Stel je persoonlijke vraag #21

Ik moet ontbijten anders kan ik niet functioneren.

38 likes

Alleen vloeibaar krijg ik weg. Dus ik maak elke ochtend een smoothie.

2 likes

Ja hoor, maakt me ook echt niet uit wat. Frikandellen, chips, bammetje met kaas; kom maar doorrrrrrr.

27 likes

Als het heel vroeg is ben ik te misselijk om te eten.

Nu heb ik een fase waarin ik geen honger heb en eigenlijk niet wil ontbijten maar het wel doe omdat ik anders de hele dag minder ben.

2 likes

Ontbijt (eten) is de reden dat ik ‘s ochtends mijn bed uit kom.

20 likes

Ik kan pas eten vanaf 10/11 uur en dan doe ik 2 uur over een bakje kwark en een banaan. Nu met thuiswerken is dat echt een dagtaak. In kantoortijden als ik vroeg weg moet ontbijt ik meestal helemaal niet en eet ik rond 12 uur ‘brunch’. Kan het echt niet.

1 like

Ik krijg vooral niet veel weg ‘s morgens. Maakt niet uit of ik met een rammelende maag wakker wordt, na een paar happen zakt die honger al. Meestal eet ik 1 cracker met (smeer)kaas, jam of stroop. Als ik dat niet doe, heb ik honger zodra ik een half uurtje aan het werk ben haha.

1 like

ik leef voor m’n ontbijt :heart_eyes: denk voor ik ga slapen altijd al aan wat ik 's morgens ga eten haha

7 likes

Ontbijt is denk ik mijn favo eet moment! Kan er ook bijna alles eten.

1 like

Hoe vroeger op de ochtend, hoe moeilijker. Maar ik dwing mezelf dan echt om iets te eten. Anders ben ik bang dat ik flauw word. Het komt er meestal op neer dat ik dan heel oncharmant een paar happen neem uit het zachte gedeelte van een boterham en de rest ervan gefrustreerd wegsmijt.

Als ik 's ochtends geen afspraken heb, gaat het allemaal best prima trouwens.

1 like

Vroeger moest ik letterlijk elke ochtend een keer overgeven (ja, was leuk) omdat ik misselijk wakker werd en na 1 hap ontbijt het er weer uitkwam. Nu word ik heeeel af en toe nog wel eens misselijk wakker maar gek genoeg helpt het dan juist om te ontbijten. Word dan alleen maar misselijker als ik eten uitstel. Dus nu ben ik ook iemand die echt van ontbijten kan genieten.

1 like

Ik kon toen ik naar kantoor ging echt in kwartier havermout of in 5 minuten twee boterhammen wegwerken om 07 uur. Maar ik heb nu met dat thuiswerken echt minder trek en doe dan van 09 uur tot 1030 uur over 2 boterhammen of havermout. Bedacht me ook pas laatst dat ik natuurlijk ook kan proberen om niet te ontbijten/dat pas rond 1100 te proberen. Maar het zit zo in mijn systeem van opstaan -> ontbijten dat ik dat een gek idee vind. Ik mocht vroeger ook de deur niet uit zonder een boterham te hebben gegeten.

1 like

Als tiener kreeg ik echt geen hap weg 's ochtends en ontbijtte ik dus ook bijna nooit. En maar verbaasd zijn waarom ik altijd zo moe was op de fiets naar school haha. Daar ben ik gelukkig overheen gegroeid en nu kan ik altijd wel ontbijten, maakt niet uit hoe vroeg het is. Ik heb eigenlijk nooit echt honger 's ochtends maar ik eet wel altijd wat omdat ik weet dat het goed voor me is, ik de energie nodig heb heb en ik anders ga snaaien rond lunchtijd. Omdat ik jaren niet heb ontbeten kan ik wel heel goed functioneren zonder eten en ook prima pas om 14:00 mijn eerste maaltijd eten zonder om te vallen van de honger. Die ‘skill’ is me wel goed van pas gekomen op momenten dat ik onverwachts lang zonder eten moest doen (op lange reisdagen in het buitenland waar alles ff fout liep, of op plekken waar er geen vega(n) eten was en ook geen enkele mogelijkheid om iets anders te halen op dat moment). Best of both worlds :sunglasses:

• Goed idee
  • Slecht idee
  • NMSMVPE
  • Geen mening
  • Ik ga er gebruik van maken
  • Ik weet nog niet of ik er gebruik van ga maken
  • Ik ga er geen gebruik van maken want ik vind het nog te risicovol met corona
  • Ik ga er geen gebruik van maken want ik ga sowieso nooit met het ov
  • Ik ga er geen gebruik van maken om een andere reden
  • Ik ben Belg en heb de Hello Belgium Railpas en al gebruikt
  • Ik ben Belg en heb de Hello Belgium Railpas maar nog niet gebruikt
  • Ik ben Belg en heb geen Hello Belgium Railpas

0 stemmers

Na corona/vaccinatiegraad die hoog genoeg is: goed idee. Maar dat kunnen we nu nog niet echt inschatten hoe dat er dan uitziet.

Als we nog met maatregelen zitten voelt het wat tegenstrijdig dat de overheid ons enerzijds aanspoort zoveel mogelijk thuis te blijven/contacten en reisbewegingen te beperken en tegelijkertijd reisjes en uitjes cadeau gaat doen.

14 likes

Als ik geen honger heb, ga ik niet geforceerd zitten eten terwijl mijn lijf eigenlijk aangeeft dat het niet hoeft.
Is toch meteen een mooie manier om wat kcal te besparen. Een soort intermitted fasting ofzo. Ik hoef maar achter de pc te gaan zitten en heb geen zwaar werk, dus ik kan prima zonder ontbijt. Ik heb savonds veel meer zin in een snack, dus die pak ik wel altijd.

3 likes

Ik word vooral een beetje moe van Jesse Klaver die ineens allerlei dingen verzint om zieltjes te winnen tbh

50 likes

Ik denk dat ze er vanuit gaan dat dat wel goed zit dan? Dit jaar mocht je ook vanaf mei/juni weer gewoon onbeperkt met de trein (niet meer alleen voor noodzakelijke reizen), als er dan ook nog eens een deel van de bevolking al gevaccineerd is zal het wel goed zitten.

In België kan je die pas dus al vanaf oktober gebruiken, dat vind ik wel weer opmerkelijk want het gaat daar ook niet zo lekker met de besmettingen momenteel.

2 likes

Ik gok dat het dan heel druk wordt in de trein en daar heb ik echt geen zin in. Neemt niet weg dat, als de hypocriet die ik ben, ik er wel gebruik van ga maken als het kan met betrekking tot covid-situatie dan.

Ik snap niet hoe je dit een slecht plan kunt vinden? Het stimuleren van het ov heeft alleen maar voordelen als je het mij vraagt.

@Dazed is geen plan van Jesse maar van Suzanne. Maarja verkiezingen he, dus elke partij is nu met hun verkiezingsprogramma bezig. Logisch ook.

3 likes