Stel je persoonlijke vraag #22

Is het vak waar je het allerslechtst in was ook het vak dat je het meest haatte?

• Jazeker
  • Nee er was nog een ander vak dat ik meer haatte

0 stemmers

Welk vak haatte je het meest?

• Wiskunde
  • Natuurkunde
  • Biologie
  • Scheikunde
  • Economie
  • Aardrijkskunde
  • Geschiedenis
  • Maatschappijleer
  • M&O
  • Levensbeschouwing
  • Gym
  • Tekenen
  • Muziek
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
  • Frans
  • Grieks
  • Latijn
  • Anders

0 stemmers

Waarom haatte je dit vak zo?

• De docent was stom
  • Ik kon er niks van
  • Het was veel te veel werk
  • Ik vond het saai
  • Anders

0 stemmers

Buiten dat ik er niks van kon, vond ik al die turn dingen ook gewoon heel eng. (Bok springen, kast springen, salto van de kast op trampoline etc.)
Dat moesten we verplicht doen, dus daarom vond ik de meeste docenten ook kut. :thumbsup:

15 likes

Ohja hoe kan ik ‘eng’ nou als optie vergeten zijn, ik heb nog steeds trauma’s aan al die rare fratsen van gym.

Dat je dan naar zo’n kast moest rennen, op zo’n springplank springen en dan een soort salto over die kast maken :flushed: Ik kon en durfde zulke dingen gewoon echt niet, maar mijn docent (die ook nog eens mijn mentor was) bleeeef maar pushen :sob::sob:

6 likes

Ik vond natuurkunde KUT. We hadden echt een hyperdocent en als 14 jarige kon het me werkelijk waar geen ene zak interesseren. Idem met wiskunde en scheikunde. Gebrek aan degelijke docent + meer moeite moeten doen dan geen moeite + totale desinteresse. Nu achteraf denk ik: stomme doos, had iets meer moeite gedaan :woman_shrugging:. Maar ik had op academisch vlak sowieso andere keuzes willen maken maarjaaaaa. An sich wel blij met waar ik nu ben geëindigd qua werk!

Edit: ohja gym laat ik er even buiten, want sorry een vak dat geen mate van intellectuele inspanning vereist tel ik niet mee. Want gym was extreem kut voor mij als onsportief, niet hockeyend dikkerdje

8 likes

Ik begreep echt geen snars van scheikunde en natuurkunde (maar wel van wiskunde), maar haatte biologie omdat de docent de jongens voortrok :face_with_raised_eyebrow:

Ja oh echt verschrikkelijk. En voor mijn gevoel was ik ook altijd de enige die het niet durfde, zo voorschut voelde ik me altijd.

Waar iedereen altijd haat aan trefbal had, was ik echt blij met trefbal (of iedere andere balsport). Dan gingen we namelijk niet turnen haha

5 likes

Ik had echt een super knappe gymleraar maar zelfs zijn knappe kop en mooie kont konden er niet voor zorgen dat ik mijn best deed. Een 5,5 was een voldoende dus daar was ik meer dan tevreden mee. Maar hij vond wel dat ik altijd zo mijn best deed (haha not) dus gaf me vaak een hoger cijfer.

1 like

Hahaha ja betalen om de schijt van iemand anders paard op te vegen en elke dag dat dier uit de stal te halen in de hoop dat je er af en toe op mocht rijden

De True scam

13 likes

Ik was (en ben) zo onwijs slecht in rekenen. Weet nog dat ik eind jaar 3 m’n eerste voldoende OOIT haalde voor wiskunde, een 5,5. De docent was zo trots op me dat hij een chocolade reep voor me had gekocht :joy:

Ik krijg nog steeds halve paniek aanvallen als ik met getallen groter dan 10 moet gaan rekenen. Weet nog dat altijd werd gezegd dat we later nooit een rekenmachine op zak zouden hebben dus dat we dit allemaal wel moesten leren. LOOK AT ME NOW MET M’N SMARTPHONE! :fu:t3: Al die avonden leren, huilen en wanhoop voor niks hahaha

16 likes

Ik zou het zo tof vinden om nu nog eens scheikunde en natuurkunde te kunnen volgen. Zie nu veel meer in hoe interessant en belangrijk dat is.

7 likes

Ik was echt slecht in gym, was zo onzeker en ik werd ook nog een gepest dus dan keek ik al helemaal niet uit naar gym. Ook altijd als laatste gekozen met groepjes maken voor basketbal of iets. Nu snap ik echt niet waarom docenten dat doen. Ik weet dat ik slecht ben maar wrijf het niet in mijn gezicht ja :joy:

4 likes

Ik heb paar jaar terug nog mijn oude aardrijkskunde werkboek gevonden. De leraar controleerde elke les of je het had ingevuld, maar keek nooit naar wat je had ingevuld. Pagina’s vol met: frikandel speciaal, kroket, patatje oorlog, friet met mayo
 etc.

Edit: mijn vader schreef altijd excuusbriefjes voor me voor gym :flushed: Zat ik met buitengym altijd te roken met mn 2 beste vriendinnen op bankjes kijkend naar de rest, echt vreselijk eigenlijk haha.

10 likes

Oh echt. Ik heb echt net het tegenovergestelde. Zou me echt een kabouterkoppel voelen met een kleine man naast mij.

Ik was altijd zo slecht in geschiedenis, ik kon echt niet onthouden welk jaartal bij welke gebeurtenis hoorde. Altijd onvoldoendes en heel soms een zesje. Toen heb ik voor mijn eindexamen echt keihard mijn best gedaan en toen haalde ik een 9.6 :pleading_face: Mijn docent zei toen ook tijdens de diploma uitreiking “Ik wist wel dat je het kon”.

24 likes

Gym was m’n lievelings maar zo te zien moet ik naar het impopulaire meningen topic. De piepjestest was m’n favoriet! En slagbal en apenkooien :heart_eyes:

13 likes

Haha mini-trampoline-springen! Dit was mijn sport :grinning_face_with_smiling_eyes: had hier serieus les in haha en heb zelfs eens met het NK meegedaan (ja dat was er)

3 likes

I’ve found my people

1 like

Oeh en trefbal, heerlijk!

1 like

Ik heb heel veel gespijbeld bij gym. Het laatste jaar volledig. Ik vond de kleedkamers het ergst. In de onderbouw werd ik daar vaak uitgelachen.
En eenmaal op zaal idd gezeik met trampolines en andere rare objecten. Doodeng. Het veld was niet veel beter. Slagbal en voetbal met van die puberjongens die ik verder nooit sprak of wat dan ook. Als ik dan eindelijk na een uur de bal aanraakte, ging die precies de verkeerde kant op en werden ze boos.

3 likes

?? Echt de hel op aarde dat haha hoe dan

22 likes