Heel herkenbaar! Ik heb het hier helemaal naar mijn zin, en zou op dit moment helemaal niet in NL willen wonen, maar ik mis het wel! Dat romantiseren idd ook, ik maak Rotterdam (waar ik ben opgegroeid) in mijn hoofd altijd veel leuker dan het eigenlijk is, als ik er dan weer eens ben valt het meestal een beetje tegen (maar ben er nog steeds liever dan in Amsterdam )
Eindhoven is schijtlelijk maar ik ben er toch graag, weet niet wat dat is.
En verder is het natuurlijk
Utrecht > Den Haag
En
Rotterdam > Amsterdam
Buiten die 5 zijn het ook geen enigzinds grote steden meer te noemen vind ik.
Waar zou je liever wonen?
- Amsterdam
- Almere
- Lelystad
0 stemmers
Moet ik de huidige huizenprijzen daarbij meenemen in overweging?
Zoveel mensen die op Amsterdam stemmen. Zo druk altijd. Ik ben heel blij dat ik na een dagje Amsterdam weer huis ben met tuin en groen en ruimte en rust waar je de vogeltjes hoort enzo. Maar is juist goed dat dat zo verschilt van elkaar.
Haha ja gewoon hoe het nu is. Wat als je om de een of andere reden tussen die drie steden MOEST kiezen (heftig I know)
Ik dacht is de meest rustige optie
Oke ja dat verandert dan de zaak wel voor mij. Als geld geen rol speelde zou ik voor Amsterdam gaan maar daar zou ik nu nog net een kamer van 10m2 kunnen betalen denk ik dus dan pas ik en ga ik toch maar naar een rijtjeshuis in Almere. Ga niet krom liggen voor een bezemkast in een stad vol nutellawinkels.
Komt door mij
En dichtbij de Oostvaardersplassen, prachtige (hard)loopomgeving!
Dat is dan ook alles.
Mijn collega is echt fan van Almere en prijst het altijd aan. Meer ruimte voor je geld enzo. Heb er overigens niet op gestemd en ben er nog nooit geweest, maar ben door haar wel nieuwsgierig geworden
Ja meer ruimte voor je geld krijg je ook in Schubbekutteveen, maar daar wil je ook niet wonen.
Ja maar ik ben incognito
Volgens mij heb ik toen gebeld of hij er toevallig al lag en hij lag er 2 dagen eerder.
Ja true, maar Almere ligt iig nog centraal dus je kan zo naar plekken toe die wel leuk zijn, en je houdt ook nog geld over om leuke dingen te doen (zoals vakanties om Flevoland te ontvluchten). Een collega die een huis aan het zoeken was in Amsterdam zat met droge ogen haar blijdschap te verkondigen toen ze een appartement in een buitenwijk kreeg voor de zeer schamele prijs van 2000 euro per maand, een superdeal! Dat is toch van de zotte. Dan heb ik geen cent meer over om nog een beetje chill van te leven.
Ik spendeer 95% van mijn tijd toch in mijn eigen huis en niet in de stad dus dan boeit het me wat minder. Liever 3 extra kamers, kan ik mijn eigen Nutellawinkel in beginnen. En 2 ladycaves.
Zou normaal niet snel op Amsterdam stemmen, maar nu ik tussen deze drie moet kiezenā¦
Voor mij voldoende eigenlijk wel
Ik ben wel benieuwd waar die sterke Almere-haat vandaan komt
- Ik heb een sterke (negatieve) mening over Almere, maar ben er ook vaak geweest en ken de stad uit mijn duim!
- Ik heb een sterke (negatieve) mening over Almere, maar ben er nog nooit geweest
- Ik heb een sterke (negatieve) mening over Almere, omdat andere zeggen dat het kut is
- Ik heb een sterke (negatieve) mening over Almere, maar ben er zelf nog maar 1x geweest
- Ik heb een sterke (negatieve) mening over Almere, maar ben er nog maar enkele keren geweest
- Ik heb geen sterke mening over Almere
- Ik woon in Almere
- I love Almere
0 stemmers
Als je alleen op het station van Almere bent geweest telt niet!! Primark ook niet
Ik ben 1x naar Almere geweest en dat was best wel leuk. Ik deed toen nog actief PokƩmon GO en je kon in Almere (en nog een paar steden volgens mij?) speciale PokƩmon vangen dus ik ben toen met een groepje mensen die ik eigenlijk niet ken, alleen soms bij raids zag in het centrum, heen gegaan en toen zijn we de stad doorgelopen. Was best wel een leuke dag haha ondanks dat ik niemand kende.
Verder geen sterke mening over Almere, die dag was leuk maar heb geen haat of liefde voor deze stad.
Ik heb dit ook iedere keer als ik er kom. Het ligt voor mij handig als āgrote stad waar je kan winkelenā, maar daarmee is dan ook alles gezegd. Ik voel me echt een buitenaards wezen als ik daar ben. Snel doen waar ik voor kom en weer wegwezen, terug naar het reservaat. En me daarna vies voelen.