Stel je persoonlijke vraag #21

Geef me je tips mbt beslag en techniek! Ik heb dus nog nooit pannenkoeken gebakken en krijg door dit gesprek ineens zin. Ik ga normaal naar zo een lekker chaletje in het bos die het voor me bakken. Lekker authentiek in zo een blokhut die naar natte hond ruikt.

Heb ooit een halfslachtige poging gedaan als 16jarige, maar verder dus nooit Hollandse pannenkoeken gebakken.

2 likes

120520192314_213396BLK-1_720x720
Kom ik weer

7 likes

Oh shit wat heftig :pensive: racefietsen gaat ook zo hard. Kan je nu wel weer fietsen met je elleboog?

Ohja helemaal vergeten deze. Hemels :smiling_face_with_three_hearts:

Hoeveel uur per dag zitten jullie op je telefoon?

• 0-2 uur
  • 2-4 uur
  • 4-6 uur
  • 6-8 uur
  • 8-10 uur
  • 10-12 uur
  • 12+ uur

0 stemmers

Dit is mijn methode:

Samenvatting

Ik doe de Jamie Oliver-methode met een mok. Dus ik pak een theemok, die vul ik helemaal met bloem, dan in de mengkom. Diezelfde mok ook vol met (volle) melk en erbij in de mengkom. Ik doe er 1 ei bij (als ik meer zou maken dan ook meer eieren) en een snufje suiker en zout. Vooral het zout niet vergeten!
Dit goed mixen met een handmixer, ik mix als alles gemengd is ook altijd nog zeker een minuutje op de hoogste stand zodat het luchtiger wordt.
Het beslag moet niet te dik zijn, soms doe ik nog wat extra melk erin zodat het ‘runny’ genoeg is.

Ondertussen pan hoog op het vuur, moet al goed heet zijn voor het beslag erin gaat. Ik bak alleen in roomboter, bij elke pannenkoek een beetje nieuwe boter in de pan.
Ik gebruik vaak een soeplepel om het beslag in de pan te scheppen, ik probeer altijd dunne pannenkoeken te maken dus doe niet te veel beslag in 1 keer in de pan.

10 likes

En als toevoeging; ook de boter goed laten smelten/bruin laten worden. Eerst pan heet laten worden, dan boter erin en later pas het beslag. Bij koude pan gaat het mis maar ook als boter nog niet goed is gesmolten.

@Bunnyslippers haha die twee boshutten zijn echt gelijk aan elkaar. Een oude stoffige boel waar de inrichting van 20 jaar geleden er nog staat. En ik wil eigenlijk niet weten hoe die keuken eruit ziet :sweat_smile:

3 likes

Ja, want thee hoort ook niet in een mok, maar in glas. Toch?

Thee:

• In een theeglas
  • In een mok
  • Maakt me niks uit
  • Ergens anders in
  • Ik drink geen thee
  • Anders

0 stemmers

Ik ga nooit met de fiets, haat ik, dus altijd taxi (vriend/vriendin/ouder of een echte) of ik rijd zelf en drink niet

5 likes

Dat begreep ik wel, haha. Mijn opmerking was ook niet serieus :wink:

1 like

Ik ben 27 en als ik echt dronken ben (en naar huis wil en niemand gaat mee) wil ik mn moeder nog weleens bellen om me ergens op te komen halen als een taxi me te lang duurt. No shame in my game, althans voor dronken Henry geldt dat.

18 likes

Een man die ik eerder op de avond in een kroeg had gesproken/drankje van had aangenomen maar toen was hij offended dat ik verder geen interesse had.
Avond was al lang uren verder, kroeg gesloten, mijn vrienden al weg, straten heel erg leeg en toen wilde ik richting mijn fiets lopen en kwam hij opeens vanaf de overkant naar de straat ook richting mijn fiets gelopen. Toen heb ik rechtsomkeer gemaakt en ben ik in de buurt van wat mensen gaan staan bedenken wat ik moest doen (en toen kwam er nog een andere vent me lastigvallen of ik een leuke avond had gehad en of ik alleen was :sob:) en toen kwam er net op dat moment een taxi aangereden :raised_hands:t4:

Ja, met het aantal toegestane drankjes op :stuck_out_tongue:

1 like

Aha oke. Ja in mag 2 drankjes, maar ik ben dan al zo aangeschoten dat ik het niet verantwoordelijk meer vind om te rijden! Maar rijd dan eigenlijk nooit meer(of pas x uur later), dus je hoeft geen speciale optie voor me aan te maken

1 like

Seks of relatie met iemand die vreemd gaat met jou?

• Ja hoor, alles kan kapot
  • Alleen als ik echt heel erg verliefd zou zijn
  • Vroeger vond ik van wel nu niet meer
  • Nee, van andermans partner blijf ik af
  • Anders

0 stemmers

Hoe spreek je legaal uit?

• Luggaal
  • Légaal
  • Leggaal
  • Anders

0 stemmers

Heb je weleens gehad dat je iets negatiefs over iemand zei en dat diegene in de buurt was en het waarschijnlijk heeft gehoord?

• Ja
  • Nee
  • Weet ik niet zeker
  • Alleen dat iemand anders tegen mij iets negatiefs zei over iemand

0 stemmers

Ben je weleens degene geweest die zo dichtbij stond dat je kon horen dat iemand iets negatiefs over je zei?

• Ja
  • Nee
  • Weet ik niet zeker

0 stemmers

Heb eens een fling met iemand gehad waarvan pas later bleek dat hij een relatie had. Vond het eigenlijk niet kunnen maar zat er te ver in, als ik het eerder had geweten was ik er niet aan begonnen. Slecht excuus, i know. Zou het nu nooit meer doen.

Relatie absoluut niet, af en toe seks, ja. Maar dat was een aantal jaren geleden, nu zou ik dat niet meer doen. Maar is sowieso niet meer aan de orde want ik heb zelf een relatie nu.

Flashback naar die keer dat ik tijdens de warming up van crossfit een sportlegging met daarop een hele grote trui droeg en twee nieuwe meisjes achter me heel hard hoorde zeggen: “Is zij nou heel gespierd of gewoon heel dik?”

29 likes

Hahahah ja, ben ik ineens echt weer haar baby. De laatste keer heeft zelfs mijn voordeur voor me open gedraaid en me op mn hoofd gekust voor ze weltruste zei. Haha dit zag ik de volgende dag via mn deurbel camera, toen ik me afvroeg hoelaat ik thuis was en dit terug ging kijken. :rofl:

27 likes

Ik zou nooit een relatie nemen met iemand die op een ander vreemdgaat met jou, die kan je al vanaf het begin niet vertrouwen :grimacing:

8 likes