Stel je persoonlijke vraag #24

Uit verhalen en ervaring gaan Fransen er ook soms vanuit dat ergens mensen wel Frans kunnen en dat ze daardoor mss minder moeite doen in het Engels en het minder goed kunnen? Ook het dubben speelt volgens mij mee, maar ik kan dat natuurlijk niet met zekerheid zeggen haha, heb gewoon dat idee

2 likes

Lol, hoe is dit een discussiepunt? Is toch gewoon algemeen bekend?

24 likes

Ja dat kan kloppen. Ik moest ooit iemand begeleiden waarvan ze zeiden dat ie basis engels kon. Nou echt, 1 zin in het Engels lukte niet eens. Toen werd er van mij verwacht dat ik over schakelde in het Frans?! Ik spreek geen Frans, en kan het alleen deels verstaan. Dus ja dan houd het op hoor.

2 likes

Nou, hij vond dat wel een discussie waard. Dus ik voelde een soort van eigen woede al opborrelen. Dat is zelf een Franse jongen die toevallig wel goed Engels spreekt. Ik snap ook echtniet waarom hij dat niet zelf in ziet? Misschien is het trots? Ik zei ok laatmaar, whatever you want. En mijn enige vraag was hoe het niveau engels van die persoon was.

Ik ga dat echt doen, het zit me vrij hoog haha

Tja als het blijkbaar zo gevoelig ligt komt dat misschien omdat het waar is?! :woman_shrugging:

3 likes

Ik heb alleen heel snel deze link gestuurd. Was het snelste wat ik kon vinden.

En het erge is, die tekst heb ik dus zelf niet eens gelezen.

Het gaat om familie. Als ik m’n mond open trek ga ik sowieso de hele familie tegen me hebben maar soms moet ik zo op m’n tong bijten om niet ff flink de waarheid te zeggen…

1 like

Thanks, heb het direct gelinkt. En gezegd: deal with it. Heel flauw maar ik kan hem sowieso slecht uitstaan en ik heb er zeer waarschijnlijk in de toekomst nog mee te maken. :face_vomiting:

1 like

Heb jij collega’s die je echt niet mag?

• Nee
  • Ja veel
  • Een enkele
  • N.v.t.

0 stemmers

Omg ik haat hem bijna, zo arrogant ook. Ewl.

Ik woon in een gebied met aardbevingen en na de vorige (kleine) aardbeving heb ik toch maar zo’n kit gekocht voor noodsituaties. Daar zit volgens mij bijna alles uit de poll in en het zit in een rugzak, zo makkelijk. Je weet maar nooit :woman_shrugging:t2:

1 like

Dit leek me een enigszins overdreven overlevingspakket voor noordoost Groningen voordat ik me bedacht dat mensen ook buiten Nederland kunnen wonen :thumbsup:

18 likes
Even maandelijks gezien: Zijn jouw vaste lasten (alles bij elkaar) de helft van je salaris?
  • Ja (ongeveer) de helft van m’n salaris gaat naar vaste lasten
  • Mijn vaste lasten zijn meer dan de helft van m’n salaris
  • Mijn vaste lasten zijn minder dan de helft van m’n salaris

0 stemmers

Haha ja voor Groningen misschien niet nodig, ik woon naast de San Andreasbreuk! Maar het zijn gewoon standaard nood dingen dus dat is altijd wel fijn om te hebben denk ik.

2 likes

Niet geschaatst, wel op het ijs geweest

2 likes

Ongeacht of je nou wel of niet meer of minder dan de helft van je vaste lasten kwijt bent aan je salaris. Vind jij het vervelend/oneerlijk tegenover mensen die meer dan de helft van hun vaste lasten kwijt zijn aan hun salaris?

• Ja dat vind ik oneerlijk
  • Nee dat vind ik niet oneerlijk
  • Ik heb hier geen mening over
  • Anders:

0 stemmers

Ligt eraan. Als jij als vaste lasten een telefoonabonnement van €60 pm hebt en een dure auto bijvoorbeeld, dan boeien jouw lasten mij nul.

25 likes

Maar wel vooral met betrekking tot de belachelijk hoge huren overal.

3 likes

Heh, ok, ik bedoel dus wel de groep die meer dan de helft van hun salaris inleveren.

Sorry. Ik zag geen optie: dit is een rare zinsconstructie dus ik snap de vraag niet, niet. Dus toen heb ik maar wat gekozen.

18 likes