Stel je persoonlijke vraag #24

Wij hadden niet eens een glijbaan bij het zwembad.

2 likes

Pfff ik ben zo blij dat mijn ouders zeiden dat ik wel op een sport moest, maar het helemaal zelf mocht kiezen. Heb een half jaar op tennis gezeten en toen gaf de leraar als tip om iets anders te gaan doen omdat ik geen bal kon raken, turnen werd het ook niet want ik kon niet eens een rechte koprol, maar gelukkig reed ik ook paard al vinden mensen dat geen sport maar ik was er wel goed in. :sunglasses:

2 likes

Oh god ik heb helemaal verdrongen dat ik ooit op de scouting heb gezeten hahaha. Dat was de allergrootste hell. Ik deed mee omdat mn beste vriendinnetje erop zat. En we zijn toen een x een weekend ofzo ergens heen geweest en dat was zo traumatisch. We hadden overdag een tocht over heksen die ik eng vond. En savonds een playbackshow wat ik haaate. En het eten was ook goor en we moesten een gebaar doen als we klaar waren met eten. Maar ik dacht slim te zijn zo van ik dor halverwege het gebaar waardoor ik de rest niet hoef te eten. Maar ik deed het verkeerde gebaar… moest ik nog meer van die ranzige soep vol vermecelli eten.
En dan savonds lekker slapen op een matje van 2cm dik.

5 likes

Haha ja altijd mijn badpak tussen de billen. Die glijbaan naden waren wel extra pijnlijk, dat was een nadeel.

1 like

Ik ben met schoolzwemmen door de zwemjuf het water in geduwd omdat ik aan het kletsen was met een vriendinnetje en niet oplette. Klapte zo met mijn hoofd op de rand met als gevolg dat ik op 2 plekken een gat in mijn hoofd had

Bij B hoef je toch helemaal geen borstcrawl te doen? Of is dat veranderd (heb B in 1994 oid gehaald)?

3 likes

Ik vond ook bijna alles stom. Maar dat kwam denk ik door de kinderen die er ook op zaten die ik stom vond. En de stomme leraren haha.

2 likes

Ergens wel fijn om terug te lezen dat ik niet de enige ben die gym zo vreselijk vond. Ik was een iets te dik, gigantisch onzeker, asportief meisje die echt 0 conditie had. Was superslecht in gym, kon het niet of durfde het niet :sweat_smile: weet nog wel bij de piepjestest dat ik als eerste (joh) uitviel, totaal buiten adem, helemaal kapot, en de gymleraar zei ā€˜volgende keer wel je best doen hè’. Kan er nog steeds boos om worden.

Maar heb nu al een tijdje een behandeling waar PMT (psychomotore therapie) een onderdeel van is en dat is ook echt in een soort gymzaal. Dus ik zag er echt als een berg tegenop, maar toen bleek dat we eigenlijk gewoon elke week badmintonnen. Inmiddels vind ik dat zelfs best leuk! En het voordeel is dat als patiƫnt zijnde de verwachtingen ook lekker laag zijn :joy:

6 likes

Ja! Kan het me niet meer herinneren, maar volgens m’n ouders was dit echt een vreselijke ervaring voor me. Heb het geloof ook niet afgemaakt. Ben heel blij dat ik zwemmen nog altijd leuk vind, geen onverwerkt trauma…

Bij de hbo opleiding die ik deed hadden we creatieve vakken, waaronder iets wat op gym leek. We moesten een vertrouwensoefening doen en met je ogen dicht achteruit lopen. Als je dan iemand tegenkwam moest je een praatje maken. Naja ik dacht al dit gaat sowieso fout want ik val altijd, dus was eigenlijk onderweg naar de muur om daar veilig te zijn haha. Maar iemand anders trok een sprintje achteruit en knalde vol tegen mij aan. Ik viel en had m’n pols gebroken. Was een simpele breuk maar heb er echt nog jaren last van gehad.

Op hetzelfde moment deed een of andere kerel een piroutte ofzo en viel ook, enkelband gescheurd. Konden lekker samen naar de eerste hulp haha. Ik dacht overigens dat mijn pols wel oke was (was niks te zien) en ging alleen maar omdat hij ook ging, dacht dan laat ik het ook wel even checken. Gelukkig maar want was dus wel gebroken :joy:

5 likes

Hahahaha ik weet niet op ik dit hier al eens heb verteld. Maar in groep 4 konden we op blokfluitles op school als we dat wouden. Nou wou ik wel! Bij de laatste les heb ik gespijbelt… omdat we alleen maar noten leerde ipv liedjes…
Ik heb een kwartier op het plein staan wachten en had toen bedacht dat ik wel naar huis kon lopen. (3.5 km in de stromende regen)
Toen kwam mn oom me tegen en zijn we mn moeder gaan zoeken die mij zocht en helemaal overstuur was haha.

3 likes

Dit is trouwens een fantastische (want grappig) korte film (10 min) die precies de sfeer in het zwembad van vroeger neerzet:

11 likes

Bij mij op het hbo ook. Ik helemaal enthousiast inloggen zie ik ineens gym op het rooster :pleading_face:. We moesten ook echt wielrennen, golfen, squashen en weet ik veel allemaal. Vond dat zo belachelijk en niet passen bij de opleiding.

1 like

Ik deed wel eens mn zwemkleding tussen mn billen. Ging een keer zo hard dat ik bijna op de tegels belandde toen ik uit die glijbaan vloog :rofl:

2 likes

Oh wow haha das wel heel enthousiast. Bij ons waren de creatieve vakken erop gericht om te leren hoe je dat in de hulpverlening in kunt zetten. Dus het was niet echt gym maar soms moest je als groepje wel een les voorbereiden en deed de rest mee. Ik had er echt een hekel aan. Ik had dit vak een half jaar geloof ik maar brak m’n pols al vrij snel en hoefde toen niet meer mee te doen hahaha

1 like

Mijn moeder en een vriendin van haar verzamelen allerlei nog bruikbare spullen die buiten achter worden gelaten en verkopen dat dan op Marktplaats. Echt bizar hoeveel geld ze daar nog mee binnenharken. Mensen pleuren vooral babyspullen buiten kennelijk en na wat schoon te maken verkoopt m’n ma dat weer door (al zet ze er in de advertentie natuurlijk niet bij waar ze het vandaan heeft).

5 likes

Hoe gaat het met @anon50301661
Leef je nog

9 likes

Avocado

• Fruit
  • Groente

0 stemmers

Ik ben weleens mee geweest naar scouting van een vriendinnetje, het enige wat ik me ervan kan herinneren is dat ik het vreselijk vond dat mijn schoenen vies werden. Niks voor mij.

2 likes

Oh ja ik heb nog blokfluitles gehad! Vreselijk. Die domme noten en dan dat ding schoonmaken met een stokje en al dat slijm, ieks.

Koor vond ik wel leuk. Tot ineens iedereen ging zeggen die of die of die zingt lelijk en vals. echt niet dat ik toen nog durfde.

6 likes