Stel je persoonlijke vraag #21

Glas (bekers/glazen deksel/kommen/etc) > mokken/kommen > bestek > borden > pannen

1 like

Ik krijg dat soort mailtjes vaak van Belgen. Vraag me af of het in België normaler is om et zo te doen. Misschien weet iemand van de Belgen hier dat?

Ik doe sowieso glazen als eerst afdrogen maar dat is meer omdat mijn theedoek dan nog droog is, verder maakt het mij weinig uit. Eindig vaak wel bij de pannen maar komt meer omdat die naast het droogrekje liggen.

Ik begin mailtjes altijd met hallo, beste, hi, … Maar als ik geïrriteerd ben en iemand blijf moeilijk doen, dan begin ik vaak met de naam of ik begin gewoon met te schrijven (in de hoop dat de irritatie over komt haha).
Ik zou niet zeggen dat het normaler is in België dan in Nederland.

2 likes

Wij beginnen ook altijd met een begroeting, dag
, beste. Ik vind alleen voornaam belerend klinken

4 likes

Oh ik had eerst gestemd dat ik zelf zo’n iemand ben, maar dit doe ik niet. Getver, haha. Ik heb alleen van nature niet echt interesse in sommige mensen (collega’s ofzo) en dat veins ik dan wel omdat het toch wel gewaardeerd wordt als je naar mensen hun weekendplannen ofzo vraagt.

1 like

Ik zou het prima vinden als rollen voor personages die trans zijn niet naar transacteurs zouden gaan wanneer die acteurs ook toegang hebben tot cis-rollen. Maar dat gebeurt nauwelijks…

Vaak in het ‘beste’ geval is een personage wel trans maar is het niet diens hoofdverhaallijn zoals Jamie Clayton in Roswell New Mexico

10 likes

Wat is het dwangmatige eraan?
Het is; onderkennen dat er in het “reguliere” film circuit (ons kent ons) vanuit vaste normen en lange gebruiken vaak bepaalde types worden gekozen, waarbij opvallend is dat lhtbi/bipoc/minderheden/disabled zeer vaak achter het net vissen. Het autisme of gewoon algemeen in een andere zin “anders” zijn (mocht ik dit verkeerd verwoorden iemand, let me know, weet niet altijd wat juiste terminologie is) werkt vaak tegen je. Cruciaal om het stelselmatige hierin te erkennen.
In de verhaal-lijnen zelf ook jarenlang zeer weinig aandacht voor inclusivity. Mogen deze mensen er wel zijn, in the picture perfect Hollywood?
Dan is er - eindelijk hoera! - erkenning van hun bestaan in het verhaal zelf, en dan nog mogen deze groepen achteraan aansluiten want de hetero witte man/vrouw (non-disabled/anders) kan het vast beter. Dus wel het verhaal monetizen maar niet het talent en potentieel van deze groep benutten en willen steunen? Sorry maar dat gaat er echt niet in bij mij

Snap de vergelijking met de vrouw/gekleurde ook niet zo in jouw voorbeeld. Bedoel je slechte zielige B-verhalen die in de kern kwalitatief ook niet goed zijn en de vrouw/POC verkeerd wegzetten, nee maar dan is er iets mis met de film zelf. Of bedoel je; toenemende focus op vrouwen/bipoc verhalen? Want ben helemaal voor casten van een vrouw in een narratief daar waar dat recht doet aan haar positie en de dualiteit en bekrompen verwachtingen. BLM net zo en de struggles.

6 likes

Hopelijk komen we daar ooit in de ideale wereld. Mooi toekomstmuziek maar zolang ze (ook in rollen die meer voor de hand liggen) geen voet aan de grond krijgen omdat die rollen naar gevestigde namen gaan vanuit selectief beleid, krijgen we dit nooit op gang. Dat is een vicieuze cirkel. Het is jammer wmb dat je (men, niet jij nu per se) op dit element wel kritiek hebt - de counter-reactie als poging om dit op te lossen - maar niet het probleem zelf, wat veel impactvoller en discriminerend is. Ik zie vaker dat men zegt: een hetero acteur kan toch ook een gay spelen. Ja klopt, kan. Spreek je je net zo fel ook uit over de ondervertegenwoordiging van gay acteurs ih algemeen? Prima hoor choose ur battles :slightly_smiling_face:

Ik zie deze man allereerst als…

• Sjef de kok
  • chef-kok
  • Cock met cock

0 stemmers

Ik dacht dat dit Co Stompé was :sweat_smile:

19 likes

Je kan niet alles zijn in het leven. :wink:

2 likes

Leven jouw ouders nog?

• Ja beiden
  • Mijn moeder is overleden
  • Mijn vader is overleden
  • Mijn beide ouders zijn overleden
  • Ik weet het niet/heb geen contact

0 stemmers

Nog erger: mensen die hun vraag in de opmerkingregel zetten :angry:

3 likes

Oké ik moet ff een discussie beslechten, dus ff imput nodig

Wie was er in 1990 het hotste en de minste? (Echt alleen uiterlijk/uitstraling)

• Brad is het hotste, Leo lelijkste
  • Brad is het hotste, Johnny lelijkste
  • Leo is het hotste, Brad lelijkste
  • Leo is het hotste, Johnny lelijkste
  • Johnny is het hotste, Brad lelijkste
  • Johnny is het hotste, Leo lelijkste

0 stemmers

En nu in 2020 (again, los van persoonlijkheid en controverses)

Brad en Johnny zijn 56, Leo is 46 btw

afbeelding

• Brad hotste, Leo lelijkste
  • Brad hotste, Johnny lelijkste
  • Leo hotste, Brad lelijkste
  • Leo hotste, Johnny lelijkste
  • Johnny hotste, Brad lelijkste
  • Johnny hotste, Leo lelijkste

0 stemmers

Ik ben bang dat ik een te knappe foto heb gepakt van Leo.

Die man is echt lelijk nu maar ik heb het verpest met de fotokeuze :sob:

7 likes

Shit blijf maar wijzigen, ik kan niet kiezen bij die jonge. Duidelijk Brad lelijkste, maar Johnny of Leo 't sexiest? :thinking:

Ik dacht dat ik adult Johnny echt heel sexy vond trouwens. Maar die matte poederlaag doet 't m niet voor me.

Ja precies, qua foto vind ik het ook lastig: jonge Brad is hier echt teveel een perfecte sul-knapperd, terwijl hij in die 90s era ook wel veel wildere looks had op zijn tijd. Legends of the fall bijv, off missch was dat wel later

1 like

Brad

Sorry als jullie hem niet vinden lijken xxx

17 likes

Er is niks dwangmatigs aan als acteurs zichzelf aanbieden om op korte termijn in je film te willen werken. Mensen die weten hoe het voelt om (in dit geval) autisme te hebben, die weten hoe ze op een goede manier een moeilijk uit te beelden en te beschrijven beperking neer kunnen zetten en die iets vernieuwends en informatief kunnen maken.
De mensen zijn er (net als mensen die zich anders identificeren, met een lichamelijke beperking etc), maar er werd (en werden in andere gevallen) in dit geval geen moeite gedaan om goed te casten. Tegenwoordig weten we ook wanneer er gecast wordt en als ze echt niet de juiste persoon kunnen vinden en het is duidelijk dat ze lang bezig zijn geweest, dan kan je nog begrip ervoor hebben. Maar als je zo snel toch voor je favorietje gaat… hmm nee

2 likes