Stel je persoonlijke vraag #21

Dan kun je ja, kan gewoon invullen

Ik haat het als mensen dat doen, staat zo dwingend.

29 likes

Ja ik vind niet netjes eigenlijk nog zacht uitgedrukt, ik vind het onbeschoft en bijna denigrerend ofzo

9 likes

Ja goeie vraag! Aantal collega’s doen dit, en in 1e instantie dacht ik dan: pff onaardig, of minder hartelijk? Zo gelijk met de deur in huis

terwijl het wel hele vriendelijke mensen zijn, en ik snap ook niet zo wat de moeite nou is van 2 letters “hi” typen (hi x)
Aan de andere kant: de mail is toch een digitale manier om iemand op werk aan te spreken of digitale “schoudertik”/gebaar. Als je iedere keer een collega - die dagelijks aan hetzelfde bureaublok zit - gaat begroeten, is dat ook stom

Doe het niet uit mezelf maar heb het wel eens gespiegeld toen een collega dat deed naar mij, hopende dat degene zich zou realiseren hoe kut het overkomt om zo een aanhef te schrijven.

Ja of sommigen die bij iedereen - ongeacht wie het is - enkel de boodschap mailen, dus zonder poespas: “heb jij dat rapport voor me?”

Geen hallo/naam niets

Ik doe dat zelf alleen bij naaste collega’s met wie ik heel veel contact heb op een dag, dan gooi ik heel soms 1 regel met mijn vraag op de mail.
Of een korte (grappig bedoelde of feitelijke) reactie. Echt maar 3 mensen max

Collega’s die verder staan, mail ik gewoon netjes met een kop/staart

1 like

Nee, vind ik niet. Omdat het wel heel erg situatie afhankelijk is. Ik vind het namelijk niet altijd gewoon kunnen.

Zeef > bekers en kommen > bestek > borden > pannen

1 like

wijnglazen -> bierglazen (en deze nog even naspoelen met heet water) -> glazen -> kopjes -> bestek erin -> borden en kommen -> snijplanken -> pannen

En dan elke categorie ook van schoon naar vies. Ik zie mijn vriend regelmatig pannen afwassen voor de glazen, echt why?

5 likes

Doe wel van schoon naar vies, maar dan eindigt een pan dus bovenop de andere afwas dus die wordt wel als eerst afgedroogd.

1 like

Eerst de irritante dingen(pannen, vergiet, overschalen) los en daarna glazen/bestek/borden/overig in het sopje.

1 like

Wij hebben normaal een vaatwasser, maar nu is de keuken eruit, dus wassen we met de hand af in de badkamer. Dat vraagt wel om een beetje tactisch indelen. Van klein naar groot en van minst vies naar meest vies

Scheelt eraan of iemand afdroogt. Ik werk niet met een teil want dat vind ik zo goor, gewoon onder stromend water. Als iemand afdroogt maakt de volgorde niet uit maar anders taktisch van groot naar klein op het afdruiprek.

Gelukkig hebben we een vaatwasser, ik heb zo’n hekel aan de afwas doen.

1 like

Glas (bekers/glazen deksel/kommen/etc) > mokken/kommen > bestek > borden > pannen

1 like

Ik krijg dat soort mailtjes vaak van Belgen. Vraag me af of het in België normaler is om et zo te doen. Misschien weet iemand van de Belgen hier dat?

Ik doe sowieso glazen als eerst afdrogen maar dat is meer omdat mijn theedoek dan nog droog is, verder maakt het mij weinig uit. Eindig vaak wel bij de pannen maar komt meer omdat die naast het droogrekje liggen.

Ik begin mailtjes altijd met hallo, beste, hi, … Maar als ik geïrriteerd ben en iemand blijf moeilijk doen, dan begin ik vaak met de naam of ik begin gewoon met te schrijven (in de hoop dat de irritatie over komt haha).
Ik zou niet zeggen dat het normaler is in België dan in Nederland.

2 likes

Wij beginnen ook altijd met een begroeting, dag
, beste. Ik vind alleen voornaam belerend klinken

4 likes

Oh ik had eerst gestemd dat ik zelf zo’n iemand ben, maar dit doe ik niet. Getver, haha. Ik heb alleen van nature niet echt interesse in sommige mensen (collega’s ofzo) en dat veins ik dan wel omdat het toch wel gewaardeerd wordt als je naar mensen hun weekendplannen ofzo vraagt.

1 like

Ik zou het prima vinden als rollen voor personages die trans zijn niet naar transacteurs zouden gaan wanneer die acteurs ook toegang hebben tot cis-rollen. Maar dat gebeurt nauwelijks…

Vaak in het ‘beste’ geval is een personage wel trans maar is het niet diens hoofdverhaallijn zoals Jamie Clayton in Roswell New Mexico

10 likes