Stel je persoonlijke vraag #21

ik vind het zo irritant als mensen dat doen.
op werk bijv was er iemand van die dan bij je kwam en dingen ging vragen alsof ze interesse had, maar dan was het overduidelijk dat ze iets van je wilde. dat werkt bij mij averechts, vraag gewoon meteen wat je wilt weten en doe niet zo nep.
of mensen die je vraag herhalen, of herhalen wat je gezegd hebt in een normaal gesprek (niet een college ofzo). ik weet wat ik gezegd heb get on with itttt ik heb hier geen geduld voor.

oh en ik heb een vriendinnetje die altijd als ze een gesprek begint dingen zegt als ā€˜hee maar hoe vinden jullie het om hier te zijn?!’ van die vragen waarvan ik denk kom op lekker nietszeggend dit. maar ik vind het al irritant als iemand vraagt hoe het gaat als opener, dus ik haat gewoon veel

8 likes

Uwlch ja van die bureaus die je dan bellen: hee hoe is het?
Ja?? Wat moet ik ermee?? Schijnheilig gedoe echt nul behoefte aan

3 likes

Luister het nog steeds :v:

5 likes

Autisme hĆØ :woman_shrugging:

2 likes

Ja, maar toch kan de hulpverlening er ook wat van, dus kan ook antwoorden dat ik ze weleens tegenkom. :woman_shrugging:

3 likes

Hahaha zeker :rofl:

1 like

Ik ben dan benieuwd of dit in alle gevallen ook zo wordt ervaren door de ā€œandereā€ sibling, lijkt me best naar, of is dit meer onschuldig bedoeld, niet echt voortrekken?
(Enig kind hier dus totaal geen idee bij)

Ja dit, zo irritant. Denk altijd, oh jij hebt that boek ā€œhow to win friends&influence peopleā€ (of ander Amerikaans soortgelijk boek) gelezen. Vind het maar belerend overkomen, geschreven nog 10x zo erg.

Of mensen die heel ongemakkelijk oogcontact gaan maken en je een soort van gaan aanstaren (maar wel met een vast patroon / frequentie), waardoor het super creepy is.

Of als men een zelfcursusje feedback geven hebben gedaan en dan heel geoefend starten met een pluspunt, kritische noot en positief afsluiten. Maar iets te geoefend en dus mega ongemakkelijk

1 like

Ik heb hele avonden nog aan tafel moeten zitten terwijl de rest van het gezin lekker tv ging kijken omdat ik m’n aardappelen niet op wilde eten haha. Echt zielig eigenlijk. Heb niet het idee dat het me heel erg beĆÆnvloed heeft, behalve dat ik een sneaky kind werd wat stiekem haar eten uit spuugde in de wc of prullenbak en ik nooit meer gekookte aardappelen eet :grin:

6 likes

Ik vond filet A. echt heerlijk!
Kon mijn moeder niet bij ā€œpas maar op, zitten beestjes/parasieten in!ā€

Totdat ik 4 jr. geleden eens een zeer twijfelachtig uitziend lauw bakje heb lopen vreten op een vrijmibo.

Naderhand heel plotseling een heftige jeukende huid-uitslag kreeg.

Nu kan ik het nooit meer loskoppelen van wat mijn moeder zei pff.

Ondanks dat het vlg de huisarts onschuldige pytiriasis rosea was (met de typerende 1e plek ā€œmoederā€ plek op mijn rug). Zal vast zo zijn.
Toch nooit meer genieten van filet A. met ei/ui

2 likes

Hahaha zo was ik ook! Ik deed rustig 2 uur over avondeten, interesseerde mij niks maar dreef mijn ouders tot wanhoop. De dag dat ik daarom voor straf op de trap moest eten, was de dag dat ze helemaal niet goed werden. De avond daarna vroeg ik namelijk of ik weer op de trap mocht, zo lekker rustig had er echt van genoten :joy:

20 likes

Snap wel dat je er nu niet meer van kan genieten. Ik heb dat ook met filet americain, maar heb nu de vegetarische variant van smaeck ontdekt. Die is echt lekker :ok_hand:

2 likes

Ja die schijnt lekker te zijn he! Ga ik proberen te onthouden. Bij de wat kleinere Appie hadden ze die niet iig

1 like

Zeg jij wel eens ā€œhet gaat om het principe!ā€ als reden om iets te doen/vol te houden?

• Nooit
  • Zelden
  • Soms
  • Vaak
  • Altijd

0 stemmers

Gaat het je dan ook echt om het principe?

• Ja
  • Meestal gaat het me eigenlijk helemaal niet om het principe maar het klinkt beter
  • Anders

0 stemmers

Haha ja Same

Maar hoorde net iemand zeggen ā€œhet gaat niet om die paar honderd euro, het gaat me om het principeā€

Toen dacht ik dat zou ik echt nooit zeggen, geef me een paar honderd euro en geen principe te vinden hoor.

Alles voor geld, niks voor principes :crossed_fingers:t3:

7 likes

Geinspireerd door @molotov s post bij ongemakkelijke momenten.

Een man die met alleen een handdoekje om de deur open doet om je pakketje aan te geven en ieder weekend voetbalt is een echte…

• Sander
  • Tim
  • Dirk
  • Jeroen of Bart
  • Anders…

0 stemmers

juiste antwoord

Jeroen
.
.
.
nope…
.
.
It’s tim

En waar zal dit vaker gebeuren?

• Woerden
  • Almere
  • Rotterdam
  • Anders…

0 stemmers

En welke kwaliteit badhanddoeken prefereert deze persoon?

• Hotelkwaliteit
  • Biologisch afbreekbaar
  • Doe maar gewoon dat is al gek genoeg

0 stemmers

3 likes

Ik denk dat ik Sander op zich wel vind kloppen maar ik ken een Sander die hier totaal het tegenovergestelde van is dus kan de associatie toch niet helemaal maken

2 likes

Dit is een waargebeurd verhaal. Sorry kan de feiten niet verdraaien. :joy:

2 likes

Tweedehands cadeaus geven

• Doe ik wel eens
  • Doe ik nooit
  • Ik geef altijd tweedehands cadeaus

0 stemmers

Tweedehands cadeaus krijgen

• Vind ik leuk
  • Vind ik stom
  • Ik heb nog nooit een tweedehands cadeau gekregen

0 stemmers

Nav een gesprek met een vriendin dat 80% van onze Sint cadeaus voor de kinderen dus tweedehands zijn. Ze had er nooit over nagedacht dat te doen maar gaat nu ook kringlopen en marktplaats af :grin:

2 likes

@molotov Kun je enigszins uitsluitsel geven over de onderste twee vragen?

1 like