Stel je persoonlijke vraag #21

Haha zo overdreven dit.
Love Rotterdam. En ik vind het niet sfeerloos, genoeg plekken die sfeer hebben en er mooi uitzien. Ook nieuwere gedeeltes.
Vind juist die combi met vooroorlogs en naoorlogs mooi. Heel erg dat de bommen hier zijn gedropt, maar anders was Rotterdam net Amsterdam of een van de andere grote steden met grachten geweest.
En love hoeveel er wordt georganiseerd hier. En de combinatie van mensen/culturen. Qua eten bijvoorbeeld is volgens mij alles er te vinden.

20 likes

Rotterdam heeft wel echt leuke plekken ook; Crooswijk, Nieuwe Westen, Zwaanshalskwartier, hippe horeca gelegenheden als de Biergarten of Keilecafe. Er is heel veel te doen en beleven, er zijn leuke horecatentjes, en door alle verschillende soorten mensen die je er hebt rondlopen is het een leuke mengelmoes van culturen, keukens, etc. Ik vond Rotterdam vroeger ook maar een lelijke betonnen bouwput maar begin het steeds meer te waarderen!

9 likes

Totaal niet relevant maar mijn vader scheldt altijd met cornichon. Echt een heerlijk woord om te zeggen als je boos bent.

4 likes

Oké jongens, blijkbaar heb ik na Corona tijd een guided tour door Rotterdam nodig. Kom maar doorrrrrr

3 likes

Ik heb het al eerder gezegd maar ben juist blij als mensen Rotterdam een rotstad vinden. Rotterdam is mij zeer lief maar daarbij hoort ook de haat, dat betekent dat het nog niet helemaal ondergesneeuwd geraakt is onder een dikke laag populariteit. Echt een stad die niet verdedigd hoeft te worden, gewoon haten is verlaten.

14 likes

Ik haat het gewoon, laat mij.

2 likes

Wat dan?

4 likes

Al was Rotterdam zelf al aan stadsvernieuwing aan het doen, nog voordat de Duitsers het bombardeerden. Maar goed, alsnog veel weggevaagd, echt jammer als je die oude foto’s ziet.

Maar ik ben inderdaad ook blij dat de Rotterdam gekte wat is gaan liggen. Laatste jaren werd het steeds populairder en ik wil op den duur ook nog ergens kunnen wonen

Wat ik trouwens wel een zeer, maar dan ook zeer troosteloze stad vind is Tilburg. Echt zo in en in lelijk

5 likes

Het stuk Tilburg waar ik kom om te (vr)eten vind ik ook helemaal niet lelijk eigenlijk. Al kom ik eigenlijk niet heel erg veel verder dan de Nieuwlandstraat haha, maar die vind ik best sfeervol en leuke zaakjes en zo.

8 likes

Ja toevallig is het dwaalgebied samen met de piushaven ook wel een van de leukst ontwikkelde stukken van de laatste jaren! Je merkt goed dat er veel aan stadsontwikkeling wordt gedaan en het is al tijden niet meer de lelijke industriestad van weleer. Er zijn leuke zaken, mooie groene plekken worden gecreëerd en, zoals @Ovenschaal al zegt, er wordt ook veel georganiseerd. Er moet nog veel gebeuren maar langzaamaan wordt het wel wat met Tilburg.

6 likes

Ik vind het jammer dat ik niet meer van Rotterdam kan houden.
Ik ben altijd al meer van de grachtensteden geweest, omdat ik dat mooier en sfeervoller vind, maar Rotterdam kon ik altijd ook heel goed waarderen en was ik heel vaak. Er is teveel gebeurd met m’n ex daar waardoor ik echt gruwel van de gedachte aan de stad, maar eigenlijk is dat niet de stad zijn schuld. De stad couldn’t care less natuurlijk, maar ik vind het zielig voor Rotterdam dat ik het Rotterdam kwalijk neem.

Ja ik geef graag inanimate objects een gevoel en mening.

1 like

Haha ja sorry bombardeer die kutstad waar je je nooit veilig voelt en elke gast op elke hoek iets naar je zegt maar weer. Nee maar echt, ik vind het een ellende daar. En nee het is mooi dat het weer is opgebouwd enzo, maar ik vind de sfeer daar heel grimmig.

1 like

Zei niemand.

Nee grapje, erg mooie stad ja. Voelt wel als buitenland.

18 likes

Ja een vriendinnetje van mij heeft sinds de zomer een appartement @ kop van zuid en als ik wel eens weekendjes bij haar ben voelt het als een mini vakantie. Ik vond Roffa eerst echt helemaal niks maar ben het steeds meer gaan waarderen. Wil ook graag keer naar de Frank borrels want daar schijnt mijn type man rond te lopen gehehe

8 likes

Jezessss kan dit geslijm ff naar het Rotterdamtopic aub
:crazy_face:

13 likes

Ga ik morgen een dagje heen, kijk er naar uit :star_struck:

1 like

Heb je hem zelf gemonteerd? Trucks even omwisselen.

1 like

Ik haat Almere zeer passioneel en toch woon ik er sinds kort weer. Ik kan Amsterdam niet meer betalen. M’n kamer is opgezegd en kan niet iets nieuws vinden wat ik kan betalen en wat niet super shady is.

Zie nu voor me dat je zo kijkt, elke keer dat je de voordeur opent en uit huis gaat

16 likes

100% accuraat. Ben nu ook door aan het zoeken naar iets in Diemen of Weesp :joy: fuck Almere, zielloze betoncity.

2 likes