Stel je persoonlijke vraag #21

Er komt zeker de laatste jaren meer kritiek

5 likes

Het verschil zit hem er ook in dat tegenwoordig de mensen die niet gehoord werden, zich nu wel kunnen uiten op socials

1 like

Oh dit sowieso hoor! En kritiek is denk ik zeker goed want dan wordt “je” wel een keer gehoord, vroeg het me alleen even af. Zeker omdat dat stuk natuurlijk aangeeft dat ze het wel geprobeerd hebben maar het niet ging (hoe hard geprobeerd en hoe snel de rol naar Maddie Ziegler ging is dan nog de vraag).

En dat de rollen niet om te draaien vallen, daar heb je zeker een punt. Niet over nagedacht eigenlijk, thanks voor je reactie!

1 like

Ik heb gestemd dat het niet hoeft, maar het is natuurlijk wel het mooist als dat zo is. Alleen is het idee van acteren je zo goed mogelijk in een ander verplaatsen door een rol te vertolken. Dat hoeft wat mij betreft niet te kloppen met de realiteit. Dat is ook een heel groot gedeelte de schoonheid van de kunst van acteren en film, als je het mij vraagt. Als het maar goed gedaan wordt. En plus tien als er wel een transgender acteur gekozen wordt natuurlijk, mits die gewoon heel goed is.

3 likes

Natuurlijk kan het altijd gebeuren dat je niet iemand kan vinden die bij je rol hoort, maar als productiebedrijf ga je als het goed is akkoord met een script waarin al duidelijk staat of iemand bijvoorbeeld transgender is. Je weet dus al waar je op moet letten bij casten en dat het misschien lastiger wordt om de juiste acteur te vinden (al betwijfel ik dat bij goede producties wel).

Begin jij wel eens mailtjes met Naam, … en dan wat je te zeggen hebt? Dus geen beste, hallo, hey, geachte of weet ik veel

• Nee, vind ik niet netjes
  • Ja, kan gewoon
  • Gewoon nee

0 stemmers

Soms

Dan kun je ja, kan gewoon invullen

Ik haat het als mensen dat doen, staat zo dwingend.

29 likes

Ja ik vind niet netjes eigenlijk nog zacht uitgedrukt, ik vind het onbeschoft en bijna denigrerend ofzo

9 likes

Ja goeie vraag! Aantal collega’s doen dit, en in 1e instantie dacht ik dan: pff onaardig, of minder hartelijk? Zo gelijk met de deur in huis

terwijl het wel hele vriendelijke mensen zijn, en ik snap ook niet zo wat de moeite nou is van 2 letters “hi” typen (hi x)
Aan de andere kant: de mail is toch een digitale manier om iemand op werk aan te spreken of digitale “schoudertik”/gebaar. Als je iedere keer een collega - die dagelijks aan hetzelfde bureaublok zit - gaat begroeten, is dat ook stom

Doe het niet uit mezelf maar heb het wel eens gespiegeld toen een collega dat deed naar mij, hopende dat degene zich zou realiseren hoe kut het overkomt om zo een aanhef te schrijven.

Ja of sommigen die bij iedereen - ongeacht wie het is - enkel de boodschap mailen, dus zonder poespas: “heb jij dat rapport voor me?”

Geen hallo/naam niets

Ik doe dat zelf alleen bij naaste collega’s met wie ik heel veel contact heb op een dag, dan gooi ik heel soms 1 regel met mijn vraag op de mail.
Of een korte (grappig bedoelde of feitelijke) reactie. Echt maar 3 mensen max

Collega’s die verder staan, mail ik gewoon netjes met een kop/staart

1 like

Nee, vind ik niet. Omdat het wel heel erg situatie afhankelijk is. Ik vind het namelijk niet altijd gewoon kunnen.

Zeef > bekers en kommen > bestek > borden > pannen

1 like

wijnglazen -> bierglazen (en deze nog even naspoelen met heet water) -> glazen -> kopjes -> bestek erin -> borden en kommen -> snijplanken -> pannen

En dan elke categorie ook van schoon naar vies. Ik zie mijn vriend regelmatig pannen afwassen voor de glazen, echt why?

5 likes

Doe wel van schoon naar vies, maar dan eindigt een pan dus bovenop de andere afwas dus die wordt wel als eerst afgedroogd.

1 like

Eerst de irritante dingen(pannen, vergiet, overschalen) los en daarna glazen/bestek/borden/overig in het sopje.

1 like

Wij hebben normaal een vaatwasser, maar nu is de keuken eruit, dus wassen we met de hand af in de badkamer. Dat vraagt wel om een beetje tactisch indelen. Van klein naar groot en van minst vies naar meest vies

Scheelt eraan of iemand afdroogt. Ik werk niet met een teil want dat vind ik zo goor, gewoon onder stromend water. Als iemand afdroogt maakt de volgorde niet uit maar anders taktisch van groot naar klein op het afdruiprek.

Gelukkig hebben we een vaatwasser, ik heb zo’n hekel aan de afwas doen.

1 like