Stel je persoonlijke vraag #22

Nee, ik word er onrustig en overprikkeld van, ook beroerd geslapen.

1 like

Ik vind het normaal wel leuk, maar vanacht moest ik door de storm fietsen en toen waaide ik serieus de busbaan op echt kut

Ben maar afgestapt

Gvd geef ze nou geen gelijk

2 likes

Stel; je hebt 30 euro te besteden aan oudjaarslot(en)
Wat koop jij?

• 1 heel lot
  • 2 halve loten

0 stemmers

met 50 euro een hele en een halve.

3 likes

bestaat pretty privilege?

• ja
  • nee
  • ken ik niet

0 stemmers

heb je wel eens te maken gehad met pretty privilege?

• ja, negatief voor mij
  • ja, positief voor mij
  • ja, ik zie het gebeuren
  • nee

0 stemmers

beetje onduidelijk verwoord, maar ik bedoel: ‘‘ja negatief voor mij’’- iemand heeft mij benadeeld vanwege mijn uiterlijk (evt. ten opzichte van een ander) ‘‘ja positief voor mij’’- iemand heeft mij voordeel gegevenvanwege mijn uiterlijk. ‘‘ja, ik zie het gebeuren’’- niet per se voor jezelf, maar je hebt wel gezien dat mensen met vooroordelen vanwege hun uiterlijk te maken kregen en daardoor ontzegd dingen (niet) kunnen doen. ‘‘nee’’- nee

Zowel negatief als positief meegemaakt, “schoonheid” is allemaal ook maar relatief

20 likes

Ja 100% en weleens begrepen ook soms de andere kant op, dus negatieve bejegening bijv knappe dame in leidinggevende positie.
Disclaimer: dit is natuurlijk zeker niet identiek aan elkaar (en speelt bij iedere vorm van privilege soms een rol bedenk ik me nu, slank persoon die ook een nare opmerking ontvangt)

en ook niet zuiver want bij de voorbeelden op werk waar ik nu aan denk, speelde ook missch seksisme een rol (vervelende reacties vanuit mannelijke collega’s) en internal misogyny (vanuit andere vrouwen)

Edit, ik lees de poll nu terug. Bedoel je met positief/negatief: pretty privilege, dat jij werd voorgetrokken als ook zowel; een ander werd voorgetrokken
Of ook pretty shaming?

Positief en negatief. Soms zijn mensen ook niet blij met het uiterlijk van iemand anders en rekenen daar iemand op af (bijvoorbeeld je bent knap dus je werkt nergens voor etc.).

Ik vind hele knappe mensen wel opvallend vaak echt heel slecht in humor. Niet dat ze niet kunnen lachen, maar wel dat ze veel minder vaak zelf grappig zijn.

Misschien moet je afzien om humor te ontwikkelen

36 likes

Ik moet inmiddels wel erkennen dat ik qua uiterlijk vaak word gezien als braaf en betrouwbaar. Dus toen ik antwoordde met “ja, positief voor mij” bedoelde ik niet in de vorm van knap, maar wel positieve uitkomst qua uiterlijk. Vooral als kind (geliefd bij leraren), maar ook in sollicitaties lijkt men mij gauw dit stempel te geven.

Maar ik heb ook een keer meegemaakt dat ik opgemaakt was voor een bepaalde rol, mijn make-up was daarvoor nogal, eh, ordinair. Ik moest even langs een winkel om iets na te vragen en werd door de jongen achter de kassa op zo’n typische, neerbuigende manier benaderd die ik totaal niet herkende. Het duurde even toen ik buiten stond, en me mijn make-up herinnerde. En toen dus de shock dat hij op basis daarvan, mij totaal anders behandelde dan ik in het leven gewend was.

Dus ja, ik kan dat echt niet ontkennen.

14 likes

Ik noem dat skinny privilege, geen Pretty.

Maat 36 is genoeg Haha

55 likes

Hoe lang (in jaren; rond af naar boven) woon je al waar je op dit moment woont?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Mijn hele leven al!
  • Ik heb geen woonplek

0 stemmers

Hoe oud was je toen je uit je ouderlijk huis verhuisde?

• (Jonger dan) 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30 of ouder
  • Ik woon nog bij mijn ouder(s)/verzorgers

0 stemmers

Hoe vaak ben je verhuisd in jouw leven?

• 1 tot 3 keer
  • 4 tot 6 keer
  • 7 tot 10 keer
  • Vaker dan 10 keer
  • N.v.t.

0 stemmers

Hahaha scherp.
Toch nog even aangepast naar 30 euro. :joy:

1 like

Bedoel je met de eerste vraag huis of woonplaats?

Huis!

Geïnspireerd op de film Little Buddha:

Stel er komen een aantal boeddhistische monniken jou en je (hypothetische) driejarige zoon bezoeken en ze zijn ervan overtuigd dat je (hypothetische) zoon een incarnatie kan zijn van hun overleden leraar/tulku/lama.

• Ik wijs ze de snelste weg naar de deur.
  • Ik luister uit beleefdheid naar hun verhaal maar maak daarna duidelijk dat ik hier niet voor opensta
  • Ik luister naar hun verhaal. Als ze me kunnen overhalen met goede argumenten, ben ik bereid om na te denken over de verdere stappen. Ook al betekent dat dat mijn (hypothetische) zoon een strenge opleiding tot monnik aan de andere kant van de wereld moet volgen.
  • Hier zat ik op te wachten, ik heb altijd al geweten dat mijn (hypothetische) zoon speciaal is.

0 stemmers

Ik vond a quiet place echt heel saai

Te veel kinderen, ook nog een bevalling, en mensen die niet praten, plus dat wacky hoofd van die gast uit The Office.

Allemaal mijn minst favoriete dingen. Birdbox voelt veel meer als een Cool avontuur

3 likes

Staat volgens mij gelijk aan “Hier zat ik op te wachten” :wink:

Eh genre als in einde van de wereld?

The crazies is cool, maar dat is meer een locale versie van einde van de wereld.

@Lula misschien? Die kijkt volgens mij ook redelijk wat horror

1 like