Stel je persoonlijke vraag #24

Oke, ik ben nog steeds lerende.

3 likes

Heb geen schaatsen in huis dus kon ook niet. Maar vond erop lopen al spannend genoeg :joy:

Ik ben een keer knetter stoned door de fright night huizen gegaan.

Dan heb je dus echt zero schrik, want je bent gewoon aan het dromen.

Ik steek n jonko op als het einde der tijden aanbreekt, lekker dromen en dan zien we wel hoe ver we komen.

20 likes

Deze boeken heb ik als kind verslonden en maakten ook een enorme indruk op me. Zou ze graag nog eens lezen.

3 likes

Nee ik woon in limburg en voor mijn gevoel zijn wij niet zo schaatserig?

4 likes

Ik heb ook altijd het gevoel dat schaatsen boven de rivieren meer een ding is, al zal dat misschien aan mijn familie liggen? Ik kan me de meesten niet eens voorstellen op schaatsen (of het moet in een funniest homevideo compilatie zijn :sweat_smile:)

Nee ik zie het ook niet echt voor me :joy: en niemand heeft ook schaatsen volgens mij.

Mijn schaatsen liggen bij mijn ouders :sob: en ik had geen zin om 1,5 uur heen en 1,5 uur terug in de bus te zitten om dan na een half uur schaatsen te denken tot over 10 jaar weer :joy:

Achteraf toch wel jammer.

Doen! Ik vind ze nog steeds fantastisch, en herlees ze regelmatig (als ik er weer genoeg van vergeten ben haha)

1 like

Deze film is in het afgelopen jaar echt zo vaak op tv geweest, en iedere keer toch maar weer kijken. Ik kan hem nu al dromen haha, @anon25085977 heb jij hem al gezien als fan van the Rock?

@Jumpsuit Ik snap het punt van @Lula wel, ik zou het oneerlijk vinden voor mensen die meer dan helft van hun salaris aan vaste lasten uitgeven als ze vast zitten aan een duur huurhuis oid. Maar als ze meer dan de helft uitgeven door een duur telefoonabonnement of een superdeluxe private lease auto (of iets anders duurs wat overbodig is) hebben ze er zelf voor gekozen.

4 likes

Uiteraard, uiteraard. Sommige mensen kijken voor de actie, ik kijk voor de man.

2 likes

I’m you’re girl!!

1 like

Lichamelijke opvoeding/ gym op de middelbare school:

• Overbodig
  • Niet leuk maar wel nuttig
  • Leuk en ook nuttig
  • Anders

0 stemmers

Ik had voor mijn gevoel ook zoooo vaak gym, maar daar had ik zelf voor gekozen :sweat_smile: ik heb er alleen precies niks van geleerd of opgestoken.

1 like

Ik ga er wel vanuit dat het onderwijs nu beter is dan toen
 In het voorjaar gingen wij gewoon altijd slagballen en stond ik een beetje te hangen in dat veld.:sweat_smile: Maar als ik zie wat mijn vriend allemaal voorbereidt qua gym ga ik er wel vanuit dat het nu beter is. Dus nuttig.
Maar ik vond het tijdens mijn schooltijd niet echt leuk, wel nuttig qua bewegen op zich.

3 likes

Ik vond het echt nooit leuk. Maar het was wel beter dan een wiskunde les. Bijvoorbeeld speerwerpen moesten we ook doen. Ik ga stuk als ik daaraan terug denk. Of kogelwerpen? Wtf why. En oja horde lopen. Ik had dan ook lange tijd een lerares die rechtstreeks uit de middeleeuwen leek te komen.

1 like

Moest jij touwklimmen op de middelbare school?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Als ik er nu aan terug denk leek het wel alsof we werden voorbereid om bij het korps mariniers te gaan.
En met de open dag werd ik ingedeeld bij gym, en dan konden dus mensen kijken. En mijn mentor zei 'doe maar turnen '. ?! Hahahaa omg, dus toen moest ik een achterlijk showtje doen met een klasgenoot. Wat een grap.

1 like

Ik denk dat het idee van gym, kinderen/jongeren laten bewegen, wel heel nuttig is. Maar de uitvoering niet zo, in de praktijk stond ik vooral aan de zijkant te hangen en moest ik heel af en toe een bal slaan of een rondje rennen. Dan had ik die twee uur echt wel nuttiger kunnen besteden. Ik denk dat als je het anders inricht, dus bijvoorbeeld leerlingen zelf een sport laten kiezen die ze een langere periode achter elkaar gaan doen, het wel een stuk nuttiger wordt! En ook leuker.

Maar dit is wel mijn ervaring van 10+ jaar geleden, misschien is er inmiddels een hoop veranderd.

23 likes

Ik vind gym zo’n verschrikkelijk vak. Ik kon gewoon veel niet en ik wist ook dat ik dat niet in twee uur per week ging verbeteren. Te zwaar, matige conditie en nul oog hand coördinatie. Wat ik wel kon (turnen, dansen) werd hoogstens een keer per jaar gedaan. Voel me gewoon weer kut als ik eraan denk. We hadden daarnaast thuis ook gewoon geen geld in die tijd dus ik kreeg elk jaar wel een keer te horen dat een betere sport-bh en schoenen met betere demping zouden schelen. Nog altijd spijt dat ik nooit een keer gezegd hebt dat we daar gewoon geen geld voor hadden.

19 likes

Van mij is nu ook 10+ jaar geleden maar ik stond nooit ergens te hangen? Want altijd werd je wel aan het werk gezet. Ik zie zelf niet het nut ervan in. Zelf een sport laten kiezen lijkt me wel een goeie ja. Maar misschien heel lastig om in de praktijk te brengen?

@Shaaar ah wat rot! Gelukkig ben je er nu vanaf. Ik hoor ook enorm vaak dat mensen slecht terugkijken op gym op de middelbare school, dat ik denk, ok schaf het gewoon af.

Ja, kan er inmiddels ook prima mee leven. Ook omdat ik een stuk sportieven ben nu dan toen. Maar wat een ramp. Op mijn tweede middelbare school waar ik mijn laatste jaar deed was gym trouwens wel leuk. Veel soepelere docent en we gingen een deel van de tijd van alles uitproberen (squashen, golven).

1 like