Stel je persoonlijke vraag #22

Ik ben dus al tijden op zoek naar een vegan vervanger voor deze. Heb jaren geleden eens een stapel met een aanbieding gekocht en ben er eindelijk bijna doorheen.

Iemand tips?

Nee iets groter dan een aardappelschilmesje, wat meer langwerpig. Ik tik m erin en draai dan voorzichtig een paar keer ermee, m’n eieren zijn nog nooit daardoor gebarsten :+1:t3:

1 like

Ik heb even een theorie:

Als jij een opa/oma of vader/moeder(dus oudere generatie) heb die echt lekker en creatief kan koken, komt diegene dan uit het buitenland of uit Nederland?

• Uit Nederland
  • Uit het buitenland(of is niet volledig opgevoed met Nederlandse cultuur)
  • Niemand kan bij mij echt goed koken

0 stemmers

Mijn oma kan namelijk echt lekker koken en probeert ook vanalles uit(maakt ook vegan taarten voor mij) en mijn moeder totaal niet… mijn theorie is dus omdat mijn oma niet is opgegroeid met agv

Wow dit wordt wel ingewikkeld want mijn moeder is weer opgegroeid met het eten van mijn oma, dus ook niet perse agv… Naja mijn moeder heeft er ook geen interesse in, dus die is denk ik een uitzondering.

Oma en mam kunnen lekker koken, maar zijn niet creatief. Mam wel wat meer, maar ik vind het vaak niks haha. Maar het zoervleis en de babi pangang van oma zijn echt niet te evenaren :ok_hand:

2 likes

Beetje laat maar lees nu pas bij maar nog even over forummers die je een beetje op elkaar vindt/vond lijken qua vibe
Heel lang gehad bij @ TantePollewop en @Vloeistof maar op een gegeven moment niet meer
@Fenayi en @anon44972210 maar waarschijnlijk door de naam

@zwaardvis @voortaan @morale @Infidel en @ punaise

@batallador en @Batalash en @influencer idk Why!

Ik moest een paar tags even loshalen anders had ik te veel personen in een bericht getagd ofzo

9 likes

Mijn vader en moeder kunnen allebei lekker koken! Maar dat hebben ze allebei dan weer niet van hun eigen (Nederlandse) ouders geleerd. Mijn vader heeft heel lekker Indisch leren koken door een ‘tante’, ik heb dat receptenboek nu mogen hebben. Is 40 jaar oud en met allemaal kanttekeningen ingeschreven, extra blaadjes etc. Dat boek is me zooooo dierbaar!

14 likes

Er staat op handcreme maar het is gewoon een dikke alles-creme

4 likes

Mijn moeder kan super lekker koken maar dat komt juist omdat ze zich verdiept in eten van andere culturen enzo!

2 likes

Mijn moeder en opa konden super lekker koken maar verdiepten zich niet echt in andere culturen. Super jammer want denk dat ze daar heel creatief van zouden worden en meer kijk zouden hebben op het gebruik van kruiden etc. Maar mocht als kind zeker niet klagen, wat ze maakten was altijd super lekker en lukt me echt niet zo goed als zij deden. Maar daarintegen gebruik ik wel meer kruiden/specerijen en maak ik alles zelf, en de buitenlandse keuken begin ik me ook aardig in thuis te voelen.

• Fijne kerstdagen
  • Zalig kerstfeest
  • Merry Christmas
  • Merry X-mas
  • Merrie Grismus
  • Happy Chanoeka
  • Eid Moebarak
  • Anders

0 stemmers

Welterusten!

5 likes

Feliz navidad!

5 likes

Joyeux Noël :heavy_heart_exclamation:

4 likes

Van zalig kerstfeest krijg ik de kriebels

14 likes

Anoniem

Vaccinatie Corona
  • Ik laat me zonder twijfel inenten
  • Ik laat me inenten, maar wel met enige twijfel
  • Ik laat me niet inenten (bijv. vanwege zwangerschap/zwanger willen worden of andere reden)
  • Ik laat me niet inenten, gewoon omdat ik dat niet wil

0 stemmers

Vaccinatie Corona en partner/huisgenoot
  • Partner/huisgenoot laat zich inenten zonder twijfel
  • Partner/huisgenoot laat zich inenten, maar met enige twijfel
  • Partner/huisgenoot kiest er voor zich niet in te laten enten (wegens zwangerschap/zwanger willen worden of iets dergelijks)
  • Partner/huisgenoot wil zich niet inenten, gewoon omdat hij/zij dat niet wil

0 stemmers

Zodra m’n baby eruit is sta ik vooraan om die vaccinatie te halen

2 likes

Mag je je niet laten vaccineren als je zwanger bent? Of is dit omdat mensen denken onvruchtbaar te kunnen worden van vaccinaties?

Hsp

• Serieuse aandoening, ik begrijp dat mensen zich zo identificeren
  • Onzin, iedereen die iets gevoeliger is komt overeen met de symptomen

0 stemmers

Ze doen het niet bij zwangeren of vrouwen die borstvoeding geven

1 like