Stel je persoonlijke vraag #22

Ja tuurlijk! Ik gebruik het boek van Isa Chandra, The Superfun Times Vegan Holiday Cookbook, maar het recept is al bijna 10 jaar oud en staat ook op haar blog online: https://www.theppk.com/2011/11/seitan-roast-stuffed-with-shiitakes-and-leeks/

Wat ik zo snel kon zien is alles hetzelfde gebleven, behalve 75 minuten bakken ipv 60 minuten. Ik maak 'm van tevoren (je kan m zo 3 dagen van tevoren maken) en dan rol ik er nog bladerdeeg omheen en doe ik 'm 20m in de oven! Ik houd gewoon heeeel erg van bladerdeeg, maar zonder bladerdeeg is het ook heerlijk!

Cranberrysaus gewoon heel simpel verse cranberry’s, wat suiker, sinaasappelsap en kaneelstokje en dan inkoken. Je kan ook sinaasappelschil gebruiken erin, of kruidnagel bijvoorbeeld.

3 likes

Nope, geen enkel van mijn persoonlijke dromen/wensen is waargemaakt door mezelf.

1 like

Ik was er van overtuigd dat ik op mijn 21e moeder zou worden maar ik ben erg blij dat dat niet is gebeurd. Ik heb ook nog steeds geen 6 katten. Verder zou ze best trots op me zijn denk ik!

1 like

Verwacht jij een bedankje als je een kerstkaart hebt gestuurd naar iemand

• Ja eigenlijk wel
  • Nee hoor
  • Wel leuk maar hoeft niet per se

0 stemmers

Bedank jij mensen als je een kerstkaartje hebt ontvangen?

• Ja altijd
  • Ja soms (ligt aan de persoon oid)
  • Nee nooit

0 stemmers

Ipv bedanken stuur ik altijd een kaartje terug (als ik niet al een kaartje gestuurd heb). Ook een soort van bedankje toch?

13 likes

Herkenbaar dit! Ik ging absoluut NOOIT van mijn leven in een ziekenhuis werken en zeer zeker niet met patiëntencontact. Ik doe nu beide wel en ik vind het super leuk.

Verder was mijn levensdoel als kind om een baan te hebben waarbij het mogelijk was om alle Ajax-wedstrijden live bij te wonen en dan uiteindelijk met een voetballer te trouwen. Ik ben wel blij dat ik tegenwoordig iets meer ambitie heb dan dit :thinking:.

8 likes

Een pony moet je gewoon knippen in je haar en een paard samen leasen. :ok_hand:

Nah, ik denk niet dat mijn vroegere ik ooit had kunnen inschatten hoe zwaar het leven zou vallen maar denk wel dat ergens wel trots is dat ik zo ben opgekrabbeld inderdaad en hardlopen/atletiek/sport vond ik vroeger ook heel leuk dus misschien inderdaad. :relaxed:

2 likes

Vind jij het leuk en lekker om in het weekend (of op andere dagen) uitgebreid te ontbijten? Met croissantjes, pannenkoekjes, bagels, vers sap, of hoe je het zelf ook wil invullen!

• Ja, als het kon deed ik het elke dag van de week
  • Ja, af en toe in het weekend
  • Ja, maar alleen met speciale gelegenheden
  • Nee, doe mij maar mijn normale ontbijt
  • Ik ontbijt sowieso niet

0 stemmers

Jawel alleen heb ik mezelf altijd voorgenomen om direct een hond te nemen zodra ik op mezelf zou gaan wonen. Maar life happened. En studenten/huurhuizen waarin dieren niet toegestaan zijn.

1 like

Maar wel pas rond een uur of 10 of 11. Voor die tijd krijg ik zo’n uitgebreid ontbijt niet weg

1 like

Ik heb gestemd op “met speciale gelegenheden” maar dat is eigenlijk alleen kerst en Pasen, verder ontbijt ik nooit

1 like

De oom en tante van m’n vriend stuurde ons een kerstkaart met ook hun adres en telefoonnummer erop. Is dat normaal? Vond het een beetje overkomen van: “stuur iets terug aub en wel naar dit adres”. Ik had het in ieder geval nog niet eerder gezien dus vond het opvallend.

Misschien zijn ze verhuisd en is dat hun nieuwe adres?

Nope haha

Vrienden en familie bedank ik eigenlijk altijd wel, dit jaar voor het eerst kaartjes van de buren gekregen, die heb ik niet bedankt.

Ik hou enorm van kaartjes krijgen, dus ik bedank altijd in de hoop dat ik vaker kaartjes krijg :’)

Ik vind dit een heel mooi levensdoel. Als je partner in het 7e van fc schubbekutterveen speelt ben je tenslotte ook met een voetballer getrouwd :+1: alleen wrs niet een op het niveau wat je destijds in gedachten had :yum:

3 likes

Alleen als ik het niet zelf klaar hoef te maken hahaha

1 like

Maar eigenlijk wel een goed idee! Dan heb ik wel een partner die ook van voetbal houdt, maar hoef ik niet elke twee jaar naar een ander land te verhuizen zodat ik helemaal niks met mijn eigen leven kan.

1 like

Wat doe jij weleens in je eentje of wat heb je weleens in je eentje gedaan?

• Wandelen
  • Fietstocht
  • Winkelen
  • Ergens een koffietje/theetje doen
  • Ergens lunchen
  • Uit eten
  • Zonnen op het strand of bij een meer
  • Naar de bios
  • Naar een voorstelling
  • Naar een museum
  • Naar een schaatsbaan
  • Naar een pretpark