Stel je persoonlijke vraag #22

Ik vind deze erg lekker.

2 likes

Mert kerst:

• Ga ik me uitsloven in de keuken
  • Laat ik iemand anders zich uitsloven in de keuken
  • Ga ik afhalen/bestellen
  • Eet ik gewoon wat ik normaal gesproken ook zou eten
  • Eet ik heel fancy
  • Eet ik niets bijzonders maar wel lekker
  • Ga ik gourmetten
  • Ga ik kaasfonduen
  • Eet ik allemaal kleine gerechtjes
  • Eet ik kalkoen
  • Eet ik een borrelplank
  • Eet ik de hele dag door
  • Eet ik niks

0 stemmers

Ik raad dit af!
Ik was als kind ook echt superfan van de trilogie en ĂŒberhaupt Thea Beckman en dacht een aantal jaar geleden ook dat het superleuk was om het opnieuw te lezen. Maar als volwassene lees je de boeken toch heel anders en ik merkte dat mijn gevoel over de boeken minder goed werd, en dat wilde ik niet verpesten dus ik ben ermee gestopt.

5 likes

Ik maak elk jaar een soort vegan seitan wellington met cranberry saus, teringveel werk maar zooo lekker. Ik eet er vaak ook nog dagen van, al had vorig jaar mijn vader ongeveer de helft in z’n eentje naar binnengewerkt.

2 likes

Ik weet niet of je al antwoord gehad hebt, maar het ligt heel erg aan welke spullen hij thuis heeft wat je het beste kunt kopen :slight_smile: de maling van de bonen is heel belangrijk, maar dat hangt af van zijn materiaal. Je mag me een pm sturen als je wilt!

1 like

Oehhh wil je het recept delen?

:heart: Thea Beckman! Hasse Simonsdochter herlees ik nog steeds eens in de zoveel tijd en die blijft geweldig. Moet ook nog steeds elke keer huilen bij een bepaalde scene.

9 likes

Ja tuurlijk! Ik gebruik het boek van Isa Chandra, The Superfun Times Vegan Holiday Cookbook, maar het recept is al bijna 10 jaar oud en staat ook op haar blog online: https://www.theppk.com/2011/11/seitan-roast-stuffed-with-shiitakes-and-leeks/

Wat ik zo snel kon zien is alles hetzelfde gebleven, behalve 75 minuten bakken ipv 60 minuten. Ik maak 'm van tevoren (je kan m zo 3 dagen van tevoren maken) en dan rol ik er nog bladerdeeg omheen en doe ik 'm 20m in de oven! Ik houd gewoon heeeel erg van bladerdeeg, maar zonder bladerdeeg is het ook heerlijk!

Cranberrysaus gewoon heel simpel verse cranberry’s, wat suiker, sinaasappelsap en kaneelstokje en dan inkoken. Je kan ook sinaasappelschil gebruiken erin, of kruidnagel bijvoorbeeld.

3 likes

Nope, geen enkel van mijn persoonlijke dromen/wensen is waargemaakt door mezelf.

1 like

Ik was er van overtuigd dat ik op mijn 21e moeder zou worden maar ik ben erg blij dat dat niet is gebeurd. Ik heb ook nog steeds geen 6 katten. Verder zou ze best trots op me zijn denk ik!

1 like

Verwacht jij een bedankje als je een kerstkaart hebt gestuurd naar iemand

• Ja eigenlijk wel
  • Nee hoor
  • Wel leuk maar hoeft niet per se

0 stemmers

Bedank jij mensen als je een kerstkaartje hebt ontvangen?

• Ja altijd
  • Ja soms (ligt aan de persoon oid)
  • Nee nooit

0 stemmers

Ipv bedanken stuur ik altijd een kaartje terug (als ik niet al een kaartje gestuurd heb). Ook een soort van bedankje toch?

13 likes

Herkenbaar dit! Ik ging absoluut NOOIT van mijn leven in een ziekenhuis werken en zeer zeker niet met patiëntencontact. Ik doe nu beide wel en ik vind het super leuk.

Verder was mijn levensdoel als kind om een baan te hebben waarbij het mogelijk was om alle Ajax-wedstrijden live bij te wonen en dan uiteindelijk met een voetballer te trouwen. Ik ben wel blij dat ik tegenwoordig iets meer ambitie heb dan dit :thinking:.

8 likes

Een pony moet je gewoon knippen in je haar en een paard samen leasen. :ok_hand:

Nah, ik denk niet dat mijn vroegere ik ooit had kunnen inschatten hoe zwaar het leven zou vallen maar denk wel dat ergens wel trots is dat ik zo ben opgekrabbeld inderdaad en hardlopen/atletiek/sport vond ik vroeger ook heel leuk dus misschien inderdaad. :relaxed:

2 likes

Vind jij het leuk en lekker om in het weekend (of op andere dagen) uitgebreid te ontbijten? Met croissantjes, pannenkoekjes, bagels, vers sap, of hoe je het zelf ook wil invullen!

• Ja, als het kon deed ik het elke dag van de week
  • Ja, af en toe in het weekend
  • Ja, maar alleen met speciale gelegenheden
  • Nee, doe mij maar mijn normale ontbijt
  • Ik ontbijt sowieso niet

0 stemmers

Jawel alleen heb ik mezelf altijd voorgenomen om direct een hond te nemen zodra ik op mezelf zou gaan wonen. Maar life happened. En studenten/huurhuizen waarin dieren niet toegestaan zijn.

1 like

Maar wel pas rond een uur of 10 of 11. Voor die tijd krijg ik zo’n uitgebreid ontbijt niet weg

1 like

Ik heb gestemd op “met speciale gelegenheden” maar dat is eigenlijk alleen kerst en Pasen, verder ontbijt ik nooit

1 like

De oom en tante van m’n vriend stuurde ons een kerstkaart met ook hun adres en telefoonnummer erop. Is dat normaal? Vond het een beetje overkomen van: “stuur iets terug aub en wel naar dit adres”. Ik had het in ieder geval nog niet eerder gezien dus vond het opvallend.

Misschien zijn ze verhuisd en is dat hun nieuwe adres?