Stel je persoonlijke vraag #22

Ik heb ooit geloof ik een 3 gehaald voor badminton haha zo erg want deed wel gewoon mijn best, voor inzet had ik ook wel een 7 ofzo. Gek genoeg al die dingen waarbij je niet hoefde na te denken maar gewoon moest gaan, zoals inderdaad die salto over de kast, gingen altijd wel, gewoon niet genoeg tijd om na te denken en mijn verschrikkelijke motoriek het te laten overnemen. Al zou ik dat nu dus echt absoluut niet meer durven.

Overigens ook wel echt wat leuke herinneringen aan gym hoewel ik er echt slecht in was. ‘Kom op nou damessss’ is nog steeds een gevleugelde uitspraak in mijn vriendinnengroepje van toen van als de gymleraar ons weer harder wilde laten lopen. Oh en ooit kwam ik de kleedkamer uit om mijn moeder over het sportveld te horen schreeuwen naar de gymdocent omdat ik moest meedoen terwijl ik de ziekte van Pfeiffer had (vond dat toen zooo genant maar nu vind ik een van de liefste dingen aan mijn moeder dat ze altijd zo voor ons opkwam). Oh ja en een keer per jaar was het tijd voor revanche want dan moesten we met een groepje een choreografie bedenken en opvoeren en dat was altijd echt my time to shine En me stiekem te verkneukelen om alle hockeyers die even beweeglijk bleken als hun stick.

2 likes

@Canvastas 11 dagen? :worried:

Ik hoef niet meer te werken bij mijn bijbaan dit jaar maar moet wel een stuk of 7 dagen hard studeren :sleepy: ook niet echt vakantie dus, helaas helaas

1 like

Gelukkig kregen wij geen cijfers op oefeningen bij gym, maar alleen op je aanwezigheid en je inzet.

Vind het eigenlijk ook echt niet kunnen dat je een cijfer krijgt op oefeningen bij gym. Heel oneerlijk als je bijvoorbeeld beoordeeld gaat worden op bokspringen enzo terwijl je dat gewoon doodeng vindt.

Stel je krijgt een cadeaubon van je werkgever voor kerst, wat zou je dan liever kopen?

• Iets wat je toch al moest kopen maar wat niet echt leuk is (zoals een elektrische tandenborstel)
  • Iets leuks (zoals een pakket met eten of iets decoratiefs voor je woning)
  • Een cadeaubon voor een winkel die je leuk vindt
  • Donatie aan goed doel

0 stemmers

Wij hadden ook gescheiden gym en er werd rond verteld dat de gymmeester van de jongens grensoverschrijdend gedrag had vertoond en dus geen meisjes meer mocht lesgeven :interrobang: Echt bizar. Weer natuurlijk niet of het waar is maar hij gaf altijd alleen de jongens les. Gelukkig ook want het was echt een lul. En de meisjes hadden dan weer les van een homoseksuele man. Werd ook rustig rond verteld dat dat dus was omdat die ander z’n handen niet kon thuishouden. En onze gymleraar gaf de jongens dan weer geen les :exploding_head: echt wtf.

Maar wij kwamen wel echt altijd mooi weg met ‘ik ben ongesteld :sob::sob::sob:’. Eens in de maand mocht je die inzetten. Onze gymleraar was echt te leuk.

1 like

Maarja aan de andere kant, sommige mensen hebben misschien ook minder aanleg voor wiskunde en kunnen wel janken om algebra en daar word je wel beoordeeld op

4 likes

Die laatste zin is zo waar! Dit bedenk ik me nog steeds regelmatig en dan voel ik nog een bepaalde opluchting. Ik vind sommige sporten opzich best leuk, maar onze gymdocent deed alleen maar aan agressieve balsporten waarbij hij helemaal niks zei van het feit dat sommige mensen gewoon keihard gooiden. Ik zag er elke keer zo tegenop dat ik na de tweede klas gewoon niet meer ben gegaan. Mijn school keek niet naar je spijbeluren als je alles voldoende stond. Dus ik ben geslaagd met 75 spijbeluren waar ik nooit voor gestraft ben, allemaal gym. Ben er nog trots op!

