Volgens mij was van iedereen wel ongeveer duidelijk welk advies ze ongeveer zouden krijgen en maakten mensen zich daar niet zo heel erg druk om.
Maar nu ik dit zo schrijf twijfel ik of dat wel daadwerkelijk voor iedereen gold of dat dat alleen is hoe ik het zelf meemaakte/herinner
Geen citotoets? Waar ontleen je dan je identiteit en eigenwaarde aan 15+ jaar na dato?
haha, ja wij hadden ook geen cito toets in groep 8! misschien dat het daarom minder ‘heftig’ was bij mij
wel vanaf groep 3 t/m 7 aan het eind van elk jaar een soort van cito toets, was een aantal dagen en dan allerlei onderdelen
O ja was dat de entreetoets ofzo? Die kan ik me ook nog vaag herinneren.
Het was wel een concurrentiestrijd bij ons hoor, zelfs tussen degenen die 550 hadden gehaald ging het nog om wie daarvan de allerminste fouten had gemaakt.
ja die naam klinkt wel bekend. Vond het wel relaxed dat we daar in groep 8 niet ook nog over na moesten denken (naast de musical en kamp natuurlijk!)
Inderdaad, volgens mij hadden wij ook aan het eind van elk bovenbouw jaar de entreetoets en in groep 8 had ik de NIO toets. Die score was dus ook heel anders dan bij cito. Maar was inderdaad alsnog concurrentiestrijd, iedereen wilde onderling weten wat voor advies je had en veel ouders probeerden het advies nog op te schroeven
Die vraag spookt dagelijks door mijn hoofd
Qua scores was het niet een big deal, maar wat wel een big deal was dat de meester een eigen visie had over het schooladvies gebaseerd op je afkomst. Bij mij zat hij een paar tredes naast.
Sinds de eerste lockdown zijn 90% van m’n boodschappen via online bestelling en bezorging. Heel fijn
Zoveel mensen die zelfscannen aan de kassa! Kopen jullie dan 2 dingetjes? Heb echt te vaak achter mensen gestaan die hun hele kar een voor een gaan scannen aan de kassa terwijl je met een handscanner echt in 1 minuut klaar bent.
De lidl hier heeft geen handscanners helaas en dan zijn er altijd 2 kassa’s open waar minstens 6 man per rij staan. Dan scan ik wel zelf bij de zelfscankassa’s
Ik ben altijd bang dat ik dan toch verkeerd geteld heb of dat de regels dan toch anders zijn dan dat ik dacht
Oh ik heb me al zo vaak helemaal geërgerd aan mensen die hun hele weekboodschappen een voor een moeten scannen terwijl mijn AH gewoon handscanners heeft. Maar als dat niet kan dan snap ik het wel hoor, al zou ik dan zelf denk ik alsnog bij een gewone kassa gaan, die zijn dan toch nog sneller zou ik denken.
Ik ken iemand die dit een x had (werd er door de caissière op gewezen) en had toen maar 1 artikel in t karretje liggen. Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken maar die baalde toch even dat ie op dat moment niet net de weekboodschappen had gedaan haha
Ik scan bij de ah met de zelfscan in de app. Hoef ik die gore handscanner ook niet aan te raken.
Zo leuk dit! Thanks voor al je tips! 
Edit: ik zit wat rond te klikken in de links die je stuurde en word helemaal enthousiast. Wat wordt er veel georganiseerd zeg, echt heel leuk!
Wanneer ben je voor het laatst buiten (=buiten je eigen huis, tuin of balkon) geweest?
- Vandaag
- Gister
- Zondag
- Zaterdag 2e kerstdag
- Vrijdag 1e kerstdag
- Donderdag
- Woensdag
- Een week of langer geleden
0 stemmers
O die tel ik eigenlijk niet haha, ik pas het even aan.
Hopelijk mag ik morgen weer naar buiten, fingers crossed 
Ja heel erg! Niet door mijn ouders hoor! Die wilden alleen maar dat ik gelukkig was. Maar er is in mijn stad een school waar iedereen op wilde, want dat was dé school dus lager dan Havo was echt “slecht”. Dus onderling was het wel echt erg als je vmbo kreeg.
@Shadina Ja toen ik een keer een croissantje wilde kopen. Vond het het niet waard om te gaan schreeuwen. De vrouwen achter mij wel. Het was gewoon druk en de meiden achter de kassa werkten zo hard. Waarom zou ik ze dan nog meer werk bezorgen? Ik vind het ook een stomme regel.