Stel je persoonlijke vraag #21

Ik schaamde me daar altijd wel een beetje voor maar heb sinds een tijd een super leuke bezorger en volgens mij zijn zoon komt heel vaak mee en die is heel knap en als hij wegloopt heb je echt een goed uitzicht :peach: dus nu denk ik kom maar doorrrrrrrr met die pakketten.

Ga met kerst iets kleins voor ze kopen, in de zomer met die hitte geef ik regelmatig flesjes water of ijsjes en ik ben altijd thuis dus ze staan nooit voor een dichte deur waardoor ze mij ook aardig vinden. Of gewoon klantvriendelijk zijn haha.

15 likes

Maar doordat jij dingen bestelt, heeft hij (of zij) werk, eigenlijk is het zijn/haar bestaansrecht als pakkettenbezorger. Dus ik denk altijd boeieeee, het mes snijdt aan twee kanten.

2 likes

Maar het is niet dat ze meer verdienen als ze meer bezorgen (iig volgens mij niet bij PostNL). De werkomstandigheden zijn ook gewoon super bagger.
Snap die “schaamte” die sommigen hebben daardoor wel. Maar idd, zonder pakketjes had PostNL het niet zo makkelijk meer.

1 like

Ik dacht altijd dat ze een uurloon krijgen en per bezorgd pakket een kleine toeslag oid?

1 like

Neem jij pakketten aan voor je buren?

• Ja, altijd
  • Soms
  • Nee

0 stemmers

Hoe vervelend vind je het op een schaal van 1 tot 10 als mensen vaak niet thuis zijn en de bezorger aan jouw deur staat?

• 1 Geen probleem
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
  • 10 Extreem irritant

0 stemmers

Ben jij zo iemand die nooit thuis is?

• Ja
  • Nee, ik bestel niet online
  • Nee, ik zorg dat ik thuis ben
  • Nee, ik laat bij een pakketpunt bezorgen

0 stemmers

Ik doe tegenwoordig niet meer open als er overdag aangebeld wordt en ik verwacht niks. Ben geen pakketpunt. Hallee!

1 like

Ik wilde 8 stemmen

9 likes

Hahaha jammer dan, doe maar 9.

Nee zo erg is het ook ammel niet

1 like

Totdat je gang vol dozen staat en niemand iets op komt halen en je er zelf mee moet gaan lopen slepen :sob:

Ik vind het niet zo erg, maar als ik aan het werk ben dan kan ik de deur niet open doen en moet ik uiteindelijk naar de buren lopen om hun pakket te brengen en daar ben ik echt veel te lui voor.

Side note is wel dat je nog steeds niet altijd overal een pakketpunt kunt kiezen dus ik ben ook nog wel eens de persoon die niet thuis is.

Bij dhl kan het vaak alsnog wel als je de track &trace krijgt en bij postnl soms ook, maar vaak sturen ze dan die melding ergens rond middernacht en zul je net zien dat ik dan al slaap :mad: en dan kan ik in de ochtend niet meer wijzigen

2 likes

Oke oke als het ooit zo ver komt, stem ik 9!

Maar bestel niet vaak online en vaak is vriend ook wel thuis op tijden dat ik er niet ben. Houd er alleen geen rekening mee of iemand thuis gaat zijn of niet, dus heb gewoon “ja” gestemd.
Daarnaast kleine straat/weinig buren. 3/4 is zelf altijd wel thuis, gepensioneerd of 1 van de 2 werkt niet. Dus aannemen is hooguit 2x per maand (sinds maart, daarvoor veel minder)

Haha heb ik zag mijn avatar en dacht al wat een raar bericht van mij??

5 likes

Ik woon op de begane grond dus ik hoef zelf niks te tillen, daarom vind ik het niet zo erg; die bezorger zet het in m’n gang en m’n buren halen het er weer uit. Het staat ook nooit zo in de weg daar

Wat ik wel irritant vind is dat m’n bovenbuurvrouw ook als ze wel thuis is vaak niet open doet: dan is ze bezig met de baby schijnbaar. Ik heb zelf geen baby dus geen idee hoe snel je die neerlegt maar vind het stom dat ik haar gewoon hoor, ik dan wat aanneem en het vervolgens alsnog 3 dagen bij mij staat dus heb ik gestemd op een 7. De buren op de tweede verdieping zijn veel leuker, die komen het ook altijd snel halen maar ja je weet niet van tevoren waar die bezorger voor komt

Ik vraag me af of mensen ook de deur open doen voor andermans pakket, horen voor welk nummer het is en dan alsnog weigeren. Ik ben geneigd dat te doen inmiddels

1 like

De pakketbezorger is een super leuke vent, de overbuurjongen die vaak bestelt is een lekker ding en de pakketjes voor mijn buren in het zelfde portiek zet ik gewoon voor hun voordeur. Vind bijna leuk om pakketjes aan te nemen :grin:

1 like

Ik kan zo naar bijna misselijk worden van de boomerang filmpjes in Instagram stories
Waarom bestaat dat nog!?!?!

• Ja ik word er ook misselijk van
  • Je stelt je aan
  • Boomerang is leuk!
  • Boomerang is zo 2019

0 stemmers

Tegenwoordig ben ik altijd thuis. Zonder corona probeer ik het altijd op een pakketpunt te laten bezorgen.
Als ik er niet ben en het wordt toch thuisbezorgd, dan nemen de buren het aan, dus ik doe dat ook voor hun. Krijg maximaal 1x pw een pakketje voor de buren, dus dat valt allemaal wel mee vind ik. En ik gebruik mijn voordeur niet, dus als de gang wel vol pakketten staat is t ook niet zo erg

Jeetje wat een superheftig verhaal! Wat eng zeg. Heb je nu nog last ervan?

@Madam-Mikmak
Wat lastig dat het dan een soort vicieuze cirkel is van bang om angstig te worden en daardoor juist eerder angstig te worden.

@Eddie
Kan me voorstellen dat als je dan met iets veel in je hoofd bezig bent, het je afleid van je klachten. Heb je veel fysieke klachten?

Ik vind het trouwens wel echt heftig om te zien hoeveel mensen wel niet een burn-out/overspannen/bore-out hebben gehad en dat er ook nog zo’n groot aandeel zich zorgen hierover maakt. Iedereen mag komen meepraten in het burn-out topic, juist ook belangrijk om met elkaar te delen wat er gebeurt en/of tips ook al heb je het (nog) niet :pray:

2 likes

Dat laatste doe ik wel bij een bepaalde buurvrouw want die begon op ons te zeiken dat we nooit thuis waren en toen op zaterdagochtend om 9 uur vijftig keer op de bel drukken terwijl we lagen te slapen. Terwijl het al corona was en we misschien tien minuten sinds we dat pakket hadden niet thuis waren geweest. Onbeschofte vlegel.

1 like