Ik haatte gym ook, maar tegenwoordig kan ik niet meer zonder sporten. Hoe intenser hoe beter zelfs. Who this en waarom openbaart dit ff 18 jaar te laat?
Haha ik weet nog dat we dit een keer moesten doen en dat ik het na lang aandringen door de docent maar gewoon probeerde. Dus ik doe een half assed poging. Komt die docent naar me toe: âStateofmind, stop er maar mee. Je bent een gevaar voor jezelf en voor anderen.â
Ik vond gym ook vreselijk, en nu sport ik meerdere keren per week. Ik vind sporten ook iets anders dan gym. Je kan zelf bepalen wat je doet, geen enge saltoâs of piepjes testen.
Trefbal, kegelroof ed waren echt mijn favo!
Helaas deden we dat niet zo vaak op de middelbare school. Wel softball buiten, waar de handschoenen (en daarna dus je hand) roken naar dood en verderf.
Oh gym, verschrikkelijk. Het turngedeelte kon ik nog wel een beetje, maar balsporten ben ik zo slecht in. Buitengym was dan ook altijd de hel en ik spijbelde bijna altijd, want de leraar schreef toch nooit namen op.
Tot mijn ouders eens bij me kwamen âZeg Keerbeer, we zijn gebeld door je gymleraar dat je nu al een paar keer niet bent geweest. Misschien is het toch eens handig als je heen gaat? Als we briefjes moeten schrijven, laat het maar wetenâ. Love mijn ouders en dezelfde haat voor gym haha.
Echt haat aan de gymles. Ik was slecht in balsporten en daar kwam dan nog bij dat de jongens zich altijd gedroegen als hooligans en die bal mega hard door de zaal heen trapten. Had ook mega hoogtevrees, dus dingen met die kutkasten (vooral in combinatie met een trampoline) en ringzwaaien (met beide benen door die ringen ) werd ik ook helemaal zenuwachtig van.
Was altijd een geluksmomentje als we gingen apekooien, dan kon je lekker zelf bepalen welke obstakels je gebruikte. Of van die simpele balsporten zoals trefbal en spelletjes dat je pionnen van het andere team moet omgooien met een bal ofzo.
Ik was dat fanatieke rot kind uit jullie klas dat gym wel leuk vond.
Vooral touwklimmen kon ik geen zak van.
De horror, ik had (en heb) echt spaghetti armen, nul kracht. Volgens mij werd dat touw ook gewoon langer bij mij hoor en leek het daarom alsof ik niet van de grond kwam.
Ik schreef die gewoon zelf in mijn vaders handschrift, totdat de gymleraar een keer mân ouders belde. đ„Č âHoe is het met Xiomara haar knie???â
Oh ik wil echt jouw ouders worden later, lekker mijn kind een vrijbrief geven voor gym omdat ik de ellende snap
Ik zat op een middelbare school die meer weg had van een fabriek dan van een school. Veel klassen, hele grote klassen en de administratie klopte vaak niet.
Bij gym spijbelde ik in de bovenbouw vanaf de eerste dag, en de gymleraar (die tegen zijn pensioen zat en het sowieso allemaal wel best vond) ging er dan van uit dat ik een spookleerling was en dat de administratie dan niet klopte. De laatste 2 klassen heb ik nooit problemen gehad met mijn afwezigheid.
Ik ging dan struinen bij platenzaken in de binnenstad. Veel leuker dan de vouwhang (echt wtf, wie verzint zoiets).
Hahaha o ja, ik vervalste ook altijd te laat kom briefjes en ziektebriefjes voor afwezigheid. Echt een heks.
Maar voor gym hoefde ik nooit moeite te doen, mijn vaders eigen jeugdtrauma omtrent gym was voldoende. Ik had ook altijd âlastâ van mijn knie. Had ik ook wel, maar schromelijk overdreven natuurlijk.
Jullie hadden betere gym lessen dan ik volgens mij. Wij deden altijd alleen maar hockey, voetbal en hardlopen. Zo intens kut. Want de helft van de klas zat op voetbal en de andere helft op hockey. En degene die niet aan die sporten deed waren de losers. Had mijn moeder overtuigd dat ik er niets mee opschoot en het onzin was dus kreeg voor verdere schoolperiode vrij ervan
Dat was bij ons simpelweg vanwege de drukte niet mogelijk. Het was een gekrioel van mensen, de hele dag door. Alleen als je tijdens de lesuren ergens liep werd er gevraagd of je een briefje had, maar tussen de lessen door kon je ongemerkt wegglippen.
En omdat de eindtijd van je dag wisselde (ene dag 7 uur, andere 9 bijvoorbeeld) was het ook niet gek als je eerder vertrok.
Daarbij was het ook jaren 90 dus nog niet zoveel digitale middelen om alles in de gaten te houden gelukkig. Tegenwoordig is het misschien lastiger.
Oh nee ik was echt die vervelende fanatiekeling die overal - behalve voetbal - goed in was en het lievelingetje van de docent was haha. Echt vreeeeselijk achteraf.
Het ergste vond ik nog als de docent dan in de gaten had wie als laatste gekozen werd en hij dan die mensen groepjes liet maken. En als ik dan iemand koos zeiden ze: âah nee gatver ik wil niet in haar teamâ ja thanks gymdocenten daarvoor
Ik haat(te) gym ook en was blij toen ik mijn diploma had, tot ik op dr pabo kwam en weeeer gym kreeg
En toen ik daarmee klaar was heb ik ook nog de gymopleiding (moeten doen)) gedaan. Gelukkig was er veel theorie en hadden een chille docent.
Oh nog steeds haat aan gym. Gelukkig hoef ik het maar 1x per week te geven (andere keer doet de gymdocent). Als ik er een vrij spelen les van kan maken doe ik dat, halve les tikkertje spelen en verder hopen dat die 3 kwartier vlug voorbij gaan iedere vrijdag.
Die kinders ook iedere vrijdag:krijgen we les van jou of de gymmeester.
Ik: op vrijdag van mij
Kinders : ooh
Verder doe ik in mijn lees- en rekenlessen veel aan bewegend leren en ben ik best aardig, dus die ene gymles vd week maak ik hiermee goed.
Ik koop het bij een molen. Het is gewoon glutenmeel dus volgens mij ook bij de amazing oriental te bestellen bijvoorbeeld.
Zo blij dat ik van gym af ben. Dat je dan in de kleedkamer alvast ging gluren wat de docent nou weer verzonnen had en dan zag je dat fucking paard en een trampoline en wist je gewoon dat het weer de hel ging worden.
Mân gymdocent was nog eens mân mentor ook dus als mentoruitje gingen we naar zoân survivalbuitenspeeltuin waar we oa op een paal van minstens ACHT meter hoog moesten klimmen (ik overdrijf niet, wel vast natuurlijk). Bovenop stond ik te janken en ik zal nooit de meewarige blik in de ogen van mân docent vergeten toen hij dat zag