Stel je persoonlijke vraag #24

Naar aanleiding van @Kauai’s opmerking:

• Ik ben tevreden over mijn gebit en heb geen beugel gehad
  • Ik ben tevreden over mijn gebit en heb als kind een beugel gehad
  • Ik ben tevreden over mijn gebit en heb op latere leeftijd een beugel gehad
  • Ik ben niet tevreden over mijn gebit en heb geen beugel gehad
  • Ik ben niet tevreden over mijn gebit en heb als kind een beugel gehad
  • Ik ben niet tevreden over mijn gebit en heb op latere leeftijd een beugel gehad
  • Anders, namelijk:

0 stemmers

1 like

Dit zou ik ook echt niet doen als het niet nodig is. Een vriendin van mij heeft dit gehad. Alleen met het probleem andersom, zij had zegmaar een centenbak, haar onderkaak groeide teveel naar voren. Ik schrok me helemaal kapot toen ik haar na de operatie zag. En haar gezicht is vanaf toen blijvend veranderd geweest.

Ja precies dit. De tandarts zei ook gewoon dat ik dat moest. Het is dat mn ouders hier geen geld voor hadden, anders had ik er ook zonder pardon eentje gehad. Ik heb letterlijk 1 hoektand die scheef staat. Ik vind ‘m leuk en heb het ook nooit lelijk gevonden. En die orthodontisten maar lekker cashen. Bizar hoor dat plastische chirurgie (of is het geen chirurgie? In sommige gevallen sowieso wel) zo normaal is. Bij kinderen van 12! Even los van gebitjes die niet gezond zijn natuurlijk.

1 like

Een van mijn buitenste voortanden is niet even ver ingedaald als de rest waardoor ik een soort vampiertandje heb. :vampire:t3:‍♀ Als ik het poef kon laten verdwijnen zou ik dat wel doen maar ik stoor me er ook weer niet zo aan dat ik er een beugel voor zou nemen.

Oh ik krijg helaas wel heel snel gaatjes en tandsteen en ik zou wel grof geld neerleggen als ik dat zou kunnen veranderen maar dat kan helaas niet haha, gewoon een kwestie van aanleg/slechte genen.

Ik heb een overbeet maar wel een beugel (gewoon een draadje over mijn tanden) gehad. Maar later begreep ik van een andere tandarts dat dit nooit met die beugel opgelost kon worden. Ik had naar de orthodontist gemoeten. Was ook een hele rare tandarts waar ik als kind heen ging. Gaatjes werden geboord zonder verdoving, daar deed hij niet aan en ik het was mijn eigen schuld. (Mijn glazuur is niet erg sterk dus heel gemakkelijk gaatjes.) En vullingen verkeerd gezet zodat eronder ontstekingen kwamen. Tandarts was ook ‘opeens’ met pensioen en verdwenen.

Ik heb vroeger een beugel gehad, maar ik hoefde daarna van de orthodontist geen draadje oid dus nu zijn al mijn tanden weer scheef. Maar ja zou nooit opnieuw weer een beugel nemen, mijn tanden zijn zo klein dat ik een hele smoel vol met ijzer was en er geen wit meer te bekennen was. Never again

1 like

Hangt er vanaf. Thee met de waterkoker maar voor pasta zet ik een pan water op

15 likes

Die man was zo tering eng hè

Ik zocht het net op, maar vind m nog steeds eng

26 likes

Ik vind mijn tanden ook wat groot, maar dan hoorde ik altijd, grote tanden zijn juist mooi! Je kunt ze bij laten slijpen dacht ik. Het onderste randje.

Nog 1 tandarts gerelateerde vraag, heb jij wel eens spuiten in je gehemelte gekregen ter verdoving?

• Nee nooit
  • Ja en dit was pijnlijk
  • Ja maar dit was niet pijnlijk
  • Weet ik niet meer

0 stemmers

De pijnlijkste prikken in mn leven. Tranen biggelden over mn gezicht. Ik weet ook niet of mijn tandarts dit wel goed deed? Het duurde zoooo lang, die prik, een enorme naald en dan in een keihard gehemelte. Ik wilde niks zeggen of au schreeuwen maar ik voelde de tranen stromen. Die man is ook al jaren met pensioen dus ik weetniet of hij iets ouderwets deed.

Huh wat bizar? En zonde ook, een beugel is echt geen plezierige ervaring maar meestal is het resultaat tenminste permanent

Super charmant vind ik dat!

@Jumpsuit ik heb een beugel gehad en nu sinds 2 jaar ondanks een goed vastzittend spalkje een spleetje. Die zou ik sws wel willen fixen. En mijn kiezen zitten nog steeds niet perfect op elkaar. Maar alles doet het en ik vond die ortho hartstikke awkward

1 like

Ja wow ik vond dit ook super pijnlijk, voelde die pijn in mijn hele gezicht en over mijn schedel volgens mij. Nooit meer, dan maar boren zonder verdoving.

2 likes

Sowieso alles met mijn gehemelte is verschrikkelijk bij de tandarts. Klemmetjes die er tegenaan prikken als ze een gaatje vult, en die afschuwelijke plastic schermpjes waar je in moet bijten als ze foto’s maken. Aaaaaauuu

2 likes

Ik heb een tand moeten laten trekken en daar heb ik een lelijke brug nu. Dus ik zou mijn eigen tand wel terug willen of een mooie implantaat (daar moet ik even mee wachten)

1 like

Brrr niet in m’n gehemelte maar onder mijn bovenlip en toen voelde ik de naald achter mijn neus ergens. Met zo’n lange kromme naald. Brr brr brr. Toen werd mijn lipbandje doorgesneden bij de kaakchirurg

1 like

Hm ik heb een tand die verschuift terwijl ik een stangetje heb. Volgens de tandarts is die strak genoeg ook al zit de stang niet meer zo breed als eerst (je hebt blijkbaar meerdere manieren van hoektand naar hoektand of een kortere)

En mijn tanden zijn verder zo netjes en strak gezet dat ik boven geen stangetje kan. Dan zit je met een bitje. Dus als het niet noodzakelijk was geweest was ik er nooit aan begonnen, haha

1 like

Ja dat in die bitjes bijten was zo pijnlijk en gênant de laatste keer. Ik bleef maar kokhalzen, dus ook traanogen. Ik zei steeds sorry, want ik bleef het uitspugen. Toen bleek dus dat ze het bovenbitje en onderbitje had verwisseld. Nouja, ok, ik dacht nu schuif ik dat ding zo in mn bek. Maar zelfs toen was het nog pijnlijk. En dan moet je ook nog je kaken strak op elkaar klemmen. Wat een marteling.

Dan kan je nog beter de ezel zijn

Wat zou voor jou traumatischer zijn?

• De achterkant spelen van de illusionistentruc als twintiger.
  • De kont van de ezel zijn in het kersttoneelstuk als 12-jarige.
  • Als kind van 5 een normale coronatest moeten ondergaan.

0 stemmers

4 likes

wow dit is best creepy ja!