Stel je persoonlijke vraag #24

Het aspect bewegen is zeker belangrijk maar de uitvoering?? Echt met turnen koprollen over dr kast, dan dacht ik altijd: hoe ga ik dit later nodig hebben? Over de salontafel koprollen ofzo?

Ik denk dat een vrijere invulling al heel erg zou schelen inderdaad. Dat je zou kunnen kiezen uit een paar sporten en dat een half jaar lang ofzo.

25 likes

Ja dit hadden andere scholen bij mij in de buurt ook! Wij niet helaas, maar dat was voor mij dan ook het moment om het gymlokaal voorgoed vaarwel te zeggen omdat ik helaas elke week tijdens gym naar de fysio/tandarts/huisarts moest. :slight_smile: Echt jammer!

1 like

En ook gewoon het idee dat een hele klas, jongens en meisjes van 14 jaar met allerlei verschillende lichaamsbouw/gewicht/conditie in 1 klas worden gepropt om samen te gaan sporten. De kans is dan al groot dat het mislukt. Ik vond turnen, of die salto’s doen wel by far het leukste onderdeel. Maar ja nuttig is het absoluut niet haha.

4 likes

Haha ja ik vond turnen afschuwelijk. Ik kan me wel herinneren dat we een kwartaal voetbal hebben gedaan en dan jongens en meisjes gescheiden werden. Dat was echt top, want gemixt kwam je als meisje gewoon niet aan de bal, en zo gescheiden waren we ineens vet fanatiek. Maar dat is ook mn enige positieve herinnering van gym haha

2 likes

Waarom? Ik zit mezelf af te vragen waarom ik dat als keuzevak had gekozen. Maar ik vond het iig wel beter dan in een klaslokaal zitten voor 50 minuten.

1 like

Vooral een nachtmerrie als we buitengym hadden in de regen :weary:

En naast onze buitengymlocatie was een afvalverbranding dus heel vaak als de wind een beetje verkeerd stond stonk het ook als een malle

1 like

Ik heb er slechte herinneringen aan doordat ik als laatste werd gekozen en onzeker werd omdat ik zoveel niet kan. Had liever een ander vak gehad in die tijd :grimacing:

Het is vast nuttig als je nooit beweegt en door gym wel maar ik moest al 12km fietsen

7 likes

Daarom vind ik serieus dat het zou moeten worden afgeschaft op de middelbare school. Ik heb er zelf geen trauma’s of nare herinneringen aan overgehouden maar echt veel wel. En wat is het nut? Bewegen kan je ook stimuleren buiten school.

1 like

Ik heb dus bijna mijn diploma niet gehaald door gym. In de 6e mocht je voor gym kiezen wat je ging doen, bijvoorbeeld skeeleren, yoga of golf. Je mocht zelf iets kiezen, maar je moest wel elke week wat anders doen. Ik ben toen 2 weken achter elkaar naar yoga gegaan, omdat ik dat leuk vond. Toen kreeg ik een 1 voor mijn eindexamen gym en als ik mn diploma wilde halen moest ik een eindexamenverslag maken over een sport.

Echt wtf. Iemand z’n middelbareschool diploma bijna niet laten halen omdat ze naar yoga ging ipv naar skeeleren. Kan dr nog boos om worden, al is het 16 (!) jaar geleden haha

57 likes

Een 1? Vanwege 1 les? Heel raar wees blij dat iemand enthousiast word van yoga en het graag doet.

1 like

haha ja ik kreeg een brief thuis, dat ik een “reglementaire 1” kreeg. Zo bizar eigenlijk.

——————————————————————-

Over eindexamen gesproken: wist jij dat je alle eindexamens, vanaf 2002, online terug kunt vinden op www.examenblad.nl?

• Ja, en ik heb daar wel eens gekeken.
  • Ja, maar nooit gekeken.
  • Nee, maar wil ik wel doen.
  • Nee, totaal geen behoefte aan.

0 stemmers

Ik heb echt trauma’s overgehouden aan gym op mijn eerste middelbare school. Werd altijd als laatste gekozen en dan waren mijn klasgenoten in dat team helemaal boos dat ik in hun team zat. Ook heb ik alle soorten ballen expres tegen mijn hoofd gegooid gekregen en mijn docenten zeiden er ook echt nooit wat van. Ik heb na deze middelbare school nog 2 jaar havo op een andere school gedaan en daar vond ik gym echt veel leuker, omdat mijn klasgenoten mij meer accepteerden dan op mijn oude school.

2 likes

Ik kijk nu voor het eerst weer even naar mijn examens en ik snap echt niet hoe ik wiskunde ooit heb kunnen halen :joy: Het is pas 5 jaar geleden en toch snap ik er niks meer van

4 likes

Al deze gymtrauma’s zijn zooo herkenbaar :weary::weary:

2 likes

Ik heb aan gym eens een lichte hersenschudding overgehouden. We speelden binnen voetbal ofzo volgens mij en ik ging voor één keer heel fanatiek doen en kreeg de bal tegen de zijkant van m’n gezicht getrapt (had 'm niet zien aankomen). Uiteraard ging ik er zo’n icepack voor halen en dacht ik dat het nog wel meeviel. Die avond na wat pijnstillers ook nog naar het concert van Lady Gaga geweest dat ik echt niet wou missen, en dan daarna toch naar de dokter geweest die zei dat het waarschijnlijk een lichte hersenschudding was dus erna thuisgebleven zonder te veel licht en zitten kleuren enzo om niet te veel te hoeven nadenken :sweat_smile:
Was wel zuur omdat ik niet echt goed was in sport (behalve ballet maar dat deden we natuurlijk niet haha) en dan eens m’n best deed, ik kreeg ook vaak net de helft omdat ik wel moeite deed maar het niet echt kon

2 likes

Bij mij lag het enorm aan de leraar, heb een beter gevoel overgehouden aan de leraren die inzet beloonden dan aan de leraren die puur keken wie het beste was en alleen die kinderen beloonden.

3 likes

Wij kregen in de zesde vaak oude examenvragen bij tentamens dus ik keek altijd een paar examens door vooraf en dan zat er vaak iets in wat me bekend voorkwam haha.

1 like

Ik hoor “all I ever wanted, all I ever needed is him in my arms”

2 likes

Oh vreselijk die gymverhalen, veel likes uitgedeeld haha. Dankzij gym staat mijn pink ook krom. 1x doordat we een menselijke piramide van zwetende pubers moesten maken en die stortte in waardoor iemand op mijn pink belandde en 1x doordat ik keihard een trefbal tegen mij aankreeg en mijzelf probeerde te beschermen :disappointed_relieved:

Ik was zo enorm blij dat ik na mijn middelbare school nooit meer hoefde te gymmen. Ik heb afgelopen jaren nog regelmatig dromen gehad waarin ik ineens weer op de middelbare zat en moest gymmen, bah verschrikkelijk!
Ik heb door gym ook jaren gedacht dat ik ‘slecht’ in sport was en overal bang voor was. Terwijl ik wel weet dat als ik gewoon één sport mocht kiezen en daar die zes jaar op mocht focussen ik het heus wel prima had gevonden. Maar juist al die dingen doen die ik niet kon en eng vond, zonder goede begeleiding was echt niet chill. Dan moest je uit het niets, zonder training, ineens zo’n piepjestest doen, waarbij de helft van de klas stond toe te kijken dat jij als eerste afviel. En je een 4 kreeg… Bij wiskunde doen ze toch ook geen toets zonder eerst weken geoefend te hebben…

7 likes