Stel je persoonlijke vraag #21

Haha met mijn hoesje er omheen werkt het ook niet, dus dat is niet zo handig.

4 likes

Ik last het vanochtend toevallig op twitter, ik heb er altijd een dik hoesje omheen gehad en dan werkt het natuurlijk niet :frown:

Haha eigenlijk zijn telefoons zo slecht ontworpen hè, veel te fragiel waardoor iedereen er een hoesje omheen moet doen. Je kan natuurlijk ook gewoon de telefoons van nature wat schokbestendiger maken maar neeee

3 likes

Voor de mensen met een hygrometer in huis. Ik kwam er pas achter dat de beste luchtvochtigheid in huis tussen de 40 en 60% is. Ik had soms in de ochtend beslagen woonkamerramen door te hoge luchtvochtigheid. Ik ben nu veel meer aan het ventileren en merk nu al dat de luchtvochtigheid gedaald is van ruim 70% naar 64%.

Wat is de luchtvochtigheid in jullie huis?

• 0-10%
  • 11-20%
  • 21-30%
  • 31-40%
  • 41-50%
  • 51-60%
  • 61-70%
  • 71-80%
  • 81-90%
  • 91-100%

0 stemmers

Heel hoog, maar we hebben een luchtontvochtiger in de kamer staan en die staats ingesteld op 60%. Zonder dat apparaat wordt het wel >80% met zulk weer als vandaag.

Is het gek dat wij niet zo’n meter in huis hebben?

Volgens mij niet hoor! Ik heb van de zomer een weerstation aangeschaft en kan daarop zowel de luchtvochtigheid binnen als buiten zien maar denk dat veel mensen zoiets niet hebben. Vind het nu wel fijn het in de gaten te houden iig!

1 like

Welke luchtontvochtiger heb jij? Ik twijfel soms of ik dat niet ook moet hebben. Misschien anders alleen zo’n goedkoop plastic bakje? Al vind ik dat echt geen gezicht haha

Qlima d612
Hebben we gebruikt tijdens een verbouwing en gebruiken hem nu dus nog als de luchtvochtigheid hoog is. Niet mooi, maar die kleine bakjes doen hier echt te weinig. Met die Qlima hebben we bijna elke dag een bak vol water.
Kan wel met zo’n klein bakje beginnen, toch? Ergens op/onder/achter, dat het niet zo opvalt.

Ja dat is waar. Gelijk een apparaat aanschaffen is misschien wat teveel van het goede. Ga binnenkort zo’n bakje kopen! Ben benieuwd of ik verschil merk!

Wow @Lila hoe kom jij aan zo’n lage luchtvochtigheid?

Ik heb juist een heel droog huis dus hier elke dag de luchtbevochtiger aan (voornamelijk voor de planten). Die stopt automatisch als het 60% is :slight_smile:

Ik heb dit al een tijdje maar zo handig is het helemaal niet. Maak telkens per ongeluk screenshots die ik weer kan verwijderen erna

Ik dacht dat t niet zou werken met mn hoesje maar bij mij toch wel :partying_face:
Wat een uitvinding

2 likes

En anders kan je zo’n apparaat denk ik ook bij de bouwmarkt huren, mocht je eens willen proberen of het bevalt.

1 like

Mijn eerste reactie was: o wat chill! Maar misschien is dat ook weer helemaal niet zo fijn?
Ik bedenk nu dat ik aan de radiatoren van die bakjes met water heb hangen. Misschien moet ik die ook maar weg doen.

Haha ja ik denk dat beide extremen niet optimaal zijn haha :joy: : maar goed dat er ontvochtigers en bevochtigers bestaan

1 like

Ik heb maar gewoon ergens op gestemd want ik heb helemaal niet zo’n ding. Dit pand komt ergens uit 1800 en ik heb standaard een verstopte neus als ik ga slapen dus het zal wel heel verschrikkelijk zijn.

Oh nee dat klinkt niet goed. Misschien toch eens zo’n ding aanschaffen? Lees dat @FISSA ze heeft gezien voor een paar euro bij de Action!

1 like

Hier is het raar. Tot 2 jaar terug was in de winter de luchtvochtigheid steeds te laag, rond zo’n 35%. Vet irritant, kreeg overal statische schokken van en voelde het ook aan m’n huid. Maar sinds 2 jaar is het ook in de winter steeds rond de 60%. Niks verbouwd ofzo. Nou ja, ik klaag niet.

Ik zou het niet weten, maar ik denk dat het hier ook hoog is. We ventileren al super veel en hebben zelden de verwarming aan. De badkamer heeft geen ramen (alleen mechanisch ventilatiesysteem), misschien ligt het daar aan… Goed, ik ga me er ook maar eens in verdiepen. :thinking:

Met mijn hoesje lukt het wel! Heb het sinds gisteren ingesteld, zag het op Facebook voorbijkomen. In de tussentijd al een paar keer per ongeluk screenshots gemaakt. :sweat_smile: