Stel je persoonlijke vraag #21

100% met je eens. Beste chipssmaak ever.

2 likes

Ik ben beter in pannenkoeken eten, love die van mijn broer.

24 likes

Mezzo mix en pepsi max citroen :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Twee maand terug over de kop gegaan met m’n racefiets. Resultaat: gebroken oogkas, gebroken elleboog en een hersenschudding. Ik droeg een helm.

En ik durf nu nog amper te fietsen :unamused:.

1 like

Ik deed dit weekend een soort spagaat op de roltrap van de parkeergarage onder de appie. Mijn voorste been gleed zo drie meter naar beneden terwijl de achterste bleef staan.

En dat mensen dan ook kijken maar niemand zegt: gaat het? :+1:t2:

3 likes

@Evenveel Dit inderdaad, en dan in combinatie met vallen. Net nog paar minuten terug tegen een deurpost gelopen, en nu is mijn oogkas opgezwollen. Gelukkig van thuis uit werken morgen :sweat_smile:
Echt een wonder dat ik in 28 jaar tijd nog maar één keer iets heb gebroken, val ook regelmatig de trap af enzo.

1 like

Oh jaaaa goeie al zo lang geleden dit! Ik zet het op mijn boodschappenlijstje volgende week

1 like

:woman_facepalming:t2:
Ik wou op deze vraag antwoorden met “ga weg”, springt mijn hond ineens op mij, vinger glijdt uit en stem op “leuk”…
(Voor iemand rare ideeën krijgt over mij :smile:)

1 like

Jaja

1 like

Ik ben echt super goed in pannenkoeken bakken en vind eigenlijk ook alleen die van mezelf (oké en die van m’n moeder) het lekkerst. Terwijl het beslag heel simpel is eigenlijk.

4 likes

Weer iets geleerd vandaag :smiley:
Bedankt @Molotov
Ik heb het aangepast :slightly_smiling_face:

@Twonights :innocent::grinning:

2 likes

Geef me je tips mbt beslag en techniek! Ik heb dus nog nooit pannenkoeken gebakken en krijg door dit gesprek ineens zin. Ik ga normaal naar zo een lekker chaletje in het bos die het voor me bakken. Lekker authentiek in zo een blokhut die naar natte hond ruikt.

Heb ooit een halfslachtige poging gedaan als 16jarige, maar verder dus nooit Hollandse pannenkoeken gebakken.

2 likes

120520192314_213396BLK-1_720x720
Kom ik weer

7 likes

Oh shit wat heftig :pensive: racefietsen gaat ook zo hard. Kan je nu wel weer fietsen met je elleboog?

Ohja helemaal vergeten deze. Hemels :smiling_face_with_three_hearts:

Hoeveel uur per dag zitten jullie op je telefoon?

• 0-2 uur
  • 2-4 uur
  • 4-6 uur
  • 6-8 uur
  • 8-10 uur
  • 10-12 uur
  • 12+ uur

0 stemmers

Dit is mijn methode:

Samenvatting

Ik doe de Jamie Oliver-methode met een mok. Dus ik pak een theemok, die vul ik helemaal met bloem, dan in de mengkom. Diezelfde mok ook vol met (volle) melk en erbij in de mengkom. Ik doe er 1 ei bij (als ik meer zou maken dan ook meer eieren) en een snufje suiker en zout. Vooral het zout niet vergeten!
Dit goed mixen met een handmixer, ik mix als alles gemengd is ook altijd nog zeker een minuutje op de hoogste stand zodat het luchtiger wordt.
Het beslag moet niet te dik zijn, soms doe ik nog wat extra melk erin zodat het ‘runny’ genoeg is.

Ondertussen pan hoog op het vuur, moet al goed heet zijn voor het beslag erin gaat. Ik bak alleen in roomboter, bij elke pannenkoek een beetje nieuwe boter in de pan.
Ik gebruik vaak een soeplepel om het beslag in de pan te scheppen, ik probeer altijd dunne pannenkoeken te maken dus doe niet te veel beslag in 1 keer in de pan.

10 likes

En als toevoeging; ook de boter goed laten smelten/bruin laten worden. Eerst pan heet laten worden, dan boter erin en later pas het beslag. Bij koude pan gaat het mis maar ook als boter nog niet goed is gesmolten.

@Bunnyslippers haha die twee boshutten zijn echt gelijk aan elkaar. Een oude stoffige boel waar de inrichting van 20 jaar geleden er nog staat. En ik wil eigenlijk niet weten hoe die keuken eruit ziet :sweat_smile:

3 likes

Ja, want thee hoort ook niet in een mok, maar in glas. Toch?

Thee:

• In een theeglas
  • In een mok
  • Maakt me niks uit
  • Ergens anders in
  • Ik drink geen thee
  • Anders

0 stemmers

Ik ga nooit met de fiets, haat ik, dus altijd taxi (vriend/vriendin/ouder of een echte) of ik rijd zelf en drink niet

5 likes