Stel je persoonlijke vraag #22

Oh god die gevaarlijkheid weer. Ik mocht van mn vader tot op een bepaald tijdstip buiten spelen, en anders met bijv. oppas. Ik kan me zo goed voorstellen dat dit echt niet te doen is in already favelas.(rio de Janeiro) hoe bereik je die mensen? Die leven op zichzelf, daarom is brazilie ook hard getroffen. Zij krijgen die info of niet door of veel te laat. " het is wel een miljoenenland en zij hebben favelas MOETEN bouwen, en nog steeds, om te overleven. En dan gaan zeggen Brazilië is het 2e hardst getroffen. Wow. Oh ik denk dat dit in ergernissen moet.

Door dit bericht realiseer ik me dat ik echt niks van amandelen weet. Die dingen kunnen terug groeien?

Ik denk ook niet dat die mensen daar over na denken hoor!

Doet me denken aan toen ik bij een drogisterij werkte als bijbaantje en klasgenoten zeiden dat ze het tegenover de caissière ongemakkelijk vonden als ze condooms/glijmiddel/zwangerschapstest kochten. Schat, ik sta hier tegen een schamel uurloon m’n rug kapot te werken, ben allang blij als een klant gewoon vriendelijk en makkelijk is. I don’t care what you’re buying.

10 likes

Ohhh bahh :frowning: hoor inderdaad vaak dat het heel pijnlijk moet zijn :scream:

Ja als het niet heel precies wordt gedaan kan er een stukje achterblijven waardoor het weer opnieuw aangroeit. Ik kwam erachter doordat ik op latere leeftijd opeens weer vaak keelontsteking had en de huisarts vertelde dat mijn amandelen ontstoken waren. Ik was super verbaasd omdat ik me nog mijn traumatische ervaring als klein Koffiebroodje herinnerde :joy:. Ik had niet de moed om de nog een keer te laten verwijderen trouwens. Never again :thumbsup:.

1 like

Hoop dat ik nooit last ga krijgen van mijn amandelen :confounded:

Op hoeveel graden zet jij je kachel/thermostaat in de winter als je thuis bent?

• 16 of lager
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24 of hoger

0 stemmers

Stand 3,5
:laughing:

8 likes

Haha shit ja die heb je natuurlijk ook

2 likes

Het huis is slecht geïsoleerd anders was de verwarming niet nodig geweest

21,5

5 likes

Stand streepje :joy::joy::joy:

1 like

ik heb mijn amandelen laten verwijderen toen ik een jaar of 20 was vanwege amandelsteentjes.
had ook van een vriendin gehoord die 7 kg was afgevallen door de operatie en het herstel dus had er helemaal zin in.
echter bij mij in ziekenhuis lieten ze me de volgende ochtend al brood eten omdat juist vast voedsel ervoor zorgt dat je geen korstopbouw krijgt en slikken is goed voor de doorbloeding van je keel dus zorgt voor sneller herstel.
ik luste juist niks met smaak zoals raket ijs of fruit of andere dingen, dat smaakte heel vies icm die wond in je keel maar heb dus een week broodkorsten (dat schraapte een beetje en dat verlichte dus echt de pijn/jeuk die ik voelde van wondgenezing) gegeten en toen was het over.
geen 7 kg afgevallen, wel blij dat ik me nooit meer zorgen maak over een slechte adem.

1 like

Wow ik had echt veel hogere temperaturen verwacht. Ik ben dus echt een koukleum :sweat_smile:

Mijn amandelen zijn eruit gehaald toen ik 30 was. Ik had ook de meest vreselijke verhalen gehoord, maar ik had amper last na de operatie. Had een beetje pijn, maar met de meegeleverde medicatie was het prima te doen. De dag erna at ik weer normaal.

Ik had ook altijd heftige keelontstekingen, ook een keer op de hap beland. Denk dat ik daardoor ‘hard’ ben geworden ofzo

1 like

Hij staat standaard op 10 graden want heb nooit mijn kachel aan. Op koude dagen is het hooguit 19 graden en als de zon dan even schijnt is het zo 24 graden.

De huisarts zei ooit: ‘als je nog een keer keelontsteking krijgt moet ik je doorverwijzen om je amandelen te laten verwijderen’

Ben nooit meer terug gegaan voor keelontsteking :joy:

12 likes

Haha ja ik heb geen margarita glazen dus dit is in whiskey stijl, met inderdaad een groot stuk ijs. Deze is vierkant maar ik heb ook die bal!

Ik heb er ook 1. De eerste paar jaar heb ik me echt kapot geergerd, zeker omdat ik als tiener 3.5 jaar met zo’n kutbeugel heb gelopen. Nu vind ik het wel prima zo.

1 like

Hoe onthoud jij waar je bent in een boek?

• Ezelsoor
  • Boekenlegger
  • Anders
  • Ik lees geen papieren boeken

0 stemmers