Stel je persoonlijke vraag #22

Haha ja mijn vader heeft ook een aanzienlijk bedrag ergens verstopt liggen in zijn huis (woont alleen, dus heeft me al een vage hints gegeven dat het er is en waar het ligt, niet dat ik ineens zijn hele tuin moet omspitten ofzo). Zou het dan ook delen met mijn broertje, want dat is een lieverd! Maar eerlijk gezegd… in dat geval hierboven, ik weet het niet hoor.

Oh en gourmetten, leuk met kinderen, maar verder snap ik echt niet waarom je het jezelf aan zou doen.

1 like

Wij hebben een mini raclette set :joy: dat vind ik wel leuk met z’n 2en. Kaasfondue vind ik leuker met meer mensen
image

10 likes

Ooh bah dat vind ik pas ongezellig :sweat_smile:

@Hazel deze vrouw zou, wanneer het weer mag, met dat geld op vakantie moeten gaan. Is het geld meteen op en kan ze deze periode afsluiten.

1 like

Ik zit altijd tussen 26 - 28 dagen in. Ik heb al meer als 5 jaar een koperspiraal en toch verbaas ik me elke maand weer. Dan denk ik , HUH NU ALWEER?!

2 likes

Ik ben sinds vorige week gestopt met de pil dus nog geen idee hoe mijn cyclus gaat zijn!

1 like

En als het niet meezit heb je ook nog vleeseters erbij die commentaar moeten geven op je vega eten :thumbsup:

4 likes

Ik heb (of had, geen idee of die man nog leeft) een peetoom uit Zwitserland. Die kwam één keer per jaar naar Nederland en dan bracht hij tering veel kaas mee. Dus wij moesten jaarlijks kaasfondueen en racletten om dat spul allemaal op te krijgen.
En ik vond raclette altijd heel chill omdat we dan ook verschillende soorten kaas hadden, dus dan kon je afwisselen. Met kaasfondue zit je gewoon eindeloos in dezelfde smurrie te roeren, dat kwam me na 5 happen al mijn neus uit.

3 likes

Het liefst toosjes.

28 likes

Ik wil dit, is het nog van een bepaald merk waar ik op kan zoeken?

Het is de “partyclette to go” :joy: van boska, hun slogan is “enjoy life, explore cheese” ik kan me wel vinden in die filosofie

19 likes

Hahaha idd die slogan en het feit dat ik kan zeggen ‘is het partycletten time?’ zorgt al dat ik verkocht ben.

11 likes

ik lees dit wel vaker als tegenargument voor gourmet, maar ik begrijp dat nooit zo goed. je hebt bij gourmet toch meer eten op tafel staan dan alleen de (vega) vleesschaal? Brood met sausjes, salades, oven-, of andere bijgerechten, weet ik het.

Ik vind gourmetten altijd heel leuk, zelfs als vegetariër. je zit tenminste eens lang aan tafel met elkaar. dit jaar gaan we niet gourmetten omdat de familie ivm corona niet compleet is en dus voelt het voor mijn moeder “verkeerd”. maar gevolg is nu dat wij allemaal de hele dag in de keuken staan, en het eten in 20 minuten opgegeten wordt. doe mij maar gourmet, niet zo stijf tegenover elkaar, allemaal wat te doen tijdens het eten :smile:

8 likes

Word hier echt plaatsvervangend woest van!
Love halloumi, echt een goed idee ook op de gourmet :heart_eyes:
Bij mijn ouders thuis eet ik als enige vega, maar mijn ouders halen altijd zoveel vleesopvolgers in het geval van bbq/gourmet/tapas dat ik het never alleen op krijg. En als iemand iets wil proeven vragen ze het ook echt heel voorzichtig “als jij dan nog genoeg hebt hoor!” Echt schattig

10 likes

Ooohh ik haatte dit op werk altijd als ik moest lunchen met anderen (niet collega’s). 3 schalen met broodjes kroket (vlees, vega en vegan). Kwam ik 5 minuten later, waren de vega en vegan kroketten al weggekaapt door vleeseters en zaten zij intussen al aan hun tweede broodje 🥲

11 likes

Haha high five @Salinger en @Honey
Ik weet dat rustig uitleggen en zeggen hoe ik meer bij voel blabla verstandiger is. Maar meestal maak ik een sneer en daar leert die ander dus niks van en is zinloos en ik ben geïrriteerd.
Al heeft bij mijn familie rustig uitleggen en met argumenten komen toch ook geen zin. Dan maar een sneer.

1 like

Oo shit…
Heb je al een zwangerschapstest gedaan?

Ja ik heb toen Primolut gekregen om de boel te resetten. Geen idee waar het aan lag, hormonen nogal in de war.

Huh maar als je vegan bent moet je overal te voet naar toe hoor. En het liefst in een huis wonen waarvan de bakstenen zijn gemaakt van jouw eigen poep enzo. En je kleren heb je allemaal zelf gebreid en je loopt op blote voeten.
Je wast jezelf met regenwater.

Als je dit allemaal niet doet kan je net zo goed gewoon vlees gaan eten.

30 likes

Op zulke opmerkingen reageer ik met “oh, vertel eens, wat doe jij dan allemaal voor het milieu?”. Werkt perfect omdat het meestal vleesetende, serie-vliegende, plasticgrootverbruikers zijn die met zulke uitspraken aan komen zetten. Echt 0 zelfreflectie hoor.

15 likes

Nou dat inderdaad, gewoon geen zelfreflectie!

Ik heb een tijdje nog wel heel af en toe vis gegeten en toen had ik een piepklein stukje zalm op op kantoor en toen vroeg iemand: is er nog zalm?
Toen voelde ik 'm al aankomen…
Dus iemand anders zei: nee die heeft Kauai opgemaakt.
HEEFT KAUAI DIE OPGEMAAKT DAT KAN HELEMAAL NIET WANT KAUAI EET GEEN DIEREN
Dus ik zei eh ik eet geen vlees, maar wel heel soms vis en ja ik heb de laatste 20 gram zalm opgemaakt. (Ik zei ook expres nooit dat ik vegetariër was omdat ik dat heel irritant/niet waar vind als mensen dat doen)
HOEZO WEL VIS VISSEN ZIJN TOCH OOK ZOOO ZIELIG WAAR SLAAT DA OP?

Zo ontzettend irritant. Waar bemoeien mensen zich mee? Jij eet werkelijk alle dieren op aarde die er bestaan, laat mij lekker 100 gram dier eten per jaar zonder me te moeten verdedigen. Ik eet nu helemaal geen dier meer, maar ik vond dat toch zo irritant altijd. De verontwaardiging van mensen, alsof ik ze persoonlijk iets aangedaan had.

9 likes