Backpackers, hang loose, een vreselijk accent, al voorgenoemde dieren en 3 weken in een vliegtuig om er te komen. Is er iemand die één goede reden kan noemen om er heen te gaan?
Koala’s?
Great Barrier Reef was 10 jaar geleden toen ik er was wel heel mooi
Nu is dat ook zwaar verbleekt dus ik zou zeggen skippa
Lekkere wijn/koffie/mannen
Oja koffie en koala’s vind ik wel twee goede argumenten @Nefertiti
@Zemraluani het Great Barrier Reef gun ik ook dat ik er nooit heen ga.
En dit is waarom dumpen het beste advies ooit is. Stay single everyone
Maar dan laat je dus vaak de deur open? Ik doe altijd de deur dicht ook als ik alleen ben. De kat waar ik soms maanden op heb gepast ging standaard op het toetsenbord zitten als ik met laptop op de bank zat. Op de eettafel deed hij dat nooit.
Nee, de kat doet de deur open!
Gewoon single blijven dan ben je veilig
Mijn pondu is de beste
Ik heb weleens samosa’s op zowel gemaakt door eigen moeder (midden-oosten) en Hindoestaans/Surinaamse vriendin, dus Indiase variant maar Keniaans/Tanzaniaanse versie nog niet! Ben benieuwd, wat maakt deze anders? Ik ga ook ff googlen
Nu heb ik zon zin in een pastechi die ik op een feest heb gegeten
Massala
Recept plies.
Oh mannn ik wil zo graag weer uit eten en het allemaal proberen. Ik mis injera, vind dat zo leuk en lekker om te eten.
Ja, true, maar mijn stad heeft helaas nog niet zo’n breed assortiment voor thuisbezorgd of afhalen. Enige wat ik nog echt jammer vind van dat ik uit Amsterdam verhuisd ben.
Ja ik snap je punt
hoewel “neutraal” (koriander is wel love/hate) heb ik er ook niet altijd even veel trek in!
Was inmiddels in de wondere wereld van samosa’s gedompeld: waarschijnlijk door immigranten uit India/Pakistan meegenomen (doordat kenia/Tanzania aan de Indische Oceaan liggen, zijn er aardig wat gerechten met een Aziatisch/Oosters randje). Fun fact: in de 9e eeuw verschenen er al Perzische gedichten over de samosa. Snack met rijke geschiedenis dus
Pondu
Ingrediëntenlijst voor Pondu
6 zakken cassavebladeren of pondu (is hetzelfde, weet niet hoe ze het bij jullie in de toko
3 aubergines,
3 courgettes
3 jonge ui
3 uien (grote)
4 makreel
Palmolie
-
Zet de pondu in een grote pan en zet het net onder water
-
Hak alle groenten fijn en voeg toe aan de pondu
-
Doe palmolie erbij (eyeball methode dit, geen idee van de hoeveelheid maar meestal doe ik 3-4 grote houten lepels)
-
Zet het vuur op medium
-
In een andere pan kook je de makreel ( eerst wel legen en schoonmaken natuurlijk, de kop kook ik niet mee) tot ze gaar zijn
-
Vis gaar? Fileer de vis en hou alleen het vlees over. Ik doe het door met een vork te prikken.
-
Voeg de vis toe aan de pondu
-
Voeg zout toe volgens smaak en laat nog doorkoken.
-
Het hele proces duurt 5 a 6 uur
Ik heb de soep wel eens gemaakt na een recept van deze man:
Wil meer Antilliaanse recepten gaan maken, vind zijn insta heel chill en wil het boek gaan bestellen