Stel je persoonlijke vraag #22

Ik zou het me niet zo persoonlijk aantrekken allemaal eerlijk gezegd. Denk sowieso dat @Yzile niet doelde op mensen die het niet kunnen behalen of betalen, en al bedoelde ze dat wel :woman_shrugging: zoveel mensen zoveel meningen.

Hand in eigen boesem: ik heb een jaar of drie geleden mijn rijbewijs gehaald maar vind rijden niet leuk en heel spannend dus de keren dat ik heb gereden zijn op twee handen te tellen. Ik stel me hier momenteel nogal afhankelijk in op maar ja voel me er voor nu comfortabeler bij en je kan niet overal goed in zijn denk ik dan maar

2 likes

Het gaat me vooral om de zin waarin staat dat mensen zich zonder rijbewijs zich altijd heel afhankelijk opstellen.
Maar dat valt nu ook wel samen met een confronterend gesprek van afgelopen week denk ik, anders voelde me ik door dit bericht niet aangesproken namelijk.
(weekboodschappen op de fiets draai ik mijn hand niet voor om en heb weleens een meubelstuk op de fiets vervoerd ook…)

Dit gaat over de ‘je stelt je dan afhankelijk op’ opmerking. Als je niet in staat bent om een rijbewijs te halen staat echt niet in verhouding tot de ‘35 jarige vent die geen rijbewijs heeft, is dat een turn off?’. Dat is geen vergelijking in mijn mening. Ik woon zelf in een dorp en heb een rijbewijs, maar heb vriendinnen zonder auto. Dus ik moet dan ook wel vaker rijden. Vind ik an sich geen probleem maar in bijv. een relatie zou ik dat wss vervelender vinden want dan ben je altijd aan de beurt en soms is niet hoeven rijden ook wel chill!

1 like

Jeetje dat lijkt me akelig zeg!

Ik heb mijn rijbewijs gehaald toen ik net 19 was maar woonde destijds in een dorp met 1 busverbinding. Voor mij was het destijds een must.
Toen ik een tijdje in Rotterdam ging wonen was een auto juist heel onhandig en was ik overal veel sneller met het OV. Als ik de deur uitstapte had ik binnen 200 meter de keuze uit trein, metro en bus. Enorm luxe was dat.

3 likes

Die opmerking slaat gelukkig ook niet op jou denk ik. Het kan gewoon niet, dan houdt het op! Daar werd denk ik door de poster geen nuance in aangebracht. In sommige gevallen als volwassen persoon zul je je wel afhankelijker opstellen als je geen rijbewijs hebt en in principe daar wel toe in staat zou zijn (mentaal, fysiek, financieel). Die mensen zijn er ook helaas, maar dat is echt niet iedereen.

1 like

@anon81733682
Jullie hebben gelijk. Ik las het de eerste keer iets anders. Heb mn bericht verwijderd

Slik jij supplementen
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Zo ja, welke en waarom?

Voor zwangerschap. En extra ijzer en vit c. Ik ben zwanger

2 likes

Iemand nog goede vegan aanraders voor vitamine b? Heb altijd tekort

Magnesium en vitamine d.

2 likes

Ruikt het bij jou thuis vandaag naar gourmet?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Calcium, foliumzuur en vitamine d voor mijn sikkelcel.

2 likes

Heb jij forummers weleens in het wild gespot, maar dan niet bewust(dus bijv afspreken)?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik ben vaak in het wild gespot maar niet vaak aangesproken haha. #bner ofnja eerder #bfer

2 likes

Ik weet niet of het een actieve poster of meelezer was maar de persoon voor mij in de Thalys was het forum aan het lezen.

11 likes

Ala ik jou zou zien zou ik wel een selfie willen. Zelfs als ik er slecht uit zou zien

1 like

Ik ga door

Heb jij lievelingsforummers?

• Ja, 1 of 2
  • Ja meer dan 2
  • Nee niet perse sorry

0 stemmers

Zijn er bepaalde forummers die je in een soort van zelfde groep hebt zitten in je hoofd? Dan heb ik niet over mogelijke kliekjes want daar heb ik geen oog voor schijnbaar, maar meer van “dit zijn de creatieve mensen, dit zijn de kokken, dit zijn de fashionista’s, dit zijn …”

• Ja dat heb ik ook bij sommigen
  • Ja dat heb ik wel bij iedereen
  • Nee heb ik niet echt

0 stemmers

Jaa @fiooltjes in de supermarkt en op straat :joy:

1 like

Volgens mij woont @FredPaillet bij mij om de hoek, die heb ik welleens samen met @Trenchcoat gespot

3 likes

@monkeyslut op een festival, bij de dixi’s of all places. Later nog gekeken of ik haar nog kon spotten maar was te ver heen, dus misschien maar beter ook dat het niet lukte :joy:

6 likes