Stel je persoonlijke vraag #24

Zou jij iets aan je gebit willen veranderen?

• Nee ik ben tevreden
  • Ja namelijk:
  • Ik ben niet tevreden maar wil er niets iets aan veranderen

0 stemmers

Mn voortanden zijn een stukje langer dan de rest, dus ik heb een beetje een konijnenbekkie. Als het super makkelijk te veranderen zou zijn, zou ik het wel doen, maar heeft echt geen prioriteit ofzo

2 likes

Ik mis 2 kiezen en die wil ik eigenlijk op den duur wel weer terug hebben met een implantaat (naja 2 stuks dus), even 3000 euro sparen haha.

2 likes

Ik slaap sws niet goed als ik niet thuis ben. En in een hostel zou ik nog geen 1 sec tot rust komen.

8 likes

Oh maar heel veel mensen missen toch kiezen? Of heb je er last van? Ik moest dacht ik 3 kiezen trekken voordat mn beugel werd geplaatst maar ik heb nooit gemerkt dat ik kiezen mis.

Geen idee, ben soms bang dat ik 1 van de weinige personen ben met 2 gaten in zijn of haar gebit haha. Het maakt me ook de laatste tijd best onzeker. Kan er ook wel alles mee hoor dus niet veel haast maar ik ga wel langzaam sparen denk ik zodat ik het ooit keertje kan laten doen.

Heb je die kiezen op latere leeftijd laten trekken? Bij mij deden ze dat om ruimte te maken, dus ik heb geen gat. Anders snap ik wel dat het rot kan zijn maar wie ziet nou echt je kiezen?

Ja paar jaar geleden is dat gedaan. Ja niemand ziet het haha, behalve mijn vriend misschien als ik op sommige momenten mijn mond open doe haha maar ja. Ben ook gewoon bang dat mijn ondergebit helemaal scheef gaat groeien (ik Google teveel, tandarts was daar vandaag ook chaggy over want moet hun meer vertrouwen).

Moet wel eens denken aan die mensen die aan het einde van een avond bier drinken in een hostel 9/11 wappies bleken te zijn. Hoe leven die mensen nu?

Ik ben wel benieuwd of de mensen die zeggen dat ze tevreden zijn al iets hebben veranderd, met andere woorden of ze een beugel hebben gehad. Tamelijk ingrijpende en (ik vind verbazingwekkend) genormaliseerde verandering.

2 likes

Ja ik heb een beugel gehad en ik had een onderbeet (beetje)

1 like

Bijna al mn vrienden/vriendinnen die ik nog ken vanaf 12 jaar hebben allemaal een beugel gehad. Echt allerlei soorten, slotjes, een nachtbeugel, 1tje die je gehemelte uit elkaar trok?! 1 vriendin had een beugel wat aan haar nek was vastgemaakt, een blok beugel. Nu hebben we allemaal rechte tanden. En ik ben blij dat ik rechte tanden heb maar als je erover nadenkt? Het is bijvoorbeeld ook nooit aan mij gevraagd wat ik wilde. Het was gewoon een soort routine? De hele klas zal vol beugelbekken.

2 likes

Mijn ondertanden staan super scheef maar gelukkig zie je die bijna niet als ik praat.

Ik heb de tom cruise en vind dat heel storend en niet charmant zoals andere foutjes in mn gebit

afbeelding

4 likes

Mijn hoektandjes mogen wel gewoon in de rij gaan staan. Binnenkort beginnen met een beugel en 1,5 maandsalaris ophoesten :upside_down_face:

Die van mij zijn ook iets langer. Vroeger vond ik het niet mooi, maar ondertussen omarm ik mijn konijnentanden :rabbit:

1 like

Ik heb gestemd op tevreden en heb inderdaad een beugel gehad. Mijn ouders waren daar eigenlijk niet zo van en hebben er bij de orthodontist ook op gehamerd dat het niet zo’n perfect gebit mocht worden, maar mijn boven en onderkaak stonden zo ver van elkaar af dat ik amper op m’n eten kon kauwen dus het was wel echt nodig :sweat_smile:

1 like

Ik heb dit ook, is m’n eigen schuld.

Ik had vroeger een beugel en moest kiezen trekken, maar toen ik de ene had laten doen en die kies en die wortel zag, wilde ik de andere niet meer laten trekken :’)

Vaak valt het andere mensen ook echt helemaal niet op! Moet zeggen dat ik ze nu ook wel weer leuk vind, het is niet alsof ze een halve centimeter langer zijn

Ze zouden wel iets kleiner mogen zijn (maar daar is niet echt wat aan te doen) en iets witter. Maarja bleken ga ik niet aan beginnen, met de hoeveelheden koffie en rode wijn die ik drink is dat toch zinloos

1 like