3 likes

Maarja mensen met dyslexie moeten ook gewoon taalonderwijs halen, en mensen zonder aanleg voor wiskunde moeten ook hun examens halen. Je kan niet alles waar je niet goed in bent alleen maar beoordelen op inzet en motivatie :sweat_smile:

2 likes

Ohhh oké haha, ik schrok al :flushed: klinkt wel als een lekker bijbaantje zo! Lijkt me heel rustig

Ik mis bij herbruikbare oorstaafjes: nee, maar wil ook niet (meer)

Of is dat express? Heb ze gehad, vond het vervelend en gebruik nu gewoon de wegwerk uit zo’n bakje.

2 likes

Ik heb niks nodig en ik wil altijd zsm van een bon af, dus geef ik het aan een goed doel.

1 like

Al die verhalen over gym. Er is mij zo vaak verteld dat ik “gewoon niet sportief ben” dat ik nu denk dat ik niks kan qua sport en dat vind ik heel kut want ik wil dus wel gewoon sportief zijn maar geloof er heilig in dat ik niks kan. En ik kan ook niks omdat ik dingen dus of niet probeer of snel opgeef. :weary:

2 likes

Nouja, ik vind het wel goed dat dat juist gestimuleerd wordt. Als je dat al eng vindt
 Het is niet mega gevaarlijk ofzo (ja tuurlijk het kan misgaan als je lomp valt).

Maar ik had sowieso een hekel aan klasgenootjes die voor alles bang waren tijdens gym. ‘O help een bal’

2 likes

Wat voor cijfer geef je dit weekend?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

Heb jij Levi’s spijkerbroeken?:

• Ja en deze heb ik redelijk strak gekocht en moest uitlopen maar zit nu goed
  • Ja en bij de aankoop zat deze al goed en nu nog steeds
  • Ja en bij de aankoop zat deze al goed maar nu niet meer
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Heb jij nog dvd’s thuis?

• Ja, best veel
  • Ja, een paar
  • Nee
  • Ik leen ze weleens van iemand

0 stemmers

Heb jij nog cd’s thuis?

• Ja, best veel
  • Ja, een paar
  • Nee

0 stemmers

Heb jij LP’s of EP’s thuis?

• Ja, best veel
  • Ja, een paar
  • Nee

0 stemmers

Koop jij in de kringloop weleens dvd’s/cd’s/platen?

• Ja voor mezelf
  • Ja voor mezelf en anderen
  • Ja alleen voor anderen
  • Nee
  • Ik kijk er voor de lol doorheen maar koop niet
  • Ik geef ze juist weg aan de kringloop

0 stemmers

Heb je spijt dat je ooit je cd’s/dvd’s/platen hebt weggedaan?

• Ja van alles
  • Ja van sommige dingen
  • Nee weg ermee
  • Ik heb nog nooit wat weggedaan
  • Ik ben nog van plan weg te doen

0 stemmers

Sinds Spotify bestaat heb ik echt nooit meer een cd geluisterd.

1 like

Nee, wil ik ook niet maar ik gebruik soms wel wattenstaafjes. (dat antwoord staat er niet bij :p)
Wattenstaafjes gebruik ik door het watje wat erop zit omdat dat absorbeert, dat heeft een herbruikbaar wattenstaafje niet. En ik ben bang dat het bolletje niet in mijn oor past (al gehoord van meerdere mensen en heb ik vaker problemen mee zoals koptelefoontjes en oordopjes)
Ik koop nu dus maar plasticvrije wattenstaafjes, als er ooit een verbeterde versie uitkomt wil ik het wel proberen. Vind herbruikbare wattenschijfjes bv echt super, snap niet dat dat niet altijd al de standaard is geweest.

7 likes

& Ja en bij aankoop zat deze strak en voel me nu nog steeds een rollade als ik hem aanheb

Veel herinneringen uit mijn jeugd zijn opgegaan in een brand. Mijn cd’s heb ik nog (beetje zwartgeblakerd maar okĂ©) dus die kan ik voorlopig niet wegdoen.

1 like