Stel je persoonlijke vraag #22

Dat is waar, niet bewust natuurlijk! Ik heb 'm (weer) aangepast.

1 like

Voor mij is kerstavond “echt kerst” ik kom uit noord-Holland en ben katholiek.
Ik heb vanaf 8-30 jaar in een koor gezongen en ook eigen missen samen met jongeren gemaakt.
We hebben zelfs scrooge als mis gedaan. Met verkleedkleren en al. De kerk zat dan hutjemutje vol.

Na de dienst had mijn vader (die bleef thuis) alle kaarsen in huis aangedaan en de tafel gedekt met het trouwservies. En dan aten we de broodmaaltijd om 22:00 :grin:
Je mooiste kloffie aan.
Echt zulke fijne avonden!

Onze kerk is gesloopt en heb mij nooit meer ergens zo thuis gevoeld.
Dus we gaan niet meer regelmatig naar de kerk.
Maar kerstavond is nog steeds de meest speciale avond. Beter dan de kerstdagen

14 likes

Hoezo? Als geen ouder bent, weet je dan toch dat de poll niet voor jou bedoeld is en je niet hoeft te stemmen.

17 likes

Haha dat dacht ik eigenlijk ook. Maar ik weet ook dat het wel een gevoelig onderwerp kan zijn hier op het forum, dus toch maar aangepast.

1 like

Dat klinkt wel echt heel fijn! Ik heb op een Christelijke basisschool gezeten en kan me ook herinneren dat de kerstdiensten altijd heel bijzonder voelden, heel gezellig en speciaal. We gingen dan inderdaad ook per klas liedjes zingen, en kaarsjes aansteken. Ik zei gisteren nog tegen mijn vriend (we waren Home Alone aan het kijken) dat ik best weer een keer met kerst naar de kerk zou willen om zo’n mis bij te wonen, maar ik weet eigenlijk helemaal niet of dat wel kan als je eigenlijk geen kerkganger bent? (ik ben verder niet gelovig of zo)

1 like

Je kan gewoon gaan (voor corona iig), niemand controleert bij de deur of jij wel lid bent haha

2 likes

Ik plaats het gewoon hier omdat een aankondiging ook een beetje overdreven is. Achtergrond info: we willen wat thema’s verwijderen. Omdat ze niet zoveel van elkaar verschillen (afgezien van de dark thema’s uiteraard) en we telkens gezeik ermee hebben. Kort samengevat. Dus welk thema gebruik jij op dit forum:

• Battle Axe 1.0
  • Graceful
  • Material Design Theme
  • Material Design for Discourse
  • Dark
  • Alien Night
  • Vincent
  • Discourse-classic

0 stemmers

Iedereen is welkom in de kerk. Je slaat dan gewoon de communie over.

Maar er zijn nergens diensten in de katholieke kerk 24dec dit jaar…

1 like

Nee dat is voor dit jaar inderdaad totaal niet van toepassing, maar misschien volgend jaar!

1 like

Lijkt me dat de beheerder dit wel in de database kan opzoeken, dan heb je meteen alle cijfers.

Oké ik ben blijkbaar tot nu toe de enige maar Alien Night is echt de fijnste

3 likes

Als je geen ouder bent heb je zwanger en kinderen misschien wel op negeer gezet om een belangrijke reden.
Als je dan toch over die onderwerpen begint, zorg dan dat iedereen de “lol” eruit kan halen om te stemmen

5 likes

Als dat het geval was, zouden we het niet vragen.

Verder @iedereen, er komt nog steeds geen roze thema :partying_face:

9 likes

Wow ik gebruikte Material Design for Discourse omdat dat het enige thema was waar je onderaan de post kunt zien hoeveel/welke reacties er op zijn gekomen, en ik vind dat echt toegevoegde waarde hebben.

Dit:

Maar nu ging ik naar aanleiding van de poll andere thema’s bekijken, en hebben ze het nu allemaal?? Nice!
_
Oh nee, wel op computer maar niet op mobiel. In dat geval is Material Design for Discourse voor mobiele forummers nog wel een aanrader (ervan uitgaande dat hij niet onder de verwijderde zal vallen lol), weinig mensen gebruiken die volgens mij maar heeft wel toegevoegde waarde bij vragen en discussies met veel reacties.

6 likes

Oh goede tip! Dit mis ik inderdaad op mobile.
Edit dit them a werkt totaal niet-voorspelde mij en ik heb t nog steeds niet. Alles staat door elkaar en over elkaar heen. Ik wilde een screen toevoegen maar dat lukt niet eens op mobile haha kan niet eens zien wat ik typ
Edit2: snel weer terug naar het normale thema, want dit was bij die jij zei:

En @Lula fair point, dan schat ik het beheer verkeerd in

Ik heb dat ook hoor bij Dark

4 likes

ik ben het hier niet mee eens! het haalt toch de representativiteit uit je poll als je de optie n.v.t. toevoegt.
bijv hoe vaak ga jij in bad? ik wil dan weten hoe vaak de mensen met een bad ook daadwerkelijk in bad gaan. als ik dan ‘ik heb geen bad’ toevoeg aan de antwoorden, en dat is 80% van de uitkomsten, weet ik nog niet hoeveel mensen met een bad ook echt regelmatig in bad gaan. dus mijn polls hebben nooit de optie ‘n.v.t.’ of iets in die richting, simpelweg omdat ik alleen iets wil weten van de mensen die echt iets met het onderwerp hebben/bij mijn doelgroep horen!
vind ik niks lulligs aan.

10 likes

Op mobiel?

Want ik heb het dan niet:

Op de plek van de pijl zou het moeten staan, maar is er niet

1 like

Ik zie dat helaas niet bij de mobiele versie, vind dat wel onhandig soms.

1 like

Oh op tablet zit ik, da’s dan het verschil denk ik.

1 like