Stel je persoonlijke vraag #21

Ik heb vooral last van een corona depressie

19 likes

download.jpeg
when-seasonal-depression-joins-forces-with-the-regular-depression-though-28839663

25 likes
Depressietips van een onprofessional maar ervaringsdeskundige
  • Dagelijks een koude douche nemen
  • Wandelen in daglicht
  • Sporten (kan ik mezelf momenteel moeilijk toe zetten, dus dan neem ik mezelf voor om alleen maar een filmpje van 10 minuten te doen, dat lukt dan meestal wel.)
  • Vit D slikken
  • Een (bullet) journal of dankboek bijhouden
  • Belangrijkste tip: Zo veel mogelijk van je vrije tijd niet op je telefoon/tv/laptop te zitten. Wat mij vooral voldoening geeft is klusjes doen die al lang op me liggen te wachten en knutselen!
18 likes

Ik heb er tot nu toe eigenlijk weinig last van, dat was andere jaren wel anders. Het scheelt voor mij dat het relatief goed weer is tot nu toe.

Verder slik ik vitamine D, zorg ik voor een goede routine en kom ik elke dag wel paar uurtjes buiten (wandelen).

1 like

Inderdaad vitamine D en proberen om elke dag even buiten te komen, en ik heb sinds kort een daglichtlamp en ik moet zeggen dat ik wel het idee heb dat het iets doet, dat ik iets opgewekter en minder moe ben. Ik heb er een van drie tientjes (van bol, degene die @RupiKaur al eens genoemd heeft) want voor dat geld durfde ik de gok wel te wagen. Misschien het proberen waard? Oh en echt proberen goed en in ieder geval semi-gezond te blijven eten ook! Ik ben altijd geneigd dat te verwaarlozen waardoor ik me fysiek minder fit ga voelen, en dat heeft dan weer invloed op hoe ik me mentaal voel en dat wordt bij mij dan zo’n cirkeltje.

1 like

Klopt! Maar het feit dat het een heel ander toekomstbeeld is dan dat we hadden ā€˜gepland’ (in hoeverre het al te plannen was, want er zit 4 jaar tussen onze kinderen en dat was ook niet de planning). Daar moesten we afscheid van nemen, van dat idee. Maar het komt goed, het leven is niet maakbaar. Nu kijken we ook zeker uit naar de kindjes hoor :smile:

1 like

Normaal niet omdat m’n activiteiten zich dan naar binnen verplaatsen. Maar omdat dat nu niet kan vind ik het wel wat somberder allemaal.
Dus dat is semi door de winter, maar meer omdat door Corona m’n winter anders is dan anders :face_with_monocle:.

Bij een studievriendin deden ze dit ook! Vond ik zo gezellig - elke dag wandelden de koningen een stukje dichterbij. Als we plek hebben voor een kerstboom- en stal, wil ik dat sowieso ook doen (lijkt me zo’n fijn ritueel om te doen met kinderen).

Gewoon 3x dippen toch, daar hoef ik het water niet voor te kunnen zien :wink:

Pedojagers

• Heb ik geen problemen mee
  • Mensen mogen niet voor eigen rechter spelen
  • Ik weet het niet zo goed

0 stemmers

Ik vind dat echt van die fucking trieste mannetjes die zich achtergesteld en miskend voelen in het echte leven en dan hierdoor even kunnen laten zien hoe heldhaftig ze zijn en dat ze de vrouwtjes en kindertjes van onze samenleving wel kunnen beschermen.

74 likes

Ik heb zelf gestemd op weet het niet zo goed omdat ik in eerste instantie het niet goedkeur maar ja kan me ook wel voorstellen als het om je eigen kind gaat dat je het toch doet.

2 likes

Maar dit is pure ophitsing. Niet zelden met gebrekkig bewijs. Er is hier bijv. ook geen sprake van een onverwachte confrontatie tussen slachtoffer en dader waarbij het slachtoffer zich, overmand door emoties, niet meer kan beheersen (wat ook niet goed zou zijn, maar nog begrijpelijk).

1 like

Snap ik, daarom mijn uitleg er ook even bij. :blush: Ik keur het in principe nooit goed dat iemand tikken krijgt maar ik kan me wel voorstellen dat er situaties zijn waarbij het als slachtoffer of ouder moeilijk is om je in te houden. Maar of je dan echt een pedojager bent?

Ja helemaal mee eens. Ook het feit dat ā€œweā€ ze uberhaupt pedojagers noemen. Zijn dit niet gewoon jongens die mogelijk een moord hebben gepleegd (nadat ze daar voor veroordeeld zijn natuurlijk).

2 likes

Shit had gehoopt dat jij wel spijt had en dat ik ze dan over kon nemen… helaas

3 likes

Voldemort be like
(Als je Harry Potter niet kent mag je dit negeren hehe)

27 likes

Altijd haha

1 like

Ha, dit is echt een gewetensdilemma. Ik wƩƩt dat mensen niet voor eigen rechter mogen spelen, maar in dit soort gevallen denk ik vaak: joa, maar ik snap het wel. Dus ik weet wat ik zou moeten antwoorden, maar in de praktijk denk ik dan heel gauw ā€˜ik maak me wel druk over iets anders’.

3 likes

Ik vind het vooral zo heftig dat kinderen zooooveel energie lijken te hebben. Mn nichtje loopt letterlijk achter me aan als ik ga plassen. Je hebt geen moment rust :exploding_head:

1 like