Stel je persoonlijke vraag #22

Ik wandel in mijn buurt maar in de omgeving van ongeveer 2km zijn er al 3 parken en een bos haha :joy:

Dat lijkt me zooo chill, maar ik weet van mezelf als ik daar zou wonen ik sowieso heimwee zou krijgen naar de stad. Maarja elke dag langs de zara en h&m lopen is ook geen ene reet aan. Vreselijk.

In de buurt ook in een binnenstad, maar waar ik woon bestaat dat uit heel veel leuke kleine straatjes met mooie grachtenpandjes en veel groen. En de binnenstad is voor een groot deel omcirkelt door een park, dus als ik dat zat ben loop ik het park in.

1 like

Ja en dan kom je ook nog eens allemaal mensen tegen. Vind ik soms echt nog een extra drempel. Ik wil gewoon ergens wandelen waar alleen maar natuur is. Maar ik ben duidelijk op de verkeerde plek gaan wonen.

@anon86562306 als ik in jouw stad ben wandel ik inderdaad graag een extra rondje. Echt mooie afwisseling van leuke straatjes, gebouwen en groen.

2 likes

Ik weet nog dat het laatst over apeldoorn ging dat vond ik leuk. Maar is te lang geleden om goed te herinneren, er waren veel parken, veel groen, maar ook gewoon alle voorzieningen, je was zo in utrecht. Ik denk dat ik de komende jaren misschien nog wel een aantal keer verhuis maar die combinatie van natuur en stad. Binnenstad Amsterdam vond ik echt de hel. Ga echt niet naar het Amsterdamse bos fietsen voor een beetje natuur.

1 like

Apeldoorn is best oké, maar vind ik niet een geweldige binnenstad om te wandelen. Wel fijn dat het bos en de Veluwe etc in de buurt zijn.
Mijn familie woont daar trouwens, weet niet of je dat verwarde met waar ik woon, maar had het nu over Alkmaar waar ik zelf woon.

1 like

ik dacht dat ook altijd maar het is me echt meegevallen! veel meer rust in m’n hoofd ook. geen gejaag en gevlieg en alles snel snel snel. als ik een keer naar de stad wil plan ik dat echt, maak ik een lijstje etc en dan is het echt een uitje haha. mis alleen thuisbezorgd enzo

5 likes

Ah alkmaar! Ook vaak geweest, love it. Wel erg dorps , iig dat is mijn mening. Ik woon niet in apeldoorn nu hoor, die binnenstad is al helemaal saai. Maar ik vond het altijd leuk daar en nog steeds een leuke stad. Hetzelfde geld voor alkmaar en Amstelveen.

Voor iemand die geboren is in Den Helder is Alkmaar een stadse verademing :joy:
Snap wel wat je bedoelt hoor, maar ik vind het een heerlijke kleine stad. Zou ook geen bezwaar hebben in een grotere stad te wonen, maar juist dat er nog zoveel groen is en het echt een mooie oude binnenstad heeft vind ik heel fijn hier.

7 likes

Ik woon ook in de binnenstad en vind het heerlijk om tijdens het wandelen mezelf te trakteren op een cappuccino oid, dat maakt het voor mij juist aantrekkelijk, soort van traktatie lol en om mensen te checken. @Jumpsuit

15 likes

Ja heerlijk toch, als ik in Nederland blijf wonen, dan wil ik liever in zo’n soort stad wonen. Mn vriend is geboren in een miljoenen stad en vindt alles hier bejaardensteden. Geen idee hoe dit gaat lopen. Denk niet in alkmaar. Maar ik snap wel dat je je daar echt thuisvoelt. Dat had ik bijv. In Amstelveen heel snel. Het voelde voor mij ook heel snel als thuis.

Wacht wat, hoe meet je de temperatuur van je tenen?

1x gedaan. Ik was met een vriendin samen, we hadden net geborreld (pre Corona) dus #lefmeiden. Wij zagen op dat moment toevallig het bordje, gingen dit wat hardop uitspreken naar elkaar, groepje voor ons vond het grappig genoeg om mee te doen en seconde later kwam de beveiliger naar de kassa-dame om dit door te geven, ze dacht prima (missch waren we toch wat luidruchtiger-aso met zijn allen?)
even later liepen we weg met onze tas vol gratis boodschappen, maar in een “normale” situatie valt het me nooit op en vraag ik er niet naar

4 likes

Het is 01:40 en ik ben na het werk in een tiktok momentje (van een uur lang) beland, ik zag een vraag voorbij komen van dingen die je je nu na COVID 19 niet meer kunt voorstellen dat je dat deed en ik was ook benieuwd naar jullie dingen. Ik raakte weer helemaal verzeild in die video’s natuurlijk

Sowieso de standaard dingetjes zoals Jan en alleman kussen en tig keer handenschudden op verjaardagen en verkouden naar het werk komen. Maar ook:

• verjaardagskaarsen uitblazen op een taart en dat dan vervolgens iedereen een stukje taart ervan ging eten!! :nauseated_face:
  • bowlen, lekker met je vingers in die gaten waar 100 mensen voor jou ook in hebben gezeten + vervolgens daar lekker borrelhapjes bestellen en die met je vieze bowlingbalhanden eten :nauseated_face:
15 likes

Ben vast een viezerik maar kan me om die laatste twee punten echt niet zo druk maken :joy: Ik ben wel blij dat ik geen handen meer hoef te schudden met patiënten, dat mag van mij wel zo blijven.

17 likes

Ik denk dat 80% van de Nederlanders zich daar totaal niet druk om maakte haha onder andere ik ook. Ik ging gerust koken nadat ik boodschappen had gedaan zonder mijn handen eerst te hebben gewassen. Met de inzichten van nu vind ik alles echt gooor, ik blijf mijn handen wel net zo vaak wassen als in deze Corona tijd denk ik. Nooit zo bij stilgestaan eerder
Moet wel zeggen dat ik zelden ziek ben, echt jarennnn niet meer. Dus misschien is mijn weerstand daardoor ook wel versterkt :no_mouth:

3 likes

Allemaal aan hetzelfde flesje water lurken op een festival

5 likes

Ik had alles hiervoor in huis dus heb het net gemaakt! Echt lekker, thanks voor het recept!

5 likes

Mijn probleem is dus dat ik eigenlijk elke route rondom mijn huis al 100x gelopen heb, vooral omdat ik ook in het voorjaar elke dag ging wandelen. Dus nu heb ik 0 motivatie omdat ik het maar saai vind. Heb ook geen auto tot m’n beschikking, anders zou ik nog wel naar het bos rijden oid maarja

1 like

Ik leef hier in, meest comfortabele bh’s ooit. Heb ook de topjes zonder vulling, zitten ook heeeerlijk maar die draag ik alleen onder truien/niet strakke kleding.

7 likes