@Bunnyslippers Ik bedoel met 3 jonge uien eigenlijk 3 bossen lente-ui en niet 3 strengen. Belangrijk detail.
Ik krijg hier honger van.
Kende de helft van de gerechten uit de poll niet (iig niet van naam), maar heb het net opgezocht en nu wil ik alles.
Warme puff puffs en samosa’s : vechten aan de bedieningstafel en moeten smeken om een extra samosa.
En ja een goed feest mis ik ook zelfs de zeer slechte Muscador en JP Chenet wijn
Ik heb nog zoveel Samosas in de diepvries liggen. Meteen trek in! Wij maken het altijd met de klassieke aardappel vulling, maar heb er ook paar met kipfilet.
Echt erg, maar niks van dit alles. Ik ken sommige dingen van naam, maar zou totaal niet weten hoe het smaakt of uitziet
underground, sex, pda ?
Al een tijd geen seks gehad, met de ondergrondse geweest of zo’n device gehad. Schijnbaar heb ik daar veel behoefte aan.
Ze komt wel vaak even snuffelen of een kroel halen maar niet op schoot XD
Oeh heb je een recept voor die met aardappel
Van “Pakistaanse recepten op FB gekopieerd”, is van een vriendinnetje van mij! Ze kookt echt yummy.
Samosa V1
Aardappel, erwten, kip
Ingredienten:
2 cup meel
½ cup olie
snufje zout
water (naar behoefte)
2 aardappelen, kleine stukjes gesneden
½ cup erwten
150 gram kip (optioneel), kleine stukjes gesneden
1 theelepel zout
1 theelepel rode chillipeper
1 theelepel korianderpoeder
1 eetlepel sweet chili saus
½ theelepel komijn
1 eetlepel olie
2/3 eetlepel meel en klein beetje water
Bereiding:
1 Neem een ruime kom waar in gekneed kan worden, voeg daar de meel, zout en olie aan toe en mix dit goed.
2 Voeg daarna water toe, beetje bij beetje, en kneed het geheel tot een deeg dat niet plakt en redelijk stevig is. (Geen zachte deeg). Laat de deeg rusten voor 30 minuten.
3 Neem een pan met water en een snufje zout en kook de aardappelen gaar, pel de aardappelen en breek ze in stukken zodat ze sneller afkoelen
4 Neem een koekepan voeg daar de olie aan toe, wanneer de olie heet is voeg de kipstukjes toe en bak deze wit, voeg dan de erwten, zout, rode chillipoeder, korianderpoeder en komijn toe en bak het gehele gaar. Laat de mix afkoelen voeg de aardappelen toe en prak de mix tot een grove purree
5 Na 30 minuten de deel in kleine bolletjes kneden en uitrollen tot een ronde vorm (Roti).
6 Verwarm de rotipan of koekenpan en leg de roti er op voor 15 seconden per kant. De roti moet dus niet gaar worden! Laat de roti afkoelen en snijd deze door het midden.
7 Mix de 2/3 eetlepels meel met een klein beetje water tot een dikke beslag. Dit beslag zal voor de binding van de samosa dienen.
8 Neem een halve roti en smeer met de randen in met het beslag, vouw dan de roti naar binnen toe zodat er een driehoek/hoornvorm ontstaat.
9 Vul de vorm met de mix en sluit de ronde randen af. Let op dat er geen openingen zijn!
10 Bak de samosa’s in hete olie in een friteuse of koekenpan tot ze mooi (goud)bruin zijn.
Serveren met mint chutni, ketjup of een andere saus naar keuze!
Tip: Het is mogelijk om eindeloos te varieren met de vulling, traditioneel worden ervoor namelijk aardappel en erwten samosa’s gemaakt of juist met een gehakt vulling. Alles kan!
———————-
Oh lekker meteen trek. Dat beslag met meel, dat gebruik je als een soort “lijm” denk ik he? Wat is de reden dat je de roti even kort bakt van tevoren?
Dan valt het niet uitelkaar, wordt het ook wat krokanter. En idd als lijm moet je dat meelpap gebruiken. En door de roti alvast iets te koken (echt kort) kun je de samaso ook mooi in vorm invriezen.
Ik voel me echt een Hollandse aardappel bij deze polls. Ken himmal niks.
Oké ik ga dit asap proberen, dankjewel!
Als je olie te vettig vindt, stop ze gewoon in de airfryer. Doe ik al jaren, vind dat echt top. Succes.
Te vettig? Die woordencombinatie ken ik niet
Haha ik bedoelde als je de Samosa gebakken in de olie te vettig (tja dat het drijft in de olie) vindt dan … misschien is het iets Rotterdams?
Denk dat ze houdt van vettig eten haha, kan nooit te vettig
Oh doop ze dan vooral in olie. Beste Samosa’s zijn gebakken in olie ! Yummy.
Ik zal het onthouden! Heb je bericht iig opgeslagen
Zouk-la sé sel medikamen nou ni heb ik echt op repeat gehad, dat nummer doet me zooo denken aan de huisfeesten van mijn ouders vroeger met veel dit nummer en meer andere klassiekers, tafels vol eten en drank haha. Ik als klein hummeltje dat overal tussendoor hupste, gelukkig hebben we de video’s nog.