Ja sowieso had het me nu best goed geleken als iedere gemeente een vuurwerkshow zou regelen en in de steden wellicht ook een show per buurt. Dan kan iedereen gewoon op zijn/haar stoep/balkon/in de tuin staan om het vuurwerk te zien en hoeven mensen niet echt de straat op en komen de vuurwerkhandelaren ook nog gedeeltelijk van hun voorraad af. Ik kan me ook wel voorstellen dat het niet haalbaar is, maar zo is het nog een soort van win-win voor de verkopers en zijn de inwoners misschien minder geneigd om zelf vuurwerk te kopen.
Maar goed, ik snap ook wel dat ze het dit jaar helemaal niet willen, dat is ook prima natuurlijk.
Ik kan geen één reden noemen waarom vuurwerk zou moeten blijven.
Het is ook nogeens kut en koud om daar verplicht naar te moeten kijken midden in de nacht. Hoop dat het nooit meer terug komt.
Ik vind het mooi om te zien hoe andere mensen bakken met geld onnodig de lucht in knallen.
Als het zou kunnen bestaan zonder al die nare gewonden (mens en dier) en geen angsten voor mens en dier. Ja dat lijkt me tof.
Vind jij het een afknapper als volwassen mensen vuurwerk kopen en afsteken? En dan even deze pandemie wegdenken, dus bijvoorbeeld vorig jaar.
- Ja vind ik een afknapper
- Nee vind ik geen afknapper
0 stemmers
Vind het zelf echt zonde van mijn geld, maar ieder zijn ding toch. Vind het geen afknapper.
Iedereen zijn ding? Nah… dan kun je dat wel bij alles gaan zeggen.
Hmm ja, vind een afknapper gewoon net wat te heftig.
Ik vond het als kind altijd heel jammer dat mn ouders nooit siervuurwerk kochten. 
Ligt eraan wat het is. Als hij 500 euro uitgeeft aan zo’n ratelband van 50.000 knallen vind ik dat zeker een afknapper. Maar ik zou het niet meteen een afknapper vinden als iemand een paar mooie potten koopt.
Ja, dat is leuk voor de steden, maar hier in een kleine gemeente in de Biblebelt in Zeeland wordt natuurlijk never nooit een vuurwerkshow georganiseerd, en al helemáál niet als Nieuwjaarsdag op zondag valt. Dus dat is voor mij persoonlijk geen ideale oplossing. Maar of we vuurwerk volgend jaar dan weer gewoon moeten toestaan, weet ik ook niet goed. Ik vind het wel echt iets toevoegen (siervuurwerk dan).
Ik vind het zo naar om een sterretje vast te houden. Ik blijf dan de hele tijd kijken naar die vonken die akelig dichterbij komen, brrr
Ik heb net toevallig even foto’s van vuurwerkslachtoffers opgezocht. Kwam dus ook op filmpjes terecht. Vorige week dacht ik nog ah wel jammer geen siervuurwerk, maar het maakt niet veel uit of het knal of sier is qua verwondingen bij consumenten vuurwerk. Echt goede om je ff bewust te maken van de gevolgen : “vuurwerk verwondingen” googlen.
Door die filmpjes dacht ik weer: het is vaak echt een bepaald type he. Ordinair. Maar ook van die mannen die nog kind willen zijn ofzo. Word volwassen.
Van veel dingen snap ik niet waarom je er geld aan zou uitgeven. Vuurwerk is wel eentje daarvan. 60/70 miljoen wordt er op jaarbasis in NL aan uitgegeven. Wtf man 
En al die zorgkosten.
Sterretjes kun je niet per paar kopen. Die koop je altijd in een pak waar er 6000 in zitten.
maar als de gemeente enzo een vuurwerkshow gaan organiseren, moet het betaalt worden van belasting? of worden er dan kaartjes verkocht?
de mensen die het leuk vinden om af te steken kunnen er beter zelf geld aan uitgeven vind ik.
ik koop altijd voor ongeveer 50 euro vuurwerk, paar grondbloemen en rotjes en 2 of 3 sierpakketten voor om 12 uur. Vroeger ook romeinse kaarsen om mee te schieten maar die vind ik tegenwoordig te gevaarlijk.
Ach ja de vuurwerkslachtoffers kosten ons ook allemaal geld.
Mensen zoals jij zijn er natuurlijk heel veel, die gewoon een paar dingen kopen en het (hopelijk jij ook) verantwoord gebruiken. Maar die paar idioten verpesten het wel voor de rest, helaas.
Ik denk dat de kosten bij het verbieden van consumentenvuurwerk die je bespaart in de zorg door vuurwerkslachtoffers en alle hulpdiensten die moeten uitrukken voor handhaving en incidentenbestrijding zo groot zijn dat daar best van belastinggeld een vuurwerkshow van georganiseerd kan worden. Dus ja mag van mij van belastinggeld betaald worden.
Heb jij een type waar je op valt? Welke kenmerken heeft dat type?
Altijd/meestal dezelfde…
-
- Lichaamsbouw
-
- Hobby
-
- Persoonlijkheidskenmerken
-
- Kleur ogen
-
- Kleur haar
-
- Beroep
-
- Huidskleur
-
- Lengte
-
- Kapsel
-
- Energieniveau
-
- Opleidingsniveau
-
- Milieu
-
- Alles is anders bij mij, geen enkele overeenkomsten tussen de mensen waarop ik val
0 stemmers
Sinds 2 dagen niet meer, 2 nachten ruk geslapen 
En daarvoor de afgelopen 5 jaar regelmatig al vanalles gebruikt, soms kortere tijd, soms langerr tijd
Voor mij staat oud en nieuw gelijk aan vuurwerk, dus dit jaar kan het me echt gestolen worden. Normaal is het echt mijn favoriete moment van het jaar, gezellig knuffelend met mijn vriend een uurtje buiten naar mooie lichtjes kijken
Heb ook geen idee wat ik nu moet verwachten om 12 uur, wss een paar pijlen maar meh.
Totaal niet toch? Ik heb in een stuk of tien verschillende wijken oud en nieuw gevierd en overal werd vuurwerk afgestoken. Door zowel tokkies als kakkers als boeren.