Al deze gymtrauma’s zijn zooo herkenbaar
Ik heb aan gym eens een lichte hersenschudding overgehouden. We speelden binnen voetbal ofzo volgens mij en ik ging voor één keer heel fanatiek doen en kreeg de bal tegen de zijkant van m’n gezicht getrapt (had 'm niet zien aankomen). Uiteraard ging ik er zo’n icepack voor halen en dacht ik dat het nog wel meeviel. Die avond na wat pijnstillers ook nog naar het concert van Lady Gaga geweest dat ik echt niet wou missen, en dan daarna toch naar de dokter geweest die zei dat het waarschijnlijk een lichte hersenschudding was dus erna thuisgebleven zonder te veel licht en zitten kleuren enzo om niet te veel te hoeven nadenken
Was wel zuur omdat ik niet echt goed was in sport (behalve ballet maar dat deden we natuurlijk niet haha) en dan eens m’n best deed, ik kreeg ook vaak net de helft omdat ik wel moeite deed maar het niet echt kon
Bij mij lag het enorm aan de leraar, heb een beter gevoel overgehouden aan de leraren die inzet beloonden dan aan de leraren die puur keken wie het beste was en alleen die kinderen beloonden.
Wij kregen in de zesde vaak oude examenvragen bij tentamens dus ik keek altijd een paar examens door vooraf en dan zat er vaak iets in wat me bekend voorkwam haha.
Ik hoor “all I ever wanted, all I ever needed is him in my arms”
Oh vreselijk die gymverhalen, veel likes uitgedeeld haha. Dankzij gym staat mijn pink ook krom. 1x doordat we een menselijke piramide van zwetende pubers moesten maken en die stortte in waardoor iemand op mijn pink belandde en 1x doordat ik keihard een trefbal tegen mij aankreeg en mijzelf probeerde te beschermen
Ik was zo enorm blij dat ik na mijn middelbare school nooit meer hoefde te gymmen. Ik heb afgelopen jaren nog regelmatig dromen gehad waarin ik ineens weer op de middelbare zat en moest gymmen, bah verschrikkelijk!
Ik heb door gym ook jaren gedacht dat ik ‘slecht’ in sport was en overal bang voor was. Terwijl ik wel weet dat als ik gewoon één sport mocht kiezen en daar die zes jaar op mocht focussen ik het heus wel prima had gevonden. Maar juist al die dingen doen die ik niet kon en eng vond, zonder goede begeleiding was echt niet chill. Dan moest je uit het niets, zonder training, ineens zo’n piepjestest doen, waarbij de helft van de klas stond toe te kijken dat jij als eerste afviel. En je een 4 kreeg… Bij wiskunde doen ze toch ook geen toets zonder eerst weken geoefend te hebben…
Het enige wat ik dan wel weer heel goed vond aan gym bij ons op school was dat ze nooit aan kiezen deden, dus je kon niet laatste gekozen worden. De leraar deelde gewoon altijd in met 1, 2, 1, 2, etc. Dus dan ging je expres niet naast je vriendin zitten om bij haar in het team te komen, en dan deed ie ineens 1,2,3 en dan was het mislukt hahaha
Wij hadden op de Hogeschool ook sport maar dat was wel echt leuk, heel veel verschillende dingen gedaan zoals skeeleren, jeu de boule, schaatsen, golf, en je kreeg een cijfer op aanwezigheid. Heb ook heel Amsterdam gezien omdat we elke week ergens anders moesten.
Eet jij vaak restjes?
- Nee, (vrijwel) nooit
- Ja, elke dag
- Ja, regelmatig
- Af en toe
0 stemmers
Nooit als ik zelf kook, maar als ik bij mijn ouders eet krijg ik altijd standaard eten mee. Restjes is mss ook het verkeerde woord voor een vrouw die kookt alsof ik op bezoek kom met mijn denkbeeldige 7 zussen en broers.
Edit: wel Max dus 2x achter elkaar hetzelfde eten. Niet dat je aan het eind van de week een soort mix heb van mini leftovers van een week.
Bij ons mogen de laatste jaars zelf een sport kiezen en krijgen dan verschillende blokken 4 lessen in de sport naar keuze. Betaalde en gratis dingen.
Stuur jij wel eens een DM naar een bekend persoon op insta?
- Ja, met advies
- Ja, met een vraag
- Ja, met een compliment/leuke opmerking etc
- Ja, met haat
- Nee
0 stemmers
En krijg je reactie?
- Meestal wel
- Meestal niet
- Altijd
- Nooit
- Ik DM nooit
0 stemmers
Ik snap al mijn hele leven niet waarom een gymleraar twee (vaak populaire) kinderen teams laat kiezen. Iedereen kan toch bedenken hoe rot dat is voor de kinderen die als laatste worden gekozen?! Je hebt dan toch de empathie van een sadistische aardappel als je denkt dat dit niet kut is??? Ja het zit me hoog!
Wow wat haten veel mensen hier gym?? Had dat echt niet verwacht haha hier was gym altijd iets waar iedereen naar uit keek want je had geen les.
Zat je op een sportschool?
Ja ik ben het helemaal met je eens! Of dat ze dan ineens degenen die altijd het laatst gekozen werden groepjes lieten maken, dat was echt de hel, want niemand wilde bij mij en als ik dan iemand koos zag ik de rollende ogen en hoorde ik de diepe zuchten. Fuck al mijn gymleraren op die ene school
In mijn herinnering op allebei de scholen beetje 50/50
Ik kook eigenlijk altijd precies genoeg en als er toch wat overblijft, fungeert mijn vriend als vuilnisbak en eet hij het laatste beetje alsnog op
Ik ben een grote eter met altijd honger en eet alles op wat ik kook. Daarom weeg ik het van tevoren af, en houd dus eigenlijk nooit wat over.