Ik had expres gewacht met het aanschaffen van een noise cancelling koptelefoon. Maar ik wil er niet meer dan 300 euro uitgeven en ik vind die van Apple nu echt te duur en sowieso lelijk (het ontwerp als de rest).
Bij elke lancering gaat Twitter los en hoor je hoe belachelijk het is (AirPods, prijs van de nieuwe IPhone) en toch lopen diezelfde mensen met hun nieuwste producten
Die mensen lopen nu vaak wel met elektrische tandenborstelopzetstukjes in hun oren ja.
Ik ben eens ingehaald door 3 tekkels op een bergwandeling van 4 uur hahaha.
Was echt heel gĂȘnant.
Ik heb hier echt heel recentelijk mijn mening over veranderd. Ik was altijd van mening dat het niet aan de hond lag maar aan het baasje en de opvoeding. Ik heb niks tegen Pitbulls, ik ben er niet bang van en mijn buren hebben een lieve waar ik gek op ben.
Maar na een beetje onderzoek gedaan te hebben ben ik er nu wel echt van overtuigd dat Pitbulls niet in onze maatschappij horen. En ik vind het apart om te zien dat er vaak zoân heel Pitbull army is die het ras komt verdedigen terwijl de feiten niet liegen.
Ik snap ook de âPitbull nanny dogâ mythe niet want het is gewoon zo dat Pitbulls gefokt zijn om te vechten en helaas wordt dat na jaren fokken echt instinct en dat kan je er niet weer zomaar uitfokken. Net als dat andere rassen ook instinctief dingen doen zonder dat het ze ooit geleerd is, ik zag bijvoorbeeld een Australian Cattle Dog die voor het eerst een herding ball kreeg en gelijk die bal ging âherdenâ. Dat zit in ze.
De agressiviteit zit in de Pitbull gefokt en ze kunnen gewoon heel vaak niet met andere honden, huisdieren en kinderen. En het gevaarlijke is dat ze zo gefokt zijn dat ze pijn negeren en dus niet loslaten, dat is gevaarlijk.
Pitbull aanvallen komen in het nieuws niet omdat de media de pik op ze heeft maar omdat het gewoonweg veel vaker voorkomt. In 65% van doden is het een Pitbull. Ja Chihuahuaâs bijten ook maar niemand is overleden door een Chihuahua aanval. En Herdershonden bijten ook maar wel in heel andere aantallen en die kun je vaak dus stoppen. In 2005-2017 waren er bijv. 20 doden door een herder en 284 doden door een Pitbull. Dat is 1320% meer! Dat kan toch echt niet? En dit zijn dus vaak kinderen. En dit gaat alleen over mensen, ook veel honden worden aangevallen.
Ik las ook een verhaal van een meisje die een Pitbull vanaf pup had, gek op het beestje was en een keer uit het niets het gezicht van haar vriend aanviel terwijl ze op de bank zaten. Hij moest reconstructive surgery. Zelfs met goede opvoeding kan het fout gaan, er zijn zat van zulke verhalen. Het zijn niet alleen de stereotype baasjes waarbij dit gebeurt.
Het lijkt nu net of ik iets persoonlijks tegen dit ras heb en dat heb ik echt niet, ik heb zelfs ooit overwogen zelf een Pitbull te adopteren. Maar als je naar de feiten kijkt snap ik gewoon niet dat we dan per se een ras in stand houden wat onstabiel is? Er zijn zat andere hondenrassen en ook andere bully type honden.
Godzijdank, 2020 was twentytwenty niet geweest als we de rashondendiscussie op de valreep niet nog even hadden gehad
Ja pfff ik dacht ff lekker polletjes klikken aan het eind van de dag maar neeeee duizend posts over rashonden
Haha ja laat me maar zoân doorgefokte kleine bull die amper kan ademen aanvallen, die ren zelfs ik er nog wel uit.
Volg jij 3FM Serious Request: The Lifeline?
- Ja
- Nee
- Een beetje
0 stemmers
Hoe handig ben jij?
- Ik kan Ikea spullen in elkaar zetten
- Ik kan muren en kozijnen verven
- Ik kan laminaat leggen
- Ik kan boren en snap welk boortjes en pluggen ik moet gebruiken
- Ik kan tegelen
- Ik kan stucen
- Ik kan echt helemaal niets
- Ik kan al deze dingen
- Ik kan veel meer dan deze dingen
0 stemmers
Waar heb je het meest zin in wat nu niet kan?
- Op vakantie
- Knuffelen met familie
- Knuffelen met vrienden
- Uitgaan en festivals
- Shoppen in winkels
- Uit eten of naar een café
- Werken op kantoor met collegaâs
- Kinderen naar school of opvang
- Naar de sportschool
- Verjaardag vieren met een grote groep mensen
- Naar de bios
- Naar iets cultureels
- Daten en sexen
- Anders
0 stemmers
Gaat Rutte nog een 3e keer premier worden in maart?
- Ja, prima
- Ja, ik vrees van wel
- Nee
- Ga weg met jullie verkiezingen, ik ben Belg
0 stemmers
Heb jij Ernst en Bobbie al eens ontmoet?
- Ja! Die heb ontmoet
- Ja! Ontmoet en ik sta ook met ze op de foto
- Ik ben wel eens bij een show geweest, maar heb ze verder niet ontmoet/heb ze op een andere manier ergens gezien
- Nooit bij een show geweest en nooit ontmoet
- Ernst en Bobbie niet, de rest wel
- Wie zijn in Ernst en Bobbie nou weer
- Anders
0 stemmers
En Bassie en Adriaan?
- Ja! Die heb ik ontmoet
- Ja! Die heb ik ontmoet en ik sta met ze op de foto
- Ik ben wel eens bij een show geweest maar heb ze verder niet ontmoet/heb ze op een andere manier enkel ergens gezien
- Nooit bij een show geweest en nooit ontmoet
- Wie zijn Bassie en Adriaan?
- Anders
0 stemmers
K3 (Karen, Kristel en Kathleen)
- Ja! Die heb ik ontmoet
- Ja! Die heb ik ontmoet en ik sta met ze op de foto
- Ik ben wel bij een concert geweest, maar heb ze verder niet ontmoet/heb ze op een andere manier enkel ergens gezien
- Nooit bij een concert geweest en nooit ontmoet
- Wie zijn K3?
- Anders
0 stemmers
Wel Meneer Kaktus. Heb er nog ergens in een fotoalbum een foto van ook hoe ik in paniek naar mân oma dr nek graai en weg wil van die enge man.
Oeps, ja je hebt helemaal gelijk
Wel Hennie Huisman, mijn jeugdheld!
Geloof je in buitenaards leven?
- Ja ik geloof dat er ergens anders ook leven is, maar dat hoeft niet per definitie intelligent leven te zijn
- Ja, intelligent leven zoals wij of intelligenter
- Nee
- Twijfel
0 stemmers
Geloof je in een god of goden?
- Ja
- Nee
- Twijfel
0 stemmers
Geloof je in geesten of andere bovennatuurlijke entiteiten?
- Ja
- Nee
- Weet niet
0 stemmers
Moet jij niezen tijdens het epileren van je wenkbrauwen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik vind dit lastig. Ik ga hem nemen zodra IK kan, maar zolang ik zwanger ben wordt het afgeraden dus kan ik niet. Houdt dat dan in dat ik gedurende mn zwangerschap en borstvoeding niet in restaurants mag? Dat zou ik heel lastig vinden. Ik wil wel, ik kan (nog) niet.
Ik doe, sinds het thuiswerken, het meeste net wat minder vaak hahah.
Tanden poetsen, douchen, haren wassen, schone sokken aan, schone boven/onderkleding aan, buiten komen en bewegen hahah.
Behalve schoon ondergoed, dat is hetzelfde gebleven
Ik heb hier ja op gestemd, maar lijkt me wel lastig met mensen die het vaccin om medische redenen niet kunnen krijgen. Op plekken waar je afstand kan houden, zoals een restaurant, lijkt me dat je daar prima een uitzondering voor kan maken en daar zou ik dan ook absoluut voorstander van zijn, maar voor dingen als festivals ligt het natuurlijk al een stuk moeilijker
Edit: beetje dezelfde overwegingen als @anon86562306 dus
Ik zou bij dat vaccin dan wel zwangeren en mensen die hem om andere redenen niet kunnen nemen uitsluiten want voor die mensen zou er groepsommuniteit moeten komen. Maar alle Gerdaâs die overslaan mogen lekker thuisblijven hoor