Dit verhaal zit me 3 jaar na dato nog steeds dwars. Bij de Jumbo bij mij in de buurt hadden ze bij de coca cola flessen een kaartje hangen met ‘scan hier’. Dat had ik dus gedaan, maar tijdens de steekproef scande dat meisje de fles en niet dat kaartje natuurlijk dus toen was de steekproef niet goed want die code kwam blijkbaar niet overeen. Was echt pissig omdat ik ten onrechte die walk of shame moest ondergaan dat je al je boodschappen op de band van de gewone kassa moest leggen.
Ben vandaag gecontroleerd en kwam er thuis achter dat ik een bakje vleesvervangers niet had uitgepakt na mijn vorige supermarktbezoek dus zelfs als ze controleren kan je blijkbaar dingen ongezien meenemen
Vet niceee thanks voor alle enthousiaste replies! Ik heb op marktplaats op eentje gereageerd en anders trek ik er 1 van bol, heeelemaal zin in
- Ja, s’avonds
- Ja, overdag
- Ja, overdag en s’avonds
- Nee
0 stemmers
Ik woon in het centrum en ik verbaas mij echt hoeveel jeugd er overdag en s’avonds op straat hangt. Zeker nu het afgelopen dagen -10 was. In welk opzicht is dat leuk? Vroeger ook echt nooit gedaan.
Het was niet leuk maar thuis was het kut dus ik wilde daar niet zijn
Ik werkte vlakbij een hangplek in het centrum en ik snapte nooit wat er leuk aan was. Meestal was het een zo’n volwassen gast met een paar pubertjes die dan met spullen gingen gooien en naar ons schreeuwden als we werkten. Het waren ook aparte types.
Ik zou liever dan bij een vriendin wat gezelligs gaan doen, dan buiten een beetje staan.
Ja definieer “hangen”? We gingen wel met vrienden eten kopen in de supermarkt, rondfietsen, in een park of skatebaan “chillen”, andere vrienden thuis ophalen etc. “Buitenspelen” in puberstijl oh of het leuk was, ja hartstikke!
Oh huh verbaast me eigenlijk dat zo weinig ja hebben gestemd. Gewoon chillen met vrienden zonder vervelende ouders in de buurt. Op schoolpleinen, sportvelden, parken enzo. Beetje ouwehoeren, drinken, blowen, tongen, fikkie stoken, dat soort dingen.
Ze hangen hier op straat, ‘stoeien’, tuffen vooral heel stoer op de grond, blowen, grote bek als je vraagt of je er langs mag, schreeuwen, fietsen rondjes, hebben harde muziek opstaan en op hele dolle dagen pakken ze winkelkarretjes en rammen daar overal mee tegenaan.
Dit is ook een beetje het beeld dat ik van hangen heb…
Ik ging vroeger ook wel naar het park met vrienden en lekker eten enzo. Maar dat vind vind ik anders, beetje hypocriet misschien haha.
Ik mocht dat niet en mocht eigenlijk ook niet afspreken met mensen die dat wel deden
Oh zo, nee dit beeld herken ik totaal niet! Dit lijkt me idd wel irritant.
Ik mocht dat ook niet. Maar bij ons in het dorp deed niemand dat. Ik ging gewoon altijd mee naar vriendinnen en dan keken we films, iets bakken, iets op de computer doen, knutselen. Buiten zijn deed ik zaterdag op scouting. Of we gingen na school naar de stad, rondje kruidvat, ijsje eten.
Ik hing altijd met mijn beste vriendin buiten rond.
Alleen expres wanneer ik al veel moeite heb gedaan om het te scannen maar scanner pakt het niet. Nu twee keer gehad, ben er op een gegeven moment wel klaar mee.
Ik vind het ook wel heftig dat je dan alles op de band moet leggen, is dat nu nog steeds of was dat back in the days toen handscannen nog super nieuw was?
Mijn verhaal is heel onschuldig dat ik mariabiscuits had verwisseld voor theebiscuits, maar de maria (die ik terug had gelegd) had gescand en de thee niet, en dat kon ze dus zien. Maar dan moest ze gewoon nog 10 artikelen extra scannen met de hand en als dat goed was, was het oké. Dus ik hoefde niet alles op de band te leggen gelukkig. Maar schaamde me alsnog heel erg, en durfde toen een paar weken niet meer te hand scannen hahaha, laatst toch maar weer even durf bij elkaar geraapt en weer gaan handscannen, want toch wel handig en snel.
Ik beschouw mijzelf als
- Gen X
- Tussen X en Y in
- Gen Y / millennial
- Tussen Y en Z in
- Gen Z
0 stemmers
- gen idee
Deze dan?
- Boomer
0 stemmers
Eind 1996 dus echt randje gen Y volgens mij, maar TikTok is één groot vraagteken voor me dus ik kan mezelf toch echt geen gen Z’er noemen denk ik