Ja en moest naar t ziekenhuis maar wel pas veel later. Uiteindelijk 10 maanden later zelfs geopereerd. En 16 jaar later nog altijd last van.
geen bijles voor gym maar wel voor zwemles! ik kon echt niet goed onderwater zwemmen en duiken dus moest ik op woensdagmiddag direct uit school naar bijles. wat echt traumatisch want die badmeester heeft me met stoel en al het water ingeduwd. hij zei joh kom hier maar zitten dan kan je vertellen over je zwemles. en toen wilde ik niet onderwater en toen duwde hij me met stoel en al van de kant het water in. echt waarom ook? needless to say dat die bijlessen geen succes waren
Werd jij op allerlei activiteiten gepusht? Zwemclub, turnclub, wat komt er nog meer?
Jezus wat een kindermishandeling (ok soort van dan) allemaal hier! Heftig. Snap dat gym/zwemmen echt traumatisch is voor sommigen zo
Welke zwemdiplomas heb jij?
- A
- B
- C
- Zwemvaardigheid 1
- Zwemvaardigheid 2
- Meer?
0 stemmers
Klik op t hoogste wat je hebt gehaald.
Die gymtoestellen doen me helemaal niets maar deze stokā¦
horror
Vreselijk kielhaal ding.
Ik heb anders ook traumaās aan dat gat
Mochten jullie na de zwemlessen ook als ~beloning~ van de glijbaan?
- Ja.
- Nee, maar wel iets anders (bijv. van de duikplank of vrij zwemmen).
- Nee.
- Ik heb nooit op zwemles gezeten.
0 stemmers
Mijn zwembad had een afgesloten glijbaan waar ik als claustrofobische kleine Nora bang voor was, waardoor ik altijd hoopte dat iemand extra hulp nodig had waardoor de lessen te lang door zouden gaan en we er niet in mochten. (Ik besefte niet dat niet meegaan ook een optie was geweest.)
Brrr.
Gingen ze bij jullie ook vroeger de waterglijbaan opstoppen door ervoor te gaan liggen, zodat je daarna harder ging?
- Ja, deed ik ook
- Ja, deden anderen
- Nee
- Heh?
0 stemmers
Was wel altijd bang dat degene na mij niet braaf wachtte op het seintje van de zwembadmdw of een stoplicht, dus ik kon nooit echt genieten van de glijbaan Zo paniekerig omkijken steeds
Edit o of dat een groepje halverwege expres blijft steken!
Ik heb B niet gehaald omdat ik de borstcrawl niet snapte en de leraren ipv mij uitleggen wat ik fout deed me gewoon niet op lieten gaan voor B.
Oh ja vreselijk als je dan die teennagels van een ander in je rug hebt. Mān zusje had een keer dat ze halverwege vast zat, omdat er geen water meer kwam hahahah echt zielig
Dit. En softball.
Haatte beide.
Ik had ook altijd van die kut dingen met gym. Dan deden we piepjestest en dan bij trap 3 (dus super rustig aan) hoor je ineens een keiharde klap ging ik op mān muil.
Of bij ringen dat de mat net niet ver genoeg staat.
Oh en een keer deden we slagbal met hindernissen. Dan hadden ze een trampoline en een kast dus moest je eroverheen als eerste honk. Maar de mat erachter was gewoon niet lang genoeg dus vloog daar vol langs.
En met zwemles kreeg ik een keer een trap van iemand in mān gezicht, toen had ik een bloedneus in het zwembad hahaha. Ik ben zoān kneus.
En je zwemkleding tussen je billen doen zodat je harder van de glijbaan ging Het komt allemaal terug haha. Ik vond zwemles wel echt leuk alleen minder dat we in de winter daarna direct buiten moesten spelen en dat je haar dan bevroor
Ja vond ik ook leuk, maar wel gevaarlijk joh, iemand uit mijn klas viel er vanaf en toen kwam die mat keihard tegen haar aan. Hersenschudding
Deden jullie mee aan de zwemvierdaagse?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Krijg ineens flashbacks naar vroeger hahaha, moest van mān moeder altijd voor schooltijd die vierdaagse zwemmen, dus om 6:45 in het buitenbad zwemmen⦠Echt super kut en koud. Al mān vriendinnetjes mochten altijd 's avonds zwemmen, wat veel gezelliger was
Haha gelukkig, ik dacht even dat je ouders regelmatig eens even lekker gingen nadenken wat we nu weer voor kuts extreem actiefs kunnen bedenken voor Penny. Scouting? Survivallen? Bootcamp?
Oh god ik herinner me opeens mān bootcamptrauma. Ik had ergens gezien dat hier in de buurt buiten een bootcampclubje was en je kreeg korting op je eerst les ofzo en ik dacht oke lekker buiten, beetje kletsen met mensen en ondertussen nog wat sportiefs doen. Nouuu ik kwam daar, die mensen zagen er echt uit als atleten. Ze kenden elkaar ook allemaal en zaten een beetje zo te lachen toen ik zei dat ik nog nooit bootcamp had gedaan. Toen al spijt. We begonnen met 20 rondes rennen, wat al iets van 5 kilometer was. Ik was daarna al misselijk. Vervolgens gingen we 30 minuten full on boxen met superranzige boxhandschoenen, de meest bizarre oefeneningen met gewichten en het ergste van alles waren de buikspieroefeningen waar we er letterlijk 1000 van moesten doen. En dan van die sit-ups dat iemand je enkels klemt en je zover omhoog moet komen dat je diegene aan moet tikken en na 10 was ik al kapot. Die instructeur deed helemaal niks mee en stond continu te schreeuwen in je oor en af en toe ging hij even weg op zān scooter en dan gingen wij gewoon door (?). Ik was continu kotsmisselijk en na 2 uur waren we eindelijk klaar MAAR TOEN MOESTEN WE WEER 5KM RENNEN. Ik snap echt niet hoe ik dit heb gedaan en ik heb letterlijk weken nog pijn in mān buikspieren gehad. Gewoon niet gezond. Logischerwijs nooit meer gegaan en de eerste tijd zag ik hem nog wel eens lopen of op zān scooter en dan dook ik een steegje in omdat ik zo bang was dat hij me ging aanspreken en vragen wanneer ik weer kwam
oke sorry het moest er even uit geloof ik
Hahah ik bedenk me nu ook dat mān gymleraar dit shirt had en dan soms aan deed als je piepjestest moesten doen. Echt een hater
Haha ja zie een paar posts hierboven!