Ik weet niet maar de Elfstedentocht is echt nog een grotere illusie dan het einde van Soldaat van Oranje.
Dit zou ik wel oprecht zielig vinden voor de mensen die er ik weet niet hoe lang naar uitkijken. Misschien is het wel de allerlaatste keer ooit dat het kan en dan mag het gewoon niet haha. Hoewel ik denk dat er dan toch mensen gewoon gaan
Als het Ʃcht zou kunnen denk ik dat ze hem met aanpassingen wel door laten gaan, want inderdaad, dit zou zomaar de laatste kunnen zijn.
Ik was 4 en wilde 's avonds laat even naar de wc. Toen ik over de gang liep kon ik via het trapgat mijn moeder de cadeautjes bij de deur zien zetten. Ik dacht: āoh, dus mama brengt de cadeautjesā en ben weer gaan slapen. Heb vervolgens ook nooit tegen mijn ouders gezegd dat ik mijn moeder dat heb zien doen, maar op een gegeven moment hadden ze zelf wel door dat ik niet meer in sinterklaas geloofde.
Zou wel echt de kers op de taart zijn dit jaar dat het ein-de-lijk lang en hard genoeg vriest voor een Elfstedentocht. En dat het dan niet kan.
Letterlijk niemand:
2020: FUCK JULLIE ALLEMAAL
Altijd als ik dit woord lees hoor ik mijn ouders deze conversatie hebben in mijn hoofd
Mama: en de ijsmeesters zeidenā¦
Papa: ahem, het zijn rayonhoofden
Ik was al heel snel nogal wantrouwend dus mān moeder had het me al snel verteld. Maar kon natuurlijk mān mond niet houden en had het ook al aan een vriendinnetje verteld 
Poephouding
Doe maar lekker elfstedenskeelertocht over de snelweg ofzo. O NEE kan niet daar staan die andere kutfriezen in de weg
En dan te bedenken dat ze ook nog de grootheidswaanzin hebben om Noord-Holland en Duitsland ook nog te koloniseren. Wat denken ze wel niet. Wat een belachelijke provincie is het toch.
Deze was perfect geweest als 2020 FUCK YOU ALL AND DIE had gezegd.
Ik vond het echt leuk om op āer komt NOOIT meer een elfstedentochtā te stemmen.
Omdat ze ELK JAAR zodra het ook maar 1 graden onder de 10 graden is er elke dag nieuws komt āzou er dit jaar wĆ©l een elfstedentocht zijn???ā Zou het echt leuk vinden als het weer een keer zou komen, maar elk jaar weer tot in den treurde dat nieuws is zo vermoeiend.
Ik ben nu alweer helemaal klaar met de kou, ja sorry not sorry de echte winter moet nog komen. Dusss wie is er nog meer helemaal klaar mee?
- Ja, team zomer en warm
- Nee, team winter en koud
- Team Zwitserland, ik hang er tussen in
0 stemmers
Ik wil sneeuw en vorst en bittere kou, liever vandaag dan morgen.
Ik ben wel team zomer maar ben nog niet klaar met de kou. Vind die echte kou vooral heerlijk, -5 ofzo, strak blauwe lucht en zon. Ik hoop dat dat snel komt maar helaas hebben we dat weinig heb ik t idee. Ik HAAT sneeuw en kwakkelwinters, 5 graden en grijs en regen/ijzel ofzo bah
Ik vind het nog helemaal niet koud geweest! En ik ben een koukleum. Ik heb op zich wel zin in zo die frisse koud lucht helemaal inademen.
Wel veel te nat dit jaar. Dat haat ik.
Ik herinner me van 2020, precorona ook alleen maar al die stormen. Ciara. Dennis. Niet te doen.

We zijn 23 jaar verder sinds de laatste tocht, het is nu wel tijd om te slikken hoor.
Wooow ik heb net mān bed verplaatst en zat ineens random over feng shui na te denken (iets waar ik nooit over nadenk). En nu lees ik je poll 
Mn bed staat nu tegenover de deur en nu ben ik een beetje bang.