Stel je persoonlijke vraag #21

Zolang onze buren nog veeeel meer bestellen dan wij, schaam ik me nergens voor. Daar komt de pakketbezorger élke dag en niet alleen die van PostNL.

1 like

Hier zaten mijn vriendin en ik ook aan te denken inderdaad! Iets van een kaartje ofzo.

1 like

Ja hahaha herkenbaar, ben ook altijd thuis dus om de deur te openen.
Vind het wel fijn om te zien dat dit een herkenbaar gevoel is voor anderen, maar het is ook wel fijn om in de poll te zien dat de meerderheid zich hier helemaal niet druk om maakt. Hoop dat ik het ook een keertje kan loslaten! :smile:

1 like

Ik kwam er vandaag pas achter dat een paar weken geleden met die vraag over kerrie niet curry werd bedoeld, maar zo’n pot geelgroene drab met stukjes dat doet denken aan overgeefsel of anders baby poep.

Nee gewoon kerriepoeder toch?? Of wat is er dan nog meer?

Huh het ging toch over kerrie poeder? Bij jouw beschrijving denk ik eerder aan picalilly ( of hoe je dat ook schrijft)

Ik had dit opeens in mijn hoofd

Ik schaamde me daar altijd wel een beetje voor maar heb sinds een tijd een super leuke bezorger en volgens mij zijn zoon komt heel vaak mee en die is heel knap en als hij wegloopt heb je echt een goed uitzicht :peach: dus nu denk ik kom maar doorrrrrrrr met die pakketten.

Ga met kerst iets kleins voor ze kopen, in de zomer met die hitte geef ik regelmatig flesjes water of ijsjes en ik ben altijd thuis dus ze staan nooit voor een dichte deur waardoor ze mij ook aardig vinden. Of gewoon klantvriendelijk zijn haha.

15 likes

Maar doordat jij dingen bestelt, heeft hij (of zij) werk, eigenlijk is het zijn/haar bestaansrecht als pakkettenbezorger. Dus ik denk altijd boeieeee, het mes snijdt aan twee kanten.

2 likes

Maar het is niet dat ze meer verdienen als ze meer bezorgen (iig volgens mij niet bij PostNL). De werkomstandigheden zijn ook gewoon super bagger.
Snap die “schaamte” die sommigen hebben daardoor wel. Maar idd, zonder pakketjes had PostNL het niet zo makkelijk meer.

1 like

Ik dacht altijd dat ze een uurloon krijgen en per bezorgd pakket een kleine toeslag oid?

1 like

Ik wilde 8 stemmen

9 likes

Nee zo erg is het ook ammel niet

1 like

Ik vind het niet zo erg, maar als ik aan het werk ben dan kan ik de deur niet open doen en moet ik uiteindelijk naar de buren lopen om hun pakket te brengen en daar ben ik echt veel te lui voor.

Side note is wel dat je nog steeds niet altijd overal een pakketpunt kunt kiezen dus ik ben ook nog wel eens de persoon die niet thuis is.

Bij dhl kan het vaak alsnog wel als je de track &trace krijgt en bij postnl soms ook, maar vaak sturen ze dan die melding ergens rond middernacht en zul je net zien dat ik dan al slaap :mad: en dan kan ik in de ochtend niet meer wijzigen

2 likes

Oke oke als het ooit zo ver komt, stem ik 9!

Maar bestel niet vaak online en vaak is vriend ook wel thuis op tijden dat ik er niet ben. Houd er alleen geen rekening mee of iemand thuis gaat zijn of niet, dus heb gewoon “ja” gestemd.
Daarnaast kleine straat/weinig buren. 3/4 is zelf altijd wel thuis, gepensioneerd of 1 van de 2 werkt niet. Dus aannemen is hooguit 2x per maand (sinds maart, daarvoor veel minder)

Haha heb ik zag mijn avatar en dacht al wat een raar bericht van mij??

5 likes

Ik woon op de begane grond dus ik hoef zelf niks te tillen, daarom vind ik het niet zo erg; die bezorger zet het in m’n gang en m’n buren halen het er weer uit. Het staat ook nooit zo in de weg daar

Wat ik wel irritant vind is dat m’n bovenbuurvrouw ook als ze wel thuis is vaak niet open doet: dan is ze bezig met de baby schijnbaar. Ik heb zelf geen baby dus geen idee hoe snel je die neerlegt maar vind het stom dat ik haar gewoon hoor, ik dan wat aanneem en het vervolgens alsnog 3 dagen bij mij staat dus heb ik gestemd op een 7. De buren op de tweede verdieping zijn veel leuker, die komen het ook altijd snel halen maar ja je weet niet van tevoren waar die bezorger voor komt

Ik vraag me af of mensen ook de deur open doen voor andermans pakket, horen voor welk nummer het is en dan alsnog weigeren. Ik ben geneigd dat te doen inmiddels

1 like

De pakketbezorger is een super leuke vent, de overbuurjongen die vaak bestelt is een lekker ding en de pakketjes voor mijn buren in het zelfde portiek zet ik gewoon voor hun voordeur. Vind bijna leuk om pakketjes aan te nemen :grin:

1 like