Stel je persoonlijke vraag #24

soms

Ja ik had hem gemaakt en toen dacht ik daarna meteen, altijd is helemaal geen goed antwoord om er tussen te zetten. Zie het meer als iets meer dan nooit :grin:

1 like

Overnachten in een hostel (zonder privékamers)

• Leuk
  • Verschrikkelijk
  • Vaak gedaan
  • Soms gedaan
  • Nooit gedaan
  • Vroeger wel gedaan maar zou het niet niet meer willen
  • Vroeger nooit gedaan maar tegenwoordig wel
  • Leuk om mensen tegen te komen
  • Leuk voor de activiteiten
  • Heeft mijn voorkeur tegenover hotels
  • Vind ik vies
  • Vind ik eng
  • Vind ik ongemakkelijk
  • Alleen vanwege de lagere prijs
  • Liever een kleine slaapzaal
  • Liever een grote slaapzaal
  • Liever bovenin het stapelbed
  • Liever onderin het stapelbed
  • Liever een slaapzaal voor alleen vrouwen (of mannen)
  • Liever een gemengde slaapzaal

0 stemmers

Ik doe wel vaak tweepersoonskamer met m’n vriend. Ontmoet je mensen bij het ontbijt/bar/tuin, maar kan je wel normaal slapen. Veeeel leuker dan een hotel!

6 likes

Ja daarom zei ik zonder privékamers.
Ik vind die zelf soms ook heel fijn hoor, maar dat is toch echt een hele andere ervaring

1 like

Weet ik, ik heb ook gestemd alsof ik niet in een privĂ©kamer lig. Ik vind het persoonlijk geen hele andere ervaring, behalve dat je niet normaal kunt slapen (en seksen😂).

Zeg jij tanden stoken of stokeren?

• Stoken
  • Stokeren

0 stemmers

Ik zie hier wel eens mensen stokeren typen maar ik heb dat om me heen nog nooit gehoord geloof ik!

Wil niet stoken maar m’n tandarts noemt t stokeren

40 likes

Haha maar dat maakt toch al heel veel verschil? En je hoeft dan gewoon geen rekening te houden met anderen, ook wanneer je de kamer binnenkomt, het licht aandoen als je ‘s avonds nog naar de wc moet, als je geluid maakt, als je je om gaat kleden, hoeveel troep je maakt (en hebt die ‘last’ ook niet van anderen’)
Ik moet ook zeggen dat ik qua mensen tegenkomen ook altijd veel sneller contact heb met mensen uit dezelfde kamer omdat je toch sneller aan de praat raakt.
Maar sowieso is een privékamer in een hostel ook weer heel anders dan in een hotel ja! (en fijn)

1 like

M’n tandarts zegt altijd stokeren maar ik weiger het over te nemen.

Over hostels: m’n laatste gemengde (kleine) hostelslaapzaal deelde ik met twee mannen en omg wat een horror. Sowieso waren ze heel groot en intimiderend, dat was al niet chill. Ze kreunden bij ALLES wat ze deden om hun mannelijkheid te bewijzen ofzo? Zo luid. Tot er bij eentje de kreungeluiden in de douche nog luider werden en het onmiskenbaar was wat hij aan het doen was. Midden in de nacht deden ze het grote licht gewoon aan. En toen ik om 8 uur 's ochtends in bed m’n makeup deed lag een van hen in het bed tegenover me te staren hoe ik dat deed en hij ging vragen of ik een vriend had en of ik met hem mee ging.

Echt. Laat me met rust :cry: Daarna alleen nog maar op vrouwenslaapzalen geslapen (en nu liever helemaal niet meer als het ff kan)

Als ik tandenstokers gebruikte ging het altijd bloeden. Terwijl mijn tandvlees gewoon gezond is/was. Ik heb nooit gaatjes en problemen met mn gebit. De laatste keer zei de assistente dat alleen flossen met mijn gebit kon. Ik vind die stokers ook zo groot? Maar flossen vergeet ik vaak. Dus toen zei ze, ja ach, dan doe je dat ff als je in de auto zit en voor het stoplicht wacht ofzo! Maar dat zie ik nog niet zo voor me.

Afgelopen keer kwam ik weg met een week voor mijn tandartsbezoek. Vorige keer zei de tandarts je moet stoken, flossen, alles. Deze keer zei ze niks.
Ik doe het nu meestal 1 a 2x per week, in het weekend omdat ik er dan tijd voor heb. Niet dat het allemaal zo lang duurt, maar ik ben lui, dus elke seconde extra in bed is meegenomen

2 likes

Als ik in mijn eentje wegga heeft wel een hostel mijn voorkeur. Cheap en als je wil wat aanspraak. Maar ik lag eerst op een kamer vol mannen en toen ging mijn brein opeens aan het werk en toen lag ik daar niet meer relaxt :’)
En verder irritant want ik ben een slechte slaper en je hoort alles. Bedden kraken vaak. Troep van anderen. Je hebt wel hostels waar je een gordijntje voor je bed kan doen, dan voel ik me wel meer afgescheiden. Maar ondanks alle ongemakken geef ik de voorkeur er toch aan, door het low budget en ĂĄls ik wil je wat met een ander kan gaan doen.

1 like

Ja klopt hoor, ik doelde er meer op dat ik qua contact leggen niet minder snel leuke mensen ontmoet als ik met ze op de kamer slaap. Ik erger me dan meestal aan ze en hoef ze niet overdag weer te zien :joy:

1 like

Ja, het was niet het advies van mijn tandarts moet ik zeggen, maar van haar assistente. Zij maakte fotos om te kijken hoe mijn verstandskiezen in mn kaak lagen. Ik vroeg iets over de foto, naja dat was allemaal prima. En toen begon ze wel over flossen, en kwam aan met dat advies. Zij deed ook dat bitje wat je in moet doen om foto’s te maken verkeerd om. Super pijnlijk.

1 like

De laatste keer in een hostel zat ik op een gemengde kamer met leden van m’n vereniging.

Het begon ermee dat iedereen zich netjes in de badkamer aan- en uitkleedde, zodat het andere geslacht niks zou zien.

Drie dagen later paradeerde iedereen te pas en te onpas naakt door de kamer en deelden we met 3 mensen de badkamer, waarbij één vriendin zat te plassen, één vriend aan het douchen was en ik m’n make-up eraf haalde.

Ja mooie pre corona tijden.

In een gemengde kamer met onbekenden zou ik me wel netjes in de badkamer omkleden. Klinkt echt als een onprettige ervaring @Hufflepunk

8 likes

Ben wel een keer bedreigd met een mes midden in de nacht in SF maar verder helemaal top en zou het zo weet doen

Zorgt ook wel voor leuke verhalen lol

1 like

Haha ook begrijpelijk.

@Hufflepunk dat klinkt echt heel naar :frowning: Ik slaap ook liever in een vrouwenkamer (maar vind het anders ook niet heel erg) omdat je dan in mijn ervaring gewoon veeeeel minder kans hebt op een kamergenoot met stinkvoeten die snurkt :sweat_smile: wat er bij jou gebeurd is is gewoon heel ongepast en ongemakkelijk

5 likes

Hoe groter de kamer hoe beter vind ik. In een driepersoonskamer moet je je eigenlijk voorstellen enzo maar in een kamer met 18 man is iedereen met zichzelf bezig

17 likes

Als ik alleen reis vind ik een hostel helemaal prima. Ik kijk wel van tevoren naar de beoordelingen en foto’s. Ik wil niet een party hostel zitten maar wel gewoon gezellig en schoon. Misschien gek, maar ik heb betere ervaringen in gemengde kamers. Die zijn vaak veel netter en de mensen een stuk relaxter. Essentieel zijn trouwens wel m’n oordoppen en soms maak ik nog een gordijntje. Grotere kamers vind ik vaak fijner, dan is er veel meer ruimte dan in van die 4 persoons kamers. Maar 18 man hoeft ook weer niet.

Met een vriendin slaap ik ook vaak in een hostel, maar dan overwegen we wel een privé kamer of andere accommodatie. Meest wisselen we af.