Stel je persoonlijke vraag #22

Meestal komt net na een dag of 26. Maar heb van de zomer 3 weken lang gebloed en afgelopen maand ging ik ook opeens dag 19,21en 23 bloeden. Naast ovulatiebloedingen in het midden van die cyclus. Die heb ik ook ene maand wel en andere maand niet heb. (Snap btw niet hoe dat kan. Heb maandag bloed gehad, dinsdag voelde ik eitje springen denk ik, en woensdag weer bloed. Hoe komt het dat het van te voren al bloed en waarom dag na dat krampje ook :exploding_head:).
Menstruatie is dus wel vrij regelmatig, maar kan altijd opeens alsnog tampons oid nog nodig hebben.

1 like

Mijn ex heeft mijn zus ooit op date gevraagd. Gelukkig heeft ze nee gezegd.

2 likes

Nee nooit laten onderzoeken. Het is altijd al onregelmatig geweest, ook voordat ik met de pil begon. Ik wil geen kinderen dus daar hoef ik 't niet voor te doen, maar misschien wel handig om even te laten controleren of alles wel goed met me gaat

1 like

Ah oké dus het is niet ineens veranderd. Ja misschien wel handig, gewoon ter check!

1 like

Het is bij mij altijd wel redelijk regelmatig geweest, meestal net iets meer dan een maand, dus als het de ene maand op de 16e begon dan de maand daarna op de 18e/19e ofzo. Maar ik heb soms ook ineens een cyclus van 40 dagen (een of twee keer per jaar ofzo), alleen daarvan weet ik niet of ik dat voorheen ook al had of dat dit nu door m’n spiraal komt. Maar zit eigenlijk een beetje tussen de twee antwoorden in, want vind het ook niet enorm onregelmatig.

2 likes

Ik zou…

• …de vondst met mijn broers delen
  • …de vondst verzwijgen en het geld zelf houden

0 stemmers

Ik lees zo veel over gourmetten, maar heb dat nog nooit gedaan (biecht?).
Heb ik iets gemist in m’n leven?

• Ja
  • Nee
  • Ik heb het ook nog nooit gedaan

0 stemmers

Mocht ik ooit gaan gourmetten, ga ik dat dus bij iemand anders thuis doen. Goeie tip :+1:t2:

12 likes

Ik ben enigskind. Dus the money is mineee

5 likes

Qua eten vind ik het niet perse wauw geweldig, maar ik vind het wel altijd gezellig.

5 likes

Ik heb geloof ik bij dit soort dingen echt nul wroeging. Als ik de enige zou zijn die altijd op komt draven om voor mijn ouders te zorgen en ook na hun overlijden alles zelf sta regelen? Dan is de band met mijn broers ook wel standje vrieskist genoeg om dat geld zelf te houden. Joejoe

34 likes

Voor mij is het wel echt een leuke herinnering uit mijn jeugd! En we gourmetten nog steeds met kerst haha, vind het zelf echt heel leuk.

1 like

Verder met gourmetvragen.
Het lijkt me vergelijkbaar met kaasfondue qua gezelligheid.
Wat vinden jullie leuker?

• Gourmetten
  • Kaasfonduen

0 stemmers

Ga wel liever pizzaretten :pizza:

14 likes

Ik vind dit dus allemaal echt heel leuk, maar mijn vriend vindt het verschrikkelijk dus doen we het nooit :cry:

2 likes

same. en pizzarette vind ik ook superleuk maar niet vergelijkbaar. is meer iets wat ik vaak met familie en vrienden gewoon ‘tussendoor’ doe ipv met kerst

Voor de kaasfondue en gourmette experts.
Zou je gourmetten en kaasfonduen kunnen combineren? Dus dan bak je iets en dip je het daarna in de kaasfondue.

• Ja, geweldig idee!
  • Nee, slecht idee want:

0 stemmers

Ja das makkelijk haha, ik bedoel natuurlijk als je in haar positie met die 2 broers zit hè

@anon50301661 mijn eerste reactie was “duh, houden” om de reden die jij zegt inderdaad. En dat de adviseur vast het sociaal correcte antwoord moet geven, niet kan zeggen dat ze het kan houden.
En juist ook omdat het niet zoveel is, dan missen ze er niet veel aan ten opzichte van als je het zou verdelen.
Maar toen zag ik dat de meerderheid op delen stemt, en ik denk wel dat mijn huidige niet ideale financiële situatie mogelijk ook wel mee speelde in die eerste reactie.

Maar alsnog denk ik dat ik het zou houden onder deze omstandigheden :no_mouth:

2 likes

Met een gourmetstel kun je ook racletten! Dan doe je groenten met kaas in de pannetjes

3 likes

Zou het houden. Nu weet ik dat mijn ouders nergens cash geld hebben liggen, maar dit is exact mijn situatie wel haha. Ik zou echt -100 schuldgevoel hebben in zo’n situatie. Ik zal later alles moeten doen. Verder wordt de erfenis netjes verdeeld maar alle sieraden van mamsie zullen voor mij zijn. Dat is dan mijn ‘extra’. (Zo willen mijn ouders het overigens ook) En als ik toch een envelop vind met geld: dikke pech voor mijn broers, it’s mine.

4 likes