Qua eten vind ik het niet perse wauw geweldig, maar ik vind het wel altijd gezellig.
Ik heb geloof ik bij dit soort dingen echt nul wroeging. Als ik de enige zou zijn die altijd op komt draven om voor mijn ouders te zorgen en ook na hun overlijden alles zelf sta regelen? Dan is de band met mijn broers ook wel standje vrieskist genoeg om dat geld zelf te houden. Joejoe
Voor mij is het wel echt een leuke herinnering uit mijn jeugd! En we gourmetten nog steeds met kerst haha, vind het zelf echt heel leuk.
Verder met gourmetvragen.
Het lijkt me vergelijkbaar met kaasfondue qua gezelligheid.
Wat vinden jullie leuker?
- Gourmetten
- Kaasfonduen
0 stemmers
Ga wel liever pizzaretten 
Ik vind dit dus allemaal echt heel leuk, maar mijn vriend vindt het verschrikkelijk dus doen we het nooit 
same. en pizzarette vind ik ook superleuk maar niet vergelijkbaar. is meer iets wat ik vaak met familie en vrienden gewoon âtussendoorâ doe ipv met kerst
Voor de kaasfondue en gourmette experts.
Zou je gourmetten en kaasfonduen kunnen combineren? Dus dan bak je iets en dip je het daarna in de kaasfondue.
- Ja, geweldig idee!
- Nee, slecht idee want:
0 stemmers
Ja das makkelijk haha, ik bedoel natuurlijk als je in haar positie met die 2 broers zit hĂš
@anon50301661 mijn eerste reactie was âduh, houdenâ om de reden die jij zegt inderdaad. En dat de adviseur vast het sociaal correcte antwoord moet geven, niet kan zeggen dat ze het kan houden.
En juist ook omdat het niet zoveel is, dan missen ze er niet veel aan ten opzichte van als je het zou verdelen.
Maar toen zag ik dat de meerderheid op delen stemt, en ik denk wel dat mijn huidige niet ideale financiële situatie mogelijk ook wel mee speelde in die eerste reactie.
Maar alsnog denk ik dat ik het zou houden onder deze omstandigheden 
Met een gourmetstel kun je ook racletten! Dan doe je groenten met kaas in de pannetjes
Zou het houden. Nu weet ik dat mijn ouders nergens cash geld hebben liggen, maar dit is exact mijn situatie wel haha. Ik zou echt -100 schuldgevoel hebben in zoân situatie. Ik zal later alles moeten doen. Verder wordt de erfenis netjes verdeeld maar alle sieraden van mamsie zullen voor mij zijn. Dat is dan mijn âextraâ. (Zo willen mijn ouders het overigens ook) En als ik toch een envelop vind met geld: dikke pech voor mijn broers, itâs mine.
Ik vind dat âadviesâ echt heel raar geformuleerd, totaal niet professioneel? Iemand meteen een dief, oneerlijk en achterbaks noemen.
Hoezo moet je de lusten (geld) eerlijk verdelen als de lasten (klaar staan voor je ouders, schoonmaken etc) dat ook niet zijn? Als het nou over een miljoen gaat is het wat anders, maar die paar honderd euro zou ik zeker houden.
Femke zou er goed aan doen wat assertiever te worden en dit geld bij zich houden lijkt me een goede eerste stap.
Ja, bovendien is het geld net zo goed niet van die broers, die zouden volgens deze redenatie ook dieven zijn.
Nou het idee is dat je het deelt met je broers lijkt me.
haha waarom niet?
Mijn vader heeft dus best wat cash thuis liggen (oude mensen en âvoor het geval datâ) en ben zo benieuwd wie van ons dat gaat vinden later. Mijn ene broer is best inhalig dus zie hem er wel voor aan het te houden
Hij wil nu ook een oldtimer voor een prikkie van mijn vader kopen en weet 99% zeker dat hij die dan binnen een paar jaar gaat verpatsen voor veel geld.
Edit: ik zou het denk ik wel verdelen omdat anders âmijn gewetenâ gaat spelen.
Ik heb een schuld bij mijn vader en zou mooi zijn als ik die niet hoef terug te betalen. Maar zolang hij dat nooit heeft uitgesproken zal ik het geld denk ik, als hij ooit overlijdt, aan mijn siblings uitkeren. Jammer wel.
Wij hebben bij de gourmet altijd een pakje raclette kaas. Kun je zo een plakje van in het pannetje doen en dan over een stukje vlees, of stokbrood of iets anders wat lekker is met kaas heen gieten. Heel lekker!
Laffff kaas maar ik vind echt heel erg gesmolten kaas zo goor, gruwel echt van het idee van kaasfondue 
Ik ga deze vakantie helemaal vegan gourmetten, echt zoveel zin in.
Misschien moet je het een keer doen met alleen maar andere vega(n)s zodat je niet tegen al dat vlees hoeft aan te kijken haha. Ik vind dat ook altijd een beetje viezig dus snap je struggle.