Ik vind het ook gewoon een beetje smerig. Ik was/ben vaak heftig ongesteld, dat bloed gaat door lagen papier heen. Zo stom dan toch om daarmee het huis door te moeten. Ik schaam me er verder niet om, en het is eigenlijk ook maar bloed, maar als ik dan op een feestje ben en ik moet ergens in de keuken een prullenbak gaan zoeken denk ik wel joo waarom maken jullie het me lastig. Zeker als mensen dan gaan vragen “wat zoek je?”. En dan zo’n bebloed ding in de keukenafvalbak als je de klep optilt
Wij hadden ook een tijd geen prullenbakje op de wc, en de keuken aan de andere kant van het huis.
Heb ook wel eens het in een zakje gedaan en in mijn tas gestopt indd. Maar genoeg mensen die de boel gewoon doorspoelen hoor. @unglaublich
Ik vind het gewoon een kleine moeite om een prullenbakje op de wc te hebben staan.
Ik vind dat dus ZOOOO’N stomme saaie koele kutstad. Waar het altijd waait en regent. Wij zeiden altijd als we er waren WIE WILT HIER WONEN. En dan hadden ze van die kleine regionale kutbusjes? Oh nee leeuwarden, als ik 1 stad dan toch moet uitkiezen is het Leeuwarden. En dan die locatie ook. Gatverdamme heel kut. Ook stomme mensen. Behalve als ff’ers in Leeuwarden wonen dan steek ik een veer in je reet.
De natuur eromheen is prachtig, maar Apeldoorn (stad, in elk geval de wijk - en wijken eromheen- waar familie van me woont) is echt zo treurig.
hahaha zoals Piter Wilkens zong:
“Ut het noait wat weest
en ut sal noait wat wurde
ast in Liwwarden geboaren bist
kanst ut wel skudde”
Ik ben ook heel geïrriteerd als iemand geen prullenbak heeft. Niet alleen voor ongesteld zijn maar ook als je een lege wcrol hebt. Moet je dan met je wcrol in je hand het halve huis door om een prullenbak te zoeken, of daar laten liggen wat ik ook stom vind.
Vrienden van mijn ouders hebben in Apeldoorn zo’n soort huis. Weet alleen dat ze rijk zijn geworden doordat ze in de jaren 90 een IT bedrijf hadden. Ben daar ook 1x geweest was een soort gadgetpaleis. Moest wel verplicht met hun saaie zoon spelen en ‘goh zo leuk als jullie later verkering krijgen’. No way moeder.
Ik kan geen fries, geen woord. Dus ik heb geen idee wat hier staat.
Oké, je moet drie Nederlandse steden kiezen uit dit lijstje, welke kies je:
- Amsterdam
- Rotterdam
- Den Haag
- Utrecht
- Eindhoven
- Tilburg
- Groningen
- Almere
- Breda
- Nijmegen
0 stemmers
En de Belgische variant:
- Brussel
- Antwerpen
- Gent
- Charleroi
- Luik
- Brugge
- Namen
- Leuven
- Bergen
- Mechelen
0 stemmers
Ik spreek ook geen woord Fries, maar volgens mij staat er dit:
Het is nooit wat geweest en het zal nooit wat worden. Als je in Leeuwarden geboren bent kun je het wel schudden
Haha wat doen Charleroi en Almere hiertussen?
Steden met de grootste inwonersaantallen zijn het
Ik denk eigenlijk dat daar voornamelijk beleggers wonen die geen zin meer hebben in de drukte uit het westen. Dan kunnen ze lekker eindelijk vanuit huis hun werk doen en schijt hebben aan hoe ‘zo’ belangrijk de randstad is. Maar er staan veel leegstaande enorme huizen, die zullen wel gewoon zoveel geld hebben dat ze niet eens meer weten dat ze nog een huis ergens hadden.
Wow zielig voor al die mensen die daar wonen.
Charleroi is echt de meest deprimerende plek waar ik ooit ben geweest.
Haha sorry het is Leeuwarders dialect volgens mij, idd beetje lastig om te lezen. @kika heeft hem bij het goede eind!
Heb alleen maar voor Antwerpen, Brugge en Gent gekozen omdat ik daar als enige ben geweest. Van Gent en Brugge weet ik ook nog weinig eigenlijk, was daar paar dagen met klas 3 van de middelbare.
Als ik dan toch naar Friesland moet ga ik nog liever naar Leeuwarden dan naar Heerenveen. Wat een nare troosteloze plek vind ik dat
Wanneer was jij voor het laatst in Leeuwarden dan ik herken dit totaal niet maar Leeuwarden is er sinds de stad culturele hoofdstad was wel op vooruit gegaan. Ik vind Leeuwarden wel prima, behoorlijk schoon/netjes in vergelijking met andere steden, mooie gebouwen, alleen er is niet heel veel te doen.
Ik vond Leeuwarden 10 jaar geleden al best leuk toen ik er nog studeerde. Niet geweldig ofzo maar ik snap niet waarom al mijn mede Friezen er altijd zo op zaten te zeiken iig.
Maar misschien is dat nostalgie want sinds ik in Wales ben gaan wonen ben ik Friese en Nederlandse dingen steeds leuker en fijner gaan vinden. Niet dat het hier niet leuk is maar je mist toch dingen van thuis en romantiseert het wat meer.
Voor het laatst was ik er in 2018. Dit klinkt als een verantwooring:
Ik heb ook een half jaar in Leeuwarden gewoond en ik vind het een, beetje saaie, maar wel leuke stad! Ik had ook veel meer binding met de Friezen dan met de Brabanders toen ik in Brabant woonde, maar dat komt denk ik doordat ik uit west-friesland kom.