Stel je persoonlijke vraag #24

Ik heb daar dus echt geen last van, als ik het niet weet ga ik gewoon op m’n gemakje de borden bekijken om te zien hoe het werkt of wat er mogelijk is. Of ik vraag het aan de medewerker. Als er iemand achter me in de rij staat zeg ik dan ook gewoon “ga maar voor hoor, ik ben nog even aan het kijken.” Ik ben wel altijd die persoon die met verschrikkelijk lange orders aan komt zetten (“hallo mag ik een decaf cappuccino met havermelk en suikervrije hazelnootsiroop alsjeblieft”) maar daar kan ik me ook echt niet druk om maken haha. Toen ik zelf in een koffiebar werkte vond ik zulke orders ook altijd veel leuker om te maken dan de standaard zwarte koffies.

Voelde me laatst wel een boomer toen ik in de Dirk was en het zelfscan betaalsysteem niet snapte (werkte totaal anders dan bij de appie), maar gelukkig was er een daadwerkelijke boomer medewerker die het me kon uitleggen. :thumbsup:

9 likes

Nee maar ik schrik altijd wel als de bel gaat “omg wie belt er aan op dit tijdstip ik had toch niemand uitgenodigd”, tot ik me besef dat dat waarschijnlijk het eten is dat ik zelf heb besteld. :thumbsup:

17 likes

De Mac vond ik ook zo heftig de eerste keer, haha.

1 like

Wat slim om mensen voor te laten. Ik voel me altijd zo opgejaagd dan en bestel soms ook dingen dat ik later denk neeee was dat er ook, dat wilde ik veel liever.

1 like

Vanaf het moment dat ik besteld heb ben ik afwisselend uit het raam aan het kijken en op de thuisbezorgd app aan het checken waar die bezorger blijft :joy:

11 likes

Dit ben ik als ik eten heb besteld:

93 likes

Als je belt naar een instantie of je huisarts of zo, en de persoon aan de andere kant van de lijn gaat even iets navragen en vraagt of je even geduld hebt en als hij terug is, begint hij met: ‘Bedankt voor het wachten.’ Hoe reageer je dan?

• Ik zeg niks en wacht tot de ander verder praat.
  • ‘Geen probleem’
  • ‘Graag gedaan’
  • ‘Is goed hoor’
  • ‘Ja…’
  • Anders

0 stemmers

Vind je dat je goed beknopt een probleem kan uitleggen (b.v. aan de huisarts)?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Schrijf je voor een belangrijk telefoontje/gesprek/meeting wel een woord voor woord uit wat je wilt gaan zeggen?

• Altijd
  • Nooit
  • Alleen in steekwoorden
  • Soms

0 stemmers

Voel je je snel geïntimideerd door anderen?

• Nee
  • Ja
  • Alleen door mensen van ongeveer mijn leeftijd
  • Alleen door mensen ouder dan ik
  • Alleen door mensen jonger dan ik

0 stemmers

1 like

Een probleem uitleggen, kan nog wel eens dit worden bij mij

Maar dit gebeurt vooral in real life met vrienden. In serieuzere contexten valt het volgens mij meestal mee.

44 likes

Eigenlijk vooral door mensen met meer ervaring dan ik (bijv. op werk), daar kan ik me nog weleens door laten intimideren.

2 likes

Doe je vaak dingen voor anderen in je huishouden omdat je vindt dat je het zelf beter kunt?

• Ja
  • Nee, maar ik denk dat wel vaak.
  • Nee, en ik denk het ook niet vaak.

0 stemmers

Wat voor dingen dan?

• Koken
  • Bellen
  • Cadeaus kopen
  • Opruimen
  • Huishoudelijke taken
  • Kaarten schrijven
  • Administratieve zaken
  • Anders

0 stemmers

Andersom juist, ik vraag mijn vriend regelmatig “kan jij dit even doen, jij kan dat veel beter” als het om huishoudelijke taakjes gaat. Hij kan zulke dingen nou eenmaal beter dan ik en daar ben ik me bewust van (en vind ik ook niet erg).

3 likes

Andersom doet mijn vriend dat ook weer voor mij. Zo vullen we elkaar mooi aan. Kaarten schrijven doe ik niet perse omdat ik er zelf zo goed in ben, maar zodat de ontvanger het nog kan lezen. Qua handschrift had mijn vriend huisarts kunnen worden.

Ik had laatst een rampendag waarbij ik gecontroleerd werd en blijkbaar drie dingen niet/verkeerd gescand had. Zag mezelf al zitten in zo’n kamertje achter in de albert heijn wachtend op de politie, maar er gebeurde niks, ze corrigeerde het en ik kon door. Ben me nog steeds aan het afvragen wanneer het dan wel diefstal is. Iemand hier die bij de zelfscan werkt?

7 likes

Ja, ze staan samen met hun blote boobies en kont op de foto.
Ik zou t ook heel vreemd vinden maar die zoon heeft zelfs een Q&A met ze opgenomen over hun OnlyFans account, dus denk dat hij het normaal vindt?

Nee, hoor. Bij de appie komen ze hoogstens met hun handscanner een check doen bij 5 producten en dan kan je weer verder met je leven. Lijkt me zo niet chill als je daarvoor naar de gewone band moet.

2 likes

Ik heb het idee dat veel mensen (met name mannen) deze techniek hanteren en ik vertik het om erin mee te gaan, haha.

22 likes

Ja, dat is een normale controle maar volgens mij als ze het niet vertrouwen kan je altijd nog naar de gewone band worden gestuurd.
Anders zou ik ook geen zelfscan meer doen haha

1 like

Ooo ja ik slaag altijd braaf, lijkt me vet gênant.

2 likes

Ik heb dat een keer gehad, ik was (echt!) iets vergeten te scannen en dat kwam naar voren bij die 5-producten check. Ze moest toen alles wat ik bij me had scannen en dat moest ik vervolgens bij haar afrekenen bij de kassa. Hoefde dus niet alles op de band te leggen, maar ik kwam vervolgens wel op een soort zwarte lijst waarbij ik de eerstvolgende drie keer dat ik boodschappen kwam doen standaard een check had. Was echt zo genant

1 like

Haha dat zal niet zo snel gebeuren. Ik heb bij de appie gewerkt op de zelfscan. De meeste mensen die wat wilden jatten namen niet de moeite om andere producten wel af te rekenen. Die wilden altijd zsm de winkel uit. Ik kan me nog herinneren dat een man langs de kassa’s liep met enorme sporttas. Die werd door een paar collega’s aangehouden en er kwam zo’n bier tapvat tevoorschijn. Die man mocht wel achter gaan wachten op de politie :grimacing:

1 like