Kom dan later ook niet janken: “ ik wil mijn kind leren kennen”
Ja is ook waar.
Jammer genoeg geen chique gelegenheden meer. Ik mis het zo 
Ik twijfel dus zo! Neig zelf ook heel erg naar; ‘fuck you, dan niet. Jouw gemis’
Maar dat hij op elk moment de kolder in z’n kop kan krijgen en wel rechten kan eisen zodra het hem uitkomt vind ik zo oneerlijk.
Toen mijn vader eindelijk wilde betalen kon ik die €125 per maand anders erg waarderen.
Ik sta om die reden ook helemaal achter @Crusti_Croc. Tegen vriendinnen maakte ik ook altijd grapjes dat als ik toch zwanger blijk van mijn scharrel de allementatie ons in iedere geval niet zal laten zitten 
Ik heb hier nog nooit van gehoord.
- ja
- nee
0 stemmers
Ik zou voor niet erkennen gaan. Omdat wel erkennen en geen contact ook voor de nodige ellende kan zorgen.
@Calatrava superraar dat je niks van de notaris hebt gehoord? Dat zou wel moeten namelijk. Hoewel ik geen idee heb hoe het zit als de overleden ouder bijv is onterft. Maar normaliter wordt er echt alle crap ooit opgevraagd ook trouwboekjes etc waarin de kinderen genoemd worden etc. Ik zou er oprecht zelf achteraan gaan. Als die familieleden weldenkende mensen met enige mate van intelligentie zijn weten zij goed dat ze fout zitten door niks te zeggen. Tenzij er sprake is van een zeer nalatige notaris… 100% zeker achteraan gaan als je ook zegt dat het een life changing bedrag is. Echt, doe het voor jezelf.
Bedankt voor je uitleg, wist dit niet… Ben nog bezig met mij er in verdiepen, maar dacht dat hij gewoon elk moment kon zeggen dat hij nu ineens wel een band wilde met z’n kind. Fijn om te lezen dat dat dus niet altijd mogelijk is.
Vind het echt een shit situatie. Maar in ieder geval bedankt voor je duidelijke uitleg!!
mijn associatie is met alluminium folie?
Als ouder kun wettelijk je kind eigenlijk niet onterven. Ze houden altijd het recht op de legitieme portie van de erfenis. Het is dan wel zo dat je geen aanspraak kunt maken op de boedel dus alleen het vermogen (en eventuele schulden incl. hypotheek). Andersom kun je wel je ouders en broers/zussen onterven.
Edit: je kunt dus wel op papier zetten dat je het kind niet als erfgenaam wil aanstellen maar die heeft altijd recht op de helft van het bedrag wat de anderen zouden krijgen. Dus stel dat je twee broers/zussen hebt die elk 50k krijgen dan krijg jij sowieso 25k.
Nee niet wettelijk maar het wordt volgens mij wel in testamenten gedaan en dan moet het kind in kwestie iig ook zijn deel opeisen. Ik kan me iig niet voorstellen dat de notaris niet van een overleden kind weet en dus ook daar geen erfgenamen van zoekt?? Weet wel dat het soms een suuuuuperlang gezeik kan zijn, zo’n erfenis dus wellicht als het nog niet zo lang loopt @Calatrava kan dat de reden zijn? Bijv. als er veel bankzaken of goederen of onroerend goed is dat in kaart moet worden gebracht?
@Calatrava heb je nog broers of zussen waarmee je de erfenis verder gaat verdelen? Misschien dat jullie dan gezamenlijk het kunnen aankaarten bij de familie. Is er anders een oom of tante die dichtbij je staat waar je het over kunt hebben? En anders idd rechtsbijstand of juridisch loket voor advies en begeleiding. Jij hebt wettelijk gezien recht op dat deel.
Vanaf 12 mag het kind inderdaad wel iets zeggen erover mocht hij/zij dat willen, maar dit is zeker niet bindend en de rechter zal er wel naar luisteren, maar indien de rechter van mening is dat een andere situatie dan dat het kind wil beter is voor het kind, zal hij/zij beslissen tegen de mening/wil van het kind in. @Feline
Heb je wel eens gevoelens gehad voor iemand anders terwijl je in een relatie zat? Anoniem.
- Ja
- Nee
- Ik heb nog nooit een relatie gehad
0 stemmers
Heb je daar wat mee gedaan? Anoniem. Meerkeuze voor eventueel meerdere keren.
- Nee, ik heb niks met die gevoelens gedaan.
- Ja, mijn partner verteld en niks met de ander gedaan.
- Ja, mijn partner verteld en de relatie met mijn partner beëindigd.
- Ja, mijn partner verteld, de relatie beëindigd en met de ander iets begonnen.
- Ja, met toestemming van mijn partner.
- Ja, vreemd gegaan.
- Ja, iets anders.
0 stemmers
Ja klopt hoor! Je kunt het idd wel opstellen in je testament en dat mag ook gewoon maar het is nooit zo dat ze dan echt niks krijgen. Maar alleen het geld, van de boedel mogen ze niks opeisen.
Maar ik vind het ook heel vreemd dat de notaris niet verder zoekt idd, normaal gesproken als je als kind het niet opeist dan gaan ze naar je eventuele kinderen of kleinkinderen.
En vaak duurt het ook een hele tijd inderdaad, stel dat er bijv. een huis in het spel is dan heb je ook nog dingen te regelen als het huis verkopen of uitkopen etc. En uiteindelijk nog de erfbelasting wat altijd een hele tijd in beslag neemt. Vaak kun je ook wel een voorschot krijgen op de erfenis van 1/3 deel maar dan moet je daar ook weer belasting over betalen. Kan soms wel een jaar duren als het een juridisch spelletje gaat worden. Maar wel interessant om in te duiken!
Dit heb ik meegemaakt! Waarbij mijn tante vertelde dat ze een paar duizend euro had geërfd tegen mij en ik dus niets had gekregen
Heb het laten zitten trouwens, was mij de erfenis (edit: ergenis lol) en het gedoe niet waard. Wel sad dat het zo moet gaan overigens.
was nog heel verhaal; dat mijn tante met een zus naar een broer was gegaan waar ze al jaren geen contact mee hadden om hem te laten tekenen zodat hij af zag van het geld. Mijn vader was dus ook een broer, maar overleden, en ik heb niets gehoord van een notaris.
Wat vind je ervan als iemand altijd van de ene relatie naar de volgende gaat, met Max een maandje ertussen?
- Zo ben ik zelf
- Vind ik niks van
- Dit vertelt me dat er iets mis is met die persoon
-

- Slim dat de volgende al klaarstaat
0 stemmers
Zo was mijn man voor hij mij leerde kennen. Wel tienerjaren, dus andere dynamiek qua relaties, maar ik vind het zelf maar raar.
Maar je stemt dat je er niks van vindt. Of las je “vind ik niks” misschien?
Ik vind het wel afhankelijk van hoe oud die persoon is, hoe vaak het gebeurt en hoe lang de relaties zijn. Maar over het algemeen denk ik dat het wel iets zegt over diegene, ik weet alleen nog niet zo goed wat precies.