Ja, pfoe, lastig. Kun je bepalen in hoeverre het geld belangrijk is voor je? Ben je een principieel persoon? En hoeveel waarde hecht je aan deze familiebanden? Hoe voel je je bij deze familieband nu je van zoiets groots op de hoogte bent? Het zijn wel oprechte vragen, maar je hoeft ze natuurlijk niet te beantwoorden. Ik ga nog even nadenken. In theorie ben ik het al eens met @Soy.peor maar ik realiseer me dat dat zo veel makkelijker praten is dan daadwerkelijk doen.
Dit inderdaad. Vragen waar je recht op hebt (ervan uitgaande dat er niet iets anders over de erfenis is afgesproken na het overlijden van jouw ouder) is niet wat de familiebanden mogelijk zal aantasten, dat zij dat voor jou verzwijgen en je dan dus eigenlijk bestelen doet dat. Maar vraag me af hoe dat juridisch zit, een testament wordt door een notaris afgehandeld neem ik aan en die zal daar toch niet aan meewerken lijkt me. Dus je kunt toch nauwelijks buitenspel gezet worden als je er recht op hebt?
Dit vraag ik me ook af inderdaad. Van de notaris krijg je hierover altijd bericht, en stel dat je ouder nog wel leeft en niet op het bericht ingaat dan ben jij de volgende. Lijkt me juridisch niet mogelijk dat ze je dan buiten spel zetten. En misschien met het juridisch loket in gesprek gaan?
Ik moet zeggen dat ik heel erg veel waarde hecht aan deze familieband, maar dat het feit dat ze mij blijkbaar het geld niet ‘gunnen’ toch erg naar voelt. Dat geld zou me op zich niet zoveel uitmaken als het niet zoveel zou zijn, maar het gaat om zo’n groot bedrag dat het mijn leven zou kunnen veranderen.
Nu zit ik steeds in gedachten heen en weer te gaan tussen ‘ik ben een naar persoon als ik het opeis’ en ‘zij zijn nare personen dat ze mij niet meenemen in de verdeling terwijl ik er recht op heb’.
Nee, je bent echt geen naar persoon. Ik denk ook niet dat zij per definitie nare personen zijn. Wellicht is het hun niet verteld, dat ze de erfenis delen met jou. In hoeverre ben je er zeker van dat jij recht hebt op dit deel? Zou de overleden persoon misschien in het testament iets anders hebben vastgelegd?
Als de overleden persoon de zaken goed had geregeld zou dit ook niet hebben kunnen gebeuren geloof ik, want dan zou de notaris contact hebben opgenomen met jou. Dus ik vraag me af in hoeverre dit bewust gegaan is, aangezien ze juridisch dan ongelijk zouden hebben. Ik weet er verder niet genoeg vanaf, maar ik hoop dat je het durft aan te kaarten - hopelijk valt het allemaal mee!
Nogmaals jij hebt er recht op. Maar ik vind het vanuit hen heel naar dat ze het geld willen houden. Ook omdat de dood van een ouder al niet niks is. Om dan achter iemands rug ook nog diegenes geld af willen pakken vind ik gewoon triest.
Mijn andere ouder heeft me juist aangespoord om achter het geld aan te gaan. Ik ga inderdaad contact opnemen met de notaris (eerst die maar eens achterhalen) als ik er niet uitkom met familie.
Je ouder weet wel wie die notaris is, lijkt me?
Maar heb je geen persoonlijk bericht gekregen van de notaris? Dat hoort namelijk wel.
Nee helaas niet, die is ook nergens van op de hoogte gebracht…
Ik heb geen bericht van de notaris gehad, terwijl ik wist dat ze er maanden geleden al mee bezig waren.
Jouw forumidentiteit is sowieso de overload aan emojis altijd
En je bent een VVD stan
Carbonara is jouw forum identiteit.
En een Sander Schimmelpenninck-stan wat me zeer teleurstelt want je lijkt op het eerste gezicht wel leuk altijd maar dan kom je opeens weer met zoiets walgelijks aanzetten.
Misschien is het slim om rechtsbijstand te vragen. Ik vind het wel heel vreemd dat de notaris dit niet heeft opgemerkt, weet je zeker dat dit ergens vastgelegd is? Een notaris zou dat moeten zien en contact met jou opnemen. Deze is niet in dienst van jouw ooms en tantes.
Er sowieso achteraan gaan. Het is jouw recht! Zij hebben gewoon het geld wat bestemd was voor jouw ouder onder zichzelf verdeeld. Hun overleden broer of zus dus?! Dat is echt bizar en extreem gierig hoor.
Haha had gisteren nog op het forum hierover gepost. Ik vind promenade echt leuk en ben blij dat het weer ff terug is
Chips eet jij:
- Uit de zak
- Doe ik in een schaaltje
0 stemmers
Tegenwoordig wordt het zelfs afgewogen, anders vreet ik een hele zak op en ik heb al die kcal nou niet echt nodig. Dus heel ongezellig hier
Stel; je bent zwanger en de ‘vader’ beweert dat het niet van hem is en wil er niets mee te maken hebben. Het was geen one night stand, jullie kenden elkaar al jaren en deelden het bed al jaren.
Wat lijkt jou het beste?
- Ja, hij moet erkennen
- Nee, hij hoeft zijn kind niet te erkennen
0 stemmers