Stel je persoonlijke vraag #22

Stel: Eten laten bezorgen (of afhalen) is evenduur als zelf koken, en ook even gezond. Zou je dan nog steeds elke dag een (gezonde) maaltijd koken?

• Nee ik zou alleen nog maar bestellen en afhalen
  • Ja, ik zou niets veranderen aan mijn kook/eetpatroon
  • Ik zou wel iets vaker bestellen/afhalen, maar nog wel regelmatig koken
  • Ik zou vaak bestellen/afhalen en af en toe koken

0 stemmers

Ik zou eigenlijk ā€œneeā€ stemmen maar als een oud omaatje met haar knokelige rheumatische vinger naar me wijst en vol overtuiging een vloek op me uitspreekt zou ik hem toch wel piepen hoor.

4 likes

2 likes

Ben jij voor een online les of workshop bereid evenveel te betalen als offline?

• Ja
  • Nee, minder voor online
  • Nee, meer voor online

0 stemmers

Mijn yogaschool heeft een workshop van 2 uur van offline naar online gezet, maar het is nog even duur. Aan de ene kant logisch, maar aan de andere kant voelt het nu opeens als een stuk meer geld.

1 like

Een vriendin heeft een eigen dansschool, en geeft haar lessen nu ook online voor dezelfde prijs. Als ze dit niet zou doen komt ze uiteindelijk met haar vaste lasten gebouwhuur enz in de knoop.

Ik zou er minder voor willen betalen omdat er op YouTube zoveel gratis staat. En je hebt geen persoonlijke begeleiding en zelfs niet de materialen zoals matje. En ze kunnen bij wijze van onbeperkt aantal mensen toelaten in de online les

2 likes

Ja logisch hoor, maar m’n vraag gaat echt om wat je bereid bent te betalen. Niet of het eerlijk/logisch is van de ondernemer.

Hangt er een beetje vanaf wat het is, dingen als een online dansles of yogales wil ik wel ongeveer evenveel voor betalen (want er zit daar toch vaak een ā€œvasteā€ dansschool aan vast). Maar bijv. een congres waar normaal een groot deel van de kosten in de gehuurde locatie en de lunch en de koffie en de borrel zit ga ik echt niet zoveel voor betalen.

12 likes

Misschien mijn ouders op de zondag na Kerst, daarom op 2 gestemd, maar anders 0.

Hoe spreek jij het woord vagina uit?

• VA-gi-na
  • va-GI-na
  • va-gi-NA
  • vuh-DJAJ-na

0 stemmers

Ik zeg zelf VA-gina maar mijn huisarts zegt va-GI-na en ik word daar heel ongemakkelijk/onzeker van in een gesprek.

4 likes

Hahah, nou het was met mijn vader en broertje, in nederland, kamperen, en uiteraard regende het de hele tijd. Op een gegeven moment fietste mijn vader constant zo’n 100m voor ons uit, waardoor ik samen met mijn broertje maar een beetje liedjes ging verzinnen, we hadden uiteindelijk een heel tweestemmig nummer verzonnen ("ā€œIk ben zeikezeikenat, zeiknat, zeikezeikenat. Ik ben, ik benā€¦ā€ etc), dat is zo’n beetje de enige positieve herinnering aan die hele vakantie

8 likes

Ik had ooit een gynaecoloog die vaGIna zei en dat was echt wel :exploding_head: Bedoel, een gynaecoloog nota bene, haha.

2 likes

Het is een ding dat artsen vaGIna zeggen volgens mij haha, ik hoor dit alleen op m’n werk namelijk

3 likes

Fijn dat er in dit kutjaar op 1 gebied wel consensus is bereikt.

Screen Shot 2020-12-18 at 12.22.48

21 likes

Ik krijg helemaal de rillingen van vaGIna

4 likes

Met de nadruk op de GI vind ik het meer een naam dan een geslachtsdeel.

3 likes

Het is ook VAgina:

Edit: En eigenlijk officieel ā€˜vulva’ als we niet alleen de buis bedoelen

3 likes

Mm waarom doen de artsen dan zo tegenstrijdig. Maf

1 like

Ik eigenlijk niet echt, maar ik hoorde laatst op de radio (volgens mij bij Gerard Ekdom of zo) een jongen die archeologie studeerde, en de dj vroeg dus ook naar vloeken en mysterieuze opgravingen en zo, of hij daar dan in geloofde. En die jongen vertelde dat er dus 1 ā€˜case’ is, waarbij alle personen die ooit onderzoek daar naar hadden gedaan, zijn overleden of verongelukt vlak na dat onderzoek.

Er zijn vast meer van dit soort ā€˜broodje aap’ verhalen, maar omdat deze jongen dus archeoloog in opleiding is, dacht ik hmmm, hij zal er wel serieus wat vanaf weten, en als hij daar al vraagtekens bij zet :face_with_monocle:

Heb ik gedaan en was leuk want je ziet veel van de omgeving dus je bent meer bewust ofzo.
Maar ook kut want je komt niet zo ver + ik had dat jaar ervoor amper gesport dus het was fucking zwaar+ we hadden te veel gewicht mee + ik wist destijds niet dat je een fietsbroekje geen twee dagen achter elkaar moest dragen. Mijn hele reet zat onder grote ontstekingen.
De vader van mijn toenmalige vriend heeft ons na 1,5 week ergens in Belgiƫ opgepikt :sweat_smile::upside_down_face:
Tent was ook lek maar dat gaf best sfeer en ik heb leuke herinneringen aan die vakantie die een paar running gags hebben opgeleverd dus al met al wel leuke ervaring.
We zouden het toen wel nog eens gaan doen maar dan beter voorbereid maar is nooit zo ver gekomen.
Mijn huidige vriend is ook wel sportief maar hij heeft nog nooit gekampeerd dus Ʃn fietsen Ʃn kamperen is denk ik best veel gevraagd.
Edit: ik ga trouwens ook bijna elke vakantie paar dagen fietsen vanuit waar ik slaap, maar dat vind ik niet echt een fietsvakantie? (Zoals ik bijna alleen maar wandelen op vakantie ook geen wandelvakantie noem). Maar ik houd niet van hele dagen niks doen, en met de fiets kom je nog eens ergens.

2 likes