Stel je persoonlijke vraag #22

Ik moest er wel op stemmen want de rest is nog kutter

Ik ben echt geen fan van Nederlandstalige muziek maar Over De Muur kan mij laten janken.

11 likes

Neeeee hoe kan je dit nou zeggen :alien: Is niet eens met elkaar te vergelijken gewoon

1 like

Niet te vergelijken maar ik kan die nummers allemaal wel lelijk vinden toch. Vind de Top2000 sowieso weinig aan.

1 like

Omg’en mag: Ik heb op meerdere liedjes uit deze poll gestemd voor de top 2000.

5 likes

Ik ook zeker niet. Ik hou van Nederlandse muziek.

1 like

Ik vind het met de Top 2000 altijd zo vervelend dat men zich verheven voelt als ze die muziek goed kennen.

Elke keer weer ā€œKeN jE DaT NuMMeR NiET eEnS!!!ā€

Alsof je alleen ā€œechteā€ muziek weet te waarderen als je van old white dude rock houdt. Mijn schoonouders willen met kerst altijd een top 2000 quiz doen (ze hebben daar een quiz spel van). Vind ik opzich wel leuk, maar ik weet dus bijna nooit iets. Toen laatst zat er eindelijk eens een vraag tussen die ik wel wist (het antwoord was BB King) en dan gaan ze zeggen: jaaaa zie, we voeden je wel op!!!

Eh nee dit is eindelijk eens een vraag over muziek die ik wƩl leuk vind :roll_eyes:.

Sorry, eind rant.

34 likes

Nee ik denk dat ze bedoelt dat het jammer is dat iedereen op dat ene bekende nummer stemt terwijl er zoveel mooiere nummers zijn. Ik vind Fix You ook een draak van een nummer terwijl Coldplay echt wel andere, veel betere nummers heeft waar ik graag naar luister.

Maar dat is toch ook gewoon persoonlijk? Mijn ouders gaan naar de concerten en hebben alle LP’s, maar mijn moeder stemt elk jaar op fix you!

1 like

ā€œNiks van dit allesā€ hoeft toch niet per se te betekenen dat je je identiteit nergens aan ontleent, het kan ook zijn dat je je identiteit ontleent aan iets anders wat niet in dit lijstje staat.

7 likes

Oh ja die mensen zullen er ongetwijfeld zijn! Maar ik denk dat er veel meer mensen zijn voor wie dat niet zo is haha, en dat dat de mensen zijn waar @crazyplantlady op doelt

Vaak over mijn woonplaats, omdat ik best wel een opvallend accent heb, dus krijg je snel de vraag waar je vandaan komt.

Ik praat sowieso niet graag over mezelf want ik vind mezelf niet zo interessant. Anderen trouwens ook niet echt, ik vind het veel leuker om het over de situatie bijvoorbeeld te hebben. Maar ik laat het altijd op me af komen wat de andere wil weten, ik zou nooit uit mezelf over deze dingen beginnen.

5 likes

Ik zou zelf zeggen dat ik mijn identiteit vooral ontleen aan mijn idealen en principes. Dus de dingen die ik belangrijk vindt en waar ik me graag voor inzet met activisme en vrijwilligerswerk. Bij die laatste vraag heb ik gestemd op studie, want dat is waar ik nu 50 uur per week mee bezig ben en wat dus een groot deel van mijn leven in beslag neemt. En niet alleen als dagelijkse bezigheid, maar ook omdat ik het leuk vind en het een groot deel is van het uitvinden wat ik ā€œlaterā€ wil doen met mijn leven. Maar ik zou zeker niet mijn hele identiteit eraan ontlenen en ik neem aan dat als ik er mee klaar ben, over 2 jaar, dat het dan veel meer naar de achtergrond schuift en maar een klein onderdeel is. Ik denk dat ā€œje identiteitā€, wat dat dan ook is, dus best heel veranderlijk kan zijn door de jaren heen. Wel een leuke vraag!

14 likes

Ik flirt vooral op feestjes…

8 likes

Ik vind werk an sich niet per se een onderdeel van je identiteit, maar het zegt wel iets over keuzes die je hebt gemaakt en maakt in het leven en in welke kringen je je een groot deel van de week je begeeft.

Als iemand begint over dat ie op de Zuidas werkt weet ik al dat we nooit bff’s gaan worden.

2 likes

Nee, ik denk ook dat het een onderdeel van je identiteit kƔn zijn. Sommigen hebben de luxe om hun identiteit eraan te ontlenen, omdat het iets is dat ze echt gaaf/leuk/mooi vinden, maar voor veel mensen is werk ook gewoon een praktische overweging. Ik ben het dus niet helemaal met je eens dat het iets zegt over je keuzes, want voor sommigen is de baan die ze hebben geen bewuste keuze, maar een noodzaak. Wel eens dus, dat het niet per se onderdeel van je identiteit is.

9 likes

Mag ik dan bij jou heb ik op mijn moeders uitvaart gedraaid dus dat liedje heeft voor mij nu altijd een speciaal plekje.

4 likes

Godsamme ben ik nou de enige Amsterdammer van wie dat gewoon het enige wapenfeit is?

6 likes

Ik zoek de hond en zit een hoekje te wachten tot het over is.

5 likes