Stel je persoonlijke vraag #21

Die zijn fictie, vandaar geen antwoorden. De eerste is echt.

Snap ik, vandaar dat ik Molotov vroeg. Misschien kan ze iig een provincie noemen haha en ik weet niet of ze naar de kwaliteit handdoeken heeft gekeken.

1 like

En ik moet vanavond echt leren lezen. :joy:

1 like

Het is mijn buurman. Nee ik wilde gewoon nog meer antwoordmogelijkheden en vond dat wel een logische toevoeging. :sunglasses:

2 likes

Nou m’n beeld is helemaal compleet! Thanks haha

1 like

Haha ja ik was precies zo, bij mij werd er vaak een kookwekker gezet en dan moest ik binnen de tijd mijn bord leeg hebben.
Ee er was ook een avond dat mijn vader zei dat ik mijn bord leeg moest eten, of naar bed ging. Toen ben ik opgestaan en heb ik met een stralende lach welterusten gezegd. Mijn moeder vertelde later dat zij toen ook ontzettend hebben zitten lachen toen ik in bed lag.

15 likes

Heb jij wel eens met de tandenborstel van iemand anders gepoetst?

• Ja zovaak
  • Een enkele keer
  • Nee nooit

0 stemmers

En wat vond je daarvan?

• Een goor idee
  • Een beetje onprettig maar ik had geen andere keuze
  • Boeide me niet

0 stemmers

Mijn opa moest natuurlijk ook zijn mening geven op Facebook :thumbsup:

127 likes

Hahahaha vanwaar zijn haat?

Hahaha love jouw opa :heart_eyes:

1 like

Alleen met mensen met wie ik ook had gezoend/in bed had gelegen dus ja dan is een tandenborstel delen niet heel anders

1 like

Ik vind dat wel anders, ik zoen met mijn vriend maar ga niet zijn tandenborstel gebruiken (associatie met tandplak, bacterieen etensresten ofzo?)

4 likes

Haha ik zou juist eerder iemands tandenborstel gebruiken dan iemand zoenen. Een tandenborstel kun je best goed afspoelen en tandpasta is ook een soort zeep dat het schoonmaakt (in mijn hoofd haha). Nu met corona ben ik wel veel viezer van mensen geworden, hiervoor leefde ik echt met het motto: beetje bacteriën word je sterker van haha

:joy:

Ik had ooit een gesprek met iemand die de hele tijd geforceerd spreekwoorden gebruikte, dat was zo vreemd. Was een hele knappe, hippe jongen van 25 en dan zei hij dingen als “nou dan breekt echt mijn klomp” en “alle gekheid op een stokje.”

9 likes

Oh dat vond ik echt heel droog en grappig. In het ootje nemen en gekheid op een stokje gebruik ik ook weleens. En ik probeer zo vaak mogelijk ‘de baby met het badwater weggooien’ in een gesprek te gebruiken.

6 likes

Is dat geforceerd? Zoiets pik je meer op, slijt er onbewust in, zou je denken?
Het is niet van “wow met dit soort uitdrukkingen kom je gelijk scherper/vriendelijker/hipper over?” denk ik, of wilde hij toegankelijker overkomen?

Als ik naar mijn situatie kijk; opgegroeid in Rotterdam, lekkere volksbuurt (zelf geen NL achtergrond). Mijn oppas-adres: buren oma Corrie en opa Jan. Zoveel fijne herinneringen aan he, knutselen, verhaaltjes, met de hond wandelen. Alles mocht en kon bij hen.

Daarna studie/ bedrijfsleven. Love voor hen maar al die uurtjes die ik daar doorbracht met hun senioren vrienden :rofl: heb nog geregeld in serieuze overleggen met collega’s - (bij bep emoties of als ik moe ben) - dat ik ineens platter ga praten en vervolgens met oer-Hollandse uitdrukkingen waarvan ik zelf ook niet eens weet waar die vandaan komen.
Nu ik erover nadenk, merk ik dat ik in werksituaties/dagelijks leven ook altijd heel erg trek naar oma Corrie-types, die vrouw was geweldig

6 likes

Ik doe dit met ‘slaat echt als een tang op een varken’ hahaha vind dat zo’n leuke. Sowieso hou ik van spreekwoorden, uitdrukkingen en gezegden <3
En van woorden die bijna nooit gebruikt worden (in mijn omgeving), waaronder markant, idem en chapeau. Echt leuke woorden en altijd als ik ze hoor moet ik glimlachen, zelf gebruik ik ze niet omdat het niet helemaal past in mijn vocabulaire of zo.

7 likes

Mijn schoonmoeder gebruikt markant en mijn vriend daardoor ook. Bij mijn vriend past het verder ook niet echt in zijn vocabulaire, dus ik moet dan ook altijd een beetje grinniken. Van “Oh ja, jij gebruikt dit woord af en toe”

2 likes

Ach haha waarom zou ik wel ‘s avonds met hem tongzoenen en dan 30 minuten later ineens een probleem hebben met precies diezelfde tandplak en bacteriĂ«n? Ik zou het ook niet vrijwillig doen als ik er gewoon zelf een heb en zou er ook niet standaard eentje delen hoor haha (looking at you Lily en Marshall). Maar als het een keer zo voorkomt, overleef ik dat ook wel. Ik vind het een viezer gevoel om zonder tanden te poetsen te gaan slapen denk ik. :thinking:

3 likes