Stel je persoonlijke vraag #21

Ik had mijn CV 7 jaar niet laten nakijken… :see_no_evil: Omdat ik ineens zo veel thuis door corona, werd ik toch wel panisch ervan, en heb ik hem toch maar laten nakijken. Zelfs die monteur was oprecht verbaasd dat er niets aan de hand was :joy:

Nu wil ik hem wel regelmatig laten nakijken, maar die man zei zelf ook wel dat alleen als je in het weekend problemen heb, het handig is zo’n contract. Die gok durf ik nog wel.

Hoe kwam je erachter dat Sinterklaas niet bestaat?

• Mijn ouder('s)/verzorgers vertelden dit aan mij
  • Een ander familielid vertelde dit
  • Op school door klasgenootjes
  • Door iemand anders op school (juf, meester, ouders van een ander kind etc.
  • Op tv gehoord
  • Random ergens gehoord
  • Ik geloofde sowieso al niet
  • Anders

0 stemmers

Hoe reageerde jij toen je erachter kwam dat Sinterklaas niet echt bestaat?

• Ik werd boos/voelde me voor de gek gehouden
  • Ik moest huilen
  • Ik wilde niet geloven dat hij niet bestond. Dus bleef volhouden dat hij wel echt was
  • Ik vond dit niet erg
  • Ik geloofde sowieso al niet in Sinterklaas
  • Anders

0 stemmers

Ik weet dit allemaal niet meer.

19 likes

Ik hoorde het echt officieel van mijn moeder. Wel eens getwijfeld over pieten, dat je haar onder de pruik vandaan zag komen etc.
En ik was volgens mij meer onder de indruk en benieuwd hoe mijn moeder dan altijd de cadeautjes kocht

3 likes

Ik vond het schijnbaar niet zo choquerend dat ik er nu nog iets van weet.

2 likes

M’n moeder zei toevallig van de week nog dat ik heel hard moest lachen en het heel leuk vond toen ze het vertelde. Ik denk persoonlijk dat ik gewoon supermega opgelucht was dat het nep was omdat ik Sinterklaas en Zwarte Piet altijd DOODeng heb gevonden :joy:

2 likes

Ik weet dit echt niet meer, maar met pasen zocht ik als kind altijd eitjes in de tuin. Toen ik een jaar of vier was, was ik m’n knuffelolifant vergeten beneden en ging ik ‘m halen. Daar zat m’n vader eitjes te schilderen en zei iets van ‘oh naja je gelooft toch niet in de paashaas’, ik was echt teleurgesteld:’)

1 like

Ik weet alleen nog dat mijn ouders mij vroegen of ik nog geloofde, of hoe Sinterklaas in zn werk gaat. Toen vertelde ik dat hij niet bestaat en dat de ouders cadeautjes kopen, maar heb geen idee waar ik dat opgepikt heb. Daarna maakten ze een opmerking in de trant van: oooh dan hoeven we voor jou geen cadeautjes/Sinterklaas te spelen volgend jaar.

1 like

Dit is raar! Moest echt hardop lachen omdat ik voor me zag dat ze dacht “zooo ga de kiddos ff een reality-check geven” omdat ze zelf ook vast gedesillusioneerd was in het leven ofzo of juist heel goedbedoeld preppen voor het echte leven?
(sorry fantasie ging ff ad haal)

15 likes

Ik geloofde het niet en dacht echt ?! waarom liegen jullie dat het nep is? Paar jaar ervoor vroegen mijn nichten nog aan elkaar of ze nog geloofden en ik zei: “nou, ik geloof nog wel!” Ik snapte niet wat ze bedoelden en vervolgens heb ik er nooit meer over nagedacht, tot mijn ouders het me vertelden

3 likes

Mijn neef is één jaar ouder en vertelde het.
Hij was zelf erg verbaasd dat Sint niet bestond. Ik ook. Mijn tante zorgde er altijd voor dat de Sint op school kwam!! Was ik altijd zo trots op! (Ook de sinterklaascommissie)

Wij hebben het in groep 5 aan onze dochter verteld. Ook geen gekke leeftijd maar er was toen zoveel nieuws over zwarte Piet en ze was zich veel meer bewust van het journaal dat het niet meer te doen was. Ze moest wel huilen. Shit!!! Dacht ik.
“Mama ik ben niet boos hoor, ik moet alleen huilen. Dat heb ik vaak dat weet je toch?” :smiling_face_with_three_hearts:

Die eerste “niet geloven” Sinterklaas merkte ze dat het eigenlijk ook even leuk is, de spanning en geheimzinnigheid en gezelligheid werd niet minder.
(Wij vieren het ook altijd met mijn familie, geen kerst, wel Sinterklaas)

8 likes

Mijn moeder was een internetpagina over sinterklaas aan het lezen en ik las over haar schouder heen.

5 likes

De pieten die de zak voor de deur kwamen zetten (de overburen) waren niet snel genoeg weggerend dus toen betrapte ik ze haha. Wij maakten er een sport van om altijd zo snel mogelijk naar de deur te rennen om de pieten te betrappen, maar ik geloofde dat ze speciale gympen hadden waardoor ze heel snel konden rennen. Maar die hadden ze dat jaar blijkbaar niet aan.

5 likes

Ik heb door deze poll net een hittemelder opgehangen die al jaren in de kast ligt! Koolstofmonoxide heb ik ook nog liggen, uit mijn oude huis waar ik een gaskachel had, maar daar moet ik nieuwe batterijen voor halen en dan hang ik die ook op!

3 likes

bij mij op school deden ze in de middenbouw surprises die de ouders maakten en toen vond ik het lootje van een meisje uit mijn klas in de handtas van mijn moeder…

2 likes

Ik vond het maar gek dat de sint zijn chocoladeletters bij de appie kocht. Dat vond m’n moeder een mooi moment om te vertellen hoe het zat :joy:

Ik zat in groep 3 geloof ik! Best jong vind ik. Volgens mijn moeder kwam het omdat mijn vriendjes in het dorp allemaal dure cadeaus kregen en mijn familie had het niet zo breed, dus ik snapte niet waarom Sinterklaas voor het ene kind meer over had dan het andere.

Dus toen heeft ze maar verteld dat de ouders de cadeautjes kopen, en niet lang daarna dat het eigenlijk allemaal nep is.

(En toch geloofde ik er ieder jaar toch weer een beetje in wanneer de “echte” Sinterklaas op tv kwam haha)

1 like

Hier door de verkoopster van de speelgoedwinkel. Die vroeg of het cadeautje ingepakt moest worden voor Sinterklaas :woman_facepalming:t3:
Buiten ging ik natuurlijk vragen stellen. Ik was denk ik een jaar of 6/7?
Ik vond het vooral heel bijzonder dat mijn ouders het jaar ervoor dus een baby born voor me hadden gekocht, terwijl ik wist dat die heel duur was.

1 like

Heb jij wel eens bewust iets (populairs) gekocht om 't daarna voor veel meer geld door te verkopen?

• Nee, nooit
  • Ja, een enkele keer
  • Ja, regelmatig
  • Ja, maar niet bewust (dus bijv. een concertticket dat je al had voor meer geld verkocht omdat je uiteindelijk niet meer kon gaan ofzo)

0 stemmers

Vind jij beige een mooie kleur?

• Ja mooi
  • Nee lelijk
  • Mwah

0 stemmers

Bij beige heb ik alleen maar associaties met extreem landelijke, romantische, zeehuis- en live laugh love-interieurs en ik vind al die stijlen lelijk.

16 likes