Stel je persoonlijke vraag #22

Ik vind dat ‘advies’ echt heel raar geformuleerd, totaal niet professioneel? Iemand meteen een dief, oneerlijk en achterbaks noemen.

Hoezo moet je de lusten (geld) eerlijk verdelen als de lasten (klaar staan voor je ouders, schoonmaken etc) dat ook niet zijn? Als het nou over een miljoen gaat is het wat anders, maar die paar honderd euro zou ik zeker houden.

31 likes

Femke zou er goed aan doen wat assertiever te worden en dit geld bij zich houden lijkt me een goede eerste stap.

6 likes

Ja, bovendien is het geld net zo goed niet van die broers, die zouden volgens deze redenatie ook dieven zijn.

Pizzaretten snap ik dus ook HELEMAAL niks van

15 likes

Nou het idee is dat je het deelt met je broers lijkt me.

1 like

haha waarom niet?

1 like

Mijn vader heeft dus best wat cash thuis liggen (oude mensen en “voor het geval dat”) en ben zo benieuwd wie van ons dat gaat vinden later. Mijn ene broer is best inhalig dus zie hem er wel voor aan het te houden :neutral_face: Hij wil nu ook een oldtimer voor een prikkie van mijn vader kopen en weet 99% zeker dat hij die dan binnen een paar jaar gaat verpatsen voor veel geld.
Edit: ik zou het denk ik wel verdelen omdat anders “mijn geweten” gaat spelen.
Ik heb een schuld bij mijn vader en zou mooi zijn als ik die niet hoef terug te betalen. Maar zolang hij dat nooit heeft uitgesproken zal ik het geld denk ik, als hij ooit overlijdt, aan mijn siblings uitkeren. Jammer wel.

Ik vind het vervelend, irritant, duurt lang. Geef me gewoon een hele pizza. Ik snap gewoon niet wat er leuk aan is (zelfde bij gourmetten).

5 likes

Wij hebben bij de gourmet altijd een pakje raclette kaas. Kun je zo een plakje van in het pannetje doen en dan over een stukje vlees, of stokbrood of iets anders wat lekker is met kaas heen gieten. Heel lekker!

3 likes

Laffff kaas maar ik vind echt heel erg gesmolten kaas zo goor, gruwel echt van het idee van kaasfondue :confounded:

2 likes

Ik ga deze vakantie helemaal vegan gourmetten, echt zoveel zin in. :heart_eyes: Misschien moet je het een keer doen met alleen maar andere vega(n)s zodat je niet tegen al dat vlees hoeft aan te kijken haha. Ik vind dat ook altijd een beetje viezig dus snap je struggle.

5 likes

Haha ja mijn vader heeft ook een aanzienlijk bedrag ergens verstopt liggen in zijn huis (woont alleen, dus heeft me al een vage hints gegeven dat het er is en waar het ligt, niet dat ik ineens zijn hele tuin moet omspitten ofzo). Zou het dan ook delen met mijn broertje, want dat is een lieverd! Maar eerlijk gezegd… in dat geval hierboven, ik weet het niet hoor.

Oh en gourmetten, leuk met kinderen, maar verder snap ik echt niet waarom je het jezelf aan zou doen.

1 like

Wij hebben een mini raclette set :joy: dat vind ik wel leuk met z’n 2en. Kaasfondue vind ik leuker met meer mensen
image

10 likes

Ooh bah dat vind ik pas ongezellig :sweat_smile:

@Hazel deze vrouw zou, wanneer het weer mag, met dat geld op vakantie moeten gaan. Is het geld meteen op en kan ze deze periode afsluiten.

1 like

Ik zit altijd tussen 26 - 28 dagen in. Ik heb al meer als 5 jaar een koperspiraal en toch verbaas ik me elke maand weer. Dan denk ik , HUH NU ALWEER?!

2 likes

Ik ben sinds vorige week gestopt met de pil dus nog geen idee hoe mijn cyclus gaat zijn!

1 like

En als het niet meezit heb je ook nog vleeseters erbij die commentaar moeten geven op je vega eten :thumbsup:

4 likes

Ik heb (of had, geen idee of die man nog leeft) een peetoom uit Zwitserland. Die kwam één keer per jaar naar Nederland en dan bracht hij tering veel kaas mee. Dus wij moesten jaarlijks kaasfondueen en racletten om dat spul allemaal op te krijgen.
En ik vond raclette altijd heel chill omdat we dan ook verschillende soorten kaas hadden, dus dan kon je afwisselen. Met kaasfondue zit je gewoon eindeloos in dezelfde smurrie te roeren, dat kwam me na 5 happen al mijn neus uit.

3 likes

Het liefst toosjes.

28 likes

Ik wil dit, is het nog van een bepaald merk waar ik op kan zoeken